Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Denne gangen spurte jeg etter crinone gel istedenfor progestan pillene. Etter tips fra kosejent1, på treffet sist. Tusen takk.

Husker sist, å måtte ta de pillene 3 ganger om dagen. Ikke så lett å huske på ettermiddagen. Måtte alltid ta den når jeg skulle lage middag eller ikke var hjemme....ikke bare å skulle legge seg ned og ligge der da....

Var så greit å ta crinone om morgenen.

Er det det samme innholdet? Er det en av de som er bedre?

Før jeg tar den, rister jeg alt ned og så klemmer på den store i enden. Men var jo litt rester igjen..?? Hvordan vet man om en har fått med alt?

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9012747-crinone-gel-eller-progestan-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid litt igjen i hylsen, men jeg fikk beskjed om at det var vanlig.

Jeg har gjort det likedan som deg.

Husk på at Crinone inneholder mindre Progesteron enn Progestan.

Hver progestan-kapsel inneholder 100mg progesteron, og Crinone 90 mg, hvis jeg ikke husker feil.

Tilsammen blir det mye mere progesteron når man tar Progestan.

Nå vet jeg ikke om du har fått beskjed om hvor mye du bør ta, men på vanlige forsøk tror jeg Crinone skal være godt nok.

Iallefall hvis du ikke bør ta ekstra...

Er iallefall det jeg har tatt ved vanlige forsøk!

Lykke til med rugingen!!!!

Hei Brumm,jeg er så glad for at alt gikk bra med dere i Danmark. Håper jeg også blir ruger i neste uke! Takk for at du ga meg creden for idéen med crinone gelen, men tror ikke det var mitt forslag;-) husker faktisk ikke hvem det var som nevnte det, men det høres veldig mye lettere ut enn progestan piller. Lykke til som ruger! Denne gangen går det bra! Natta fra

Jeg har blitt anbefalt av klinikken å ta Progestan kapsler framfor Crinone fordi de inneholder mer progestan. Men så lenge du tar ekstra Crinone burde det ikke være noe problem.....

Litt rester vil det være igjen etter Crinonen, men så lenge du rister det ut i tuten på hylsen får du helt sikkert med deg det du skal.

Lykke til med rugingen:-))

Må være i bevegelse etterpå?? Har ligget etterpå jeg.....

Å nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre....Kanskje bedre med progestan piller da? Eller skal jeg da ta crinone 3 ganger om dagen da??

Blir i tvil da..... Jeg har ikke brukt spray, så ikke nedregulert... Er det forskjell?

Annonse

Skal du ikke ta Crinone som legen din har foreskrevet? Mengden man trenger kan jo være individuelt betinget. Jeg tar morgen og ettermiddag/kveld. Med bevegelse menes "vanlig" bevegelse som man har når dagen har startet. Av samme årsak fikk jeg beskjed om å ta andre dose tidlig på kvelden før jeg havner pladask på sofaen eller i seng. Jeg tar det dermed ca kl 7 og 18.

Sammenhengen mellom spray og crinone kjenner jeg ikke. For å være helt sikker, hadde jeg snakket med legen min hvis jeg var deg. Vi får jo ulike råd og instrukser.

Lykke til. :-)

Jeg fikk progesteron tabletter de andre gangene,3 ganger om dagen. Er jo 100mg i hver tablett. Denne gangen spurte jeg om å få crinone isteden,og jeg fikk det. Men ser jo at dosen er mye lavere, så er jo nå bekymret for at jeg får for lite.....

Huff nå får jeg helt vondt inni meg, føler jeg har skremt deg skikkelig og det er ikke meningen. Mest sannsynlig får du mer enn nok Progesteron:-)) De måler jo progesteronnivået i kroppen din og hadde ikke gitt det for lite!

Noen blir gravide med det ene og andre med noe helt annet. Dette kommer til å gå bra Brumm. Det er bare jeg som stresser fordi jeg ikke har blitt gravid på mine forsøk og når jeg var det en gang for leeeenge siden så mistet jeg.

Lykke til

Ikke få vondt Emma*, hihi. Jeg er bare veldig gled for at jeg får svar jeg!!! Vil jo heller ha ærlige svar, enn "synse" svar:o)

Klinikken i Danmark har ikke målt progesteron nivået mitt. Leenge siden jeg har tatt noen prøver i det hele tatt. De tok jeg på Riksen for 2 år siden....Alt var normalt......Har vel hele tiden tenkt at siden alt var greit da, er det det nå også. Men nå har jo tiden gått så fort.....

Nå tar jeg crinone 2 ganger om dagen ihvertfall, så satser på at det er tingen:o)

Det er vår tur nå!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...