Gå til innhold

hvilken uke fikk dere vite kjønn på ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Jeg skal på ultralyd om en uke. Er da 16+6. Lurte bare på om d er for tidlig til å kunne se kjønn. Vet jo at d man ofte ikke kan se d uansett, men lurer bare på om d går ann...

En ting til... Typen min fikk ny jobb for ikke så lenge siden, og vil derfor ikke si noe om at jeg er gravid enda. Har veldig lyst til å ha han med. Jeg har time halv 3 og han er ferdig 3- halv 4 og jobber like ved sykehuset. Har arbeidsgiver krav på å vite hva man skal? I tilfelle, hva kan man si? Vil jo gjerne beholde jobben...

Håper på svar:)

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk vite det i uke 13,og bekreftet det i uke 16 og i går,er i uke 21 nå..man har vel ikke krav på fri sånn uten vidre..men arbeidsgiverene er som regel greie på dette..hadde det samme problemet jeg også,samboern min har også begynt i ny jobb,men var ikke noe problem der..sjefen ble bare glad han...så tror ikke du trenger å uroe deg for det;) lykke til;;

Skrevet

Hei!

så gøy, bare gled deg til å se nurket inni der..

Jeg venter jente og fikk vite det i uke 12. Da var legen 70% sikker

og på neste UL i uke 16 var han 99% sikker. Han sa det er lettere å se når det er jente. Men er legen god, og vandt med UL så klarer han nok å se det..

Når det gjelder typen din og jobben, så er det jo ikke verre enn å si at han skal til legen. Arb.giver trenger jo ikke vite hvorfor, det har han ikke noe med...Det går nok bra:-)

Lykke lykke til...

Skrevet

Hei. Jeg var på ultralyd i uke 18 og da så de det tydelig hvilket kjønn. Det gjorde de også med det første barnet mitt. Det er fullt mulig hos deg og, hvis babyen ligger riktig veien da :) Jeg synes typen din skal si på jobben at han skal på ultralyd , de fleste arbeidsgivere er ganske greie der :). Dessuten er det jo ikke så lenge han trenger fri da.. Mister ikke jobben av sånt da. Passer det ikke sier de jo bare nei.

Lykke til !

Skrevet

jeg var på første UL når jeg var 18+3 og da fikk jeg vite kjønnet. veit ikke hvor tidlig de kan se det jeg. og det er vel kanskje bedre for din samboer å si det som det er med en gang tror jeg. kommer nok mye lenger med det enn å vente alt for lenge... hvis han sier til sjefen sin at du er gravid og skal på UL da og da og at han har veldig lyst å være med så bør jo ikke sjefen ha noe i mot det. og som sagt så er det bedre å si hva han skal enn å bare si han ikke kan jobbe ut dagen. sjefen hans har kanskje barn selv og husker sikkert hvordan ting var for hans kone..

Skrevet

Tusen takk for svar:) Tror sjefen har barn selv ja, men man vet jo aldri hvordan d blir uansett.. Han kan jo tenke at d blir mye permisjon osv, og at han heller vil ansette noen andre.. Typen min er bare på prøvetid enda, så han vil vente litt med å si d... Tror d er lurt å vise at han vil stå på og jobbe så mye som mulig..

Og d som ble sagt om at å si at han skal til legen er jo ikke dumt! Kan jo få med lapp fra sykehuset om d er nødvendig, og sjefen har jo ikke noe med hva han skal der... Vi må jo si d om ikke alt for lenge, men tror d er lurt å holde d for oss selv en liten stund til:) Jeg studerer foreløpig, og vi trenger jo inntekten for å si d sånn:) Mye som skal kjøpes fremover, også blir vi jo tre plutselig:)

Klem HI;)

Skrevet

Vi fikk vite jente i uke 14, men i uke 21 var det blitt gutt :-)

Skrevet

Vi fikk vite gutt i uke 19. Er i uke 25 nå, skal på 3D UL i uke 28, får se om det fortsatt er gutt da... :)

Skrevet

Med første unge så var det på UL i uke 35

Denne gang var det på UL i uke 21

Skrevet

Vi fikk vite jente i uke 15, gyn trodde det var jente vel og merke.

Fortsatt jente i uke 18, og jente i uke 21+5 :) skal ha neste ul i uke 32, så kommer nok til å spørre da også :D

Sist fikk jeg vite gutt på ul i uke 17, og d stemte:)

Skrevet

Fikk vite det da jeg var 13+6, fikk ny bekreftelse på kjønnet da jeg var 19 uker, og etter litt "komplikasjoner" da jeg var 23 uker på vei så gyn også en gutt..

Skal på 3d ul neste uke, så tipper han også ser en gutt :)

Skrevet

Men da er d jo håp:):) Har så lyst til å vite d! D virker jo som d er en del som har fått vite feil kjønn ved både første og andre ul, men d er jo ikke krise akkurat... Lyst til å begynne å handle:)

Alle andre vil vente til fødselen med å vite d så d blir morsomt å se om d går ann å holde d skjult:P

Har dere hatt en følelse av gutt/jente før sjekken? Har den stemt? Lykke til på 3d ul til dere som skal d! morsomt! Hvor mye koster d?

Når begynte magen å skikkelig vises (for de som ikke har sett d siden uke 10;))

Hi

Skrevet

fikk vite det i uke 13. hvis legen er flink og babyen viser seg frem så får du nok se kjønn =)

Skrevet

Var på ultralyd i går i uke 18+5 og fikk vite gutt. Jordmoren var ganske så sikker på det ja...

Skrevet

Sist var jeg på ordinær UL i uke 16 + 5, da fikk vi ikke vite kjønnet på grunn av at babyen krysset beina etc.

Denne gangen hadde vi UL i uke 18 + 3 og fikk heller ikke vite kjønnet på grunn av at babyen krysset beina:)

Skrevet

Fikk vite kjønnet i uke 20 forrige svangerskap og uke 17+6 denne gangen. En venninne av meg fikk i allefall vite kjønnet (og det stemte) i uke 15+5...så 16+6 er full mulig:o) Lykke til.

Skrevet

hvorfor i alle balle sku han få sparken for det?er jo ikke han som er gravid og må ha svangerskapsperm:o)

han kan jo si han ska te legen om dere ikke vil si d enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...