Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Ja, jeg er også plaget med det... Og det kan gjøre h.... vondt! Jeg går daglig til fysio og akupungtur, det har hjulpet til å holde smertene litt i sjakk. Men, jeg kan ikke gjøre mye på en dag før jeg blir sengeliggende.. Er pt 100% sykemeldt og går snart på veggen!! ;o)

Hei!

Har bekkenløsning jeg og. Å det gjør forferdelig vondt.

Det hjelper litt med et sånn bekkenbelte. Men, det som hjelper best er å ta livet med ro og ikke ha så alt for mange planer og aktiviteter.

Har fått beskjed om at jeg ikke kan få noen behandling før etter svangerskapet er avsluttet, så jeg går ikke til noen fysio e.l.

På de dagene som er aller verst, så avlaster jeg litt med krykker.

Hei.

Ja jeg og har bekkenløsning.Går til fysio 1-2 ganger i uken alt etter som hvor gale det er. Driver å låser seg på min høyre side, men det er vel mest fordi jeg selv ikke er flink nok til å ta det med ro. Er ikke så lett når jeg er vant til å gi 110% i alt jeg gjør og nå ikke kunne gjøre 10% en gang. har vært 100% sykemeldt siden uke 15 og er nå i uke 22. Blir lange dagen til tider. Og beveger jeg meg utenfor husete fire vegger må jeg bruke krykker.

Får håpe at det går over og blir helt bra igjen etter jeg har født.

Annonse

INFOR TIL ALLE DERE MED BEKKENLØSNING

Jeg er gravid for 3de gang, og har bekkenløsning. Slet mye med bekkenløsning i begge de forrige svangerskapene. Var sykemeldt fra 16. uke i det første og 12. uke i det andre. Var plaget også i 3 år etter den første fødselen. Har gått til mye ulik behandling: fysioterapi, trening, akupunktur, kiropraktor, opphold på rehabiliteringssenter, mensendich og healing.

I mitt 2dre svangerskap kom jeg heldigvis til en kiropraktor som hadde erfaring med å behandle gravide med bekkenløsning. Jeg satt i rullestol da jeg kom til han. To uker senere kunne jeg gå uten krykker.

Dette er hva jeg vil si dere:

Det er altfor mange leger og behandlere som vet altfor lite om bekkenløsning. Dere bør prøve å finne en kiropraktor som har spesialisert seg på bekkenløsnig. DISSE ER DYKTIGE OG KAN HJELPE! Det hjelper lite å gå til en fysioterapeut som tar på deg med silkehansker. En kiropraktor kan hjelpe til underveis i svangerskapet, og særlig etter svangerskapet - for å sørge for at bekkenet kommer riktig "på plass igjen". Dessuten har dere også rett til å få gratis trening i varmebasseng, dekket av trygdekontoret. Legen deres må skrive en rekvisisjon, for at dere deretter kontakter bassenget som tilbyr dette. Legen skal ha oversikt over hvor dere kan henvende dere. Det er nemllig VELDIG VIKTIG at man ikke setter/legger seg ned og tar det med ro. Bekkenet trenger bevegelse for at det ikke skal stivne, og derfor er det smart med vanntrening for å slippe tyngde-belastningen.

Selv går jeg til behandling hos min kiropraktor, som gjør at jeg i 23. uke fortsatt ikke er sykemeldt :-D

Jeg ønsker dere alle lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...