Gå til innhold

trenger gode råd jenter

Anbefalte innlegg

sliter jo, som sikkert mange andre her inne med overvekt (og pco). og jeg trenger råd om hvor man skal hente motivasjon fra, eller hvordan jeg skal klare å hiolde ett sunt kosthold over lengre tid, samt å trene. går fort lei jeg, selv om jeg ikke akkurat staper i eg sjokolade og sånn til vanlig da. Har ingen å gjøre det sammen med liksom. Skulle ønske jeg hadde noen å trene sammen med, gå turer ,med osv, eller en gruppe eller noe å gå til for å får hjelp til å holde ett så sunt kosthold som vanlig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9010135-trenger-gode-r%C3%A5d-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du snakket med legen din?? h*n kunne ha henvist deg til en enæringsfysolog... H*n kan hjelpe deg med disse spørsmålene, og kanskje også holde motivasjonen din oppe...

Tips: Noter deg på en liten lapp for deg selv hvorfor du vil leve sunt, og når du mister motet eller får lyst på noe du ikke skal ha så les på lappen din...

Planlegg uken din i forhold til hva du skal gjøre, da er det lettere å holde det også...

Vet dette ikke høres så fristende ut.. men å trene på senter, på gruppe trening er faktisk litt gøy bare man kommer i gang. der er det mennesker i alle fasonger(iallfall her nede hos meg ;) )

Spise rett kan jo være mange måter da :) er jo mye som er sundt å godt oxo

Eg må berre "skryte" av Grete Roede igjen eg... Der lærer ein om kosthald, og det er endring av livsstilen som er poenget, ikkje slankekur. Når ein skal treffe den same gruppa kvar veke er det kjempebra motivasjon. Ein vil jo vise dei andre at ein kan klare å gå ned i vekt.

Eg gjekk to kurs på rad og har i ettertid holdt vekta utan problem (har til og med gått litt meir ned), fordi eg klarte å legge om kosthaldet mitt.

No som eg er gravid kjem eg til å begynne på nytt kurs, fordi eg ikkje orkar å ende på +23kg denne gongen og.

Ein kan går Grete Roede-kurs sjølv om ein er gravid eller ammar, så lenge kursleiaren veit om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...