Kvitrebekk Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Noen som vet om de foretar denne undersøkelsen av egglederne ved Volvat i Fredrikstad? Eller må vi til Oslo? Er et noe ventetid på dette eller går det ganske raskt?
*mary had a little lamb Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Hei - jeg bor i Oslo og tok denne testen på Sarpsborg Sykehus i februar. Var henvist til Rikshospitalet, men der var det fullt og de anbefalte meg å ringe til Kongsberg, Tønsberg, Moss og Sarpsborg. Men volvat er jo privat så der går det kanskje raskere? Når man har henvisning fra gynekolog må man selv ringe stedet man er henvist til den dagen man får menstruasjon. Så setter de opp time mellom dag 5 og 10 tror jeg det var - det varierte faktisk litt. Men den dagen jeg ringte Rikshospitalet hadde de fyllt opp uken. De hadde bare noen få slike timer i uka, og det er førstemann til mølla prinsipp. Så de fikk jeg beskjed om å ringe igjen 1 dag i den neste menssykuls. Da fikk jeg samme svar - fullt. Det var da de sa jeg kunne prøve ved de andre nevnte sykehusene - og fikk da plass på Sarpsborg Sykehus. Fredrikstad Sykehus skulle begynne med den typen undersøkelse i år. (Jeg ringte de i februar) Lykke til
Kvitrebekk Skrevet 18. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2007 Takk for informasjonen. Skal høre med Volvat om jeg kan få gjort det der. Gruer meg fryktelig og vil helst bare ha det unnagjort så fort som mulig. Hvordan opplevde du sykehuset i Sarpsborg? I fall det skulle bli der allikevel
*mary had a little lamb Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 Hei igjen, jeg var litt skeptisk til Sarpsborg Sykehus, men de var helt fantastiske. Var veldig dyktige, behagelige og bidro til at jeg fikk en rask og fin undersøkelse. Hadde grudd meg litt og ble overrasket over hvor lite smertefullt det var. Leste på siden til Volvat i Fredrikstad nå, stod ingenting og HSG (kontrastvæskeundersøkelsen), men de nevnte Lapraskopi og IVF og det ble foretatt i Oslo. Så da ville jeg jo tippe at de sikkert ikke foetar HSG I Fredrikstad heller. http://www.volvat.no/Fredrikstad/Tjenester/Gynekologi/?OriginalChannelGuid=%7bD03C9564-53E8-4141-8829-2B54B611D668%7d&TreeMenuUseOriginalChannel=no Min erfaring med Sarpsborg sykehus og den undersøkelsen er ihvertfall bare positiv, kan hende de har startet opp med det tilbudet på fredrikstad sykehus også nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå