Gå til innhold

Russland,her kommer jeg!!!;)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar! Håper du kommer tilbake hit etter du har vært i Russland for å fortelle hvordan det var der! Er kjempespent på det!

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har du vært i Rusland? Og satt spiren? Jeg er veldig spent!

Skrevet

dette er vel helt greit når det alvorlige sykdommer i fam. men foreligger ikke slikt synes jeg dette er helt bånn i bøtta, jeg har mange gutter, og jeg legger ikke skjul på at det hadde vært gøy med ei jente denne gangen men det får da være visse grenser...tenk på alle de barna som bor på barnehjem og på gatene rundt om i verden -har dere aldri vurdert å adoptere ei lita jente istedet, det må da være bedre å bruke pengene på det enn på noe så uetisk som dette...

Skrevet

Hei på dere som lurer:)

Kunne fortalt så masse.......

Fikk satt inn et befruktet jente-egg ja,men det ville ikke feste seg...:(

Veldig leit etter alt vi var igjennom.

Men nå vet vi at det går ann ihvertfall!!!;)

Vi har tenkt å prøve en gang til,men må spare først.

Skrevet

Vil bare si at jeg støtter deg i valget ditt :-)

Forstår godt at man ønsker det beste for barna :-)

Har selv en kompis som også lider av en arvelig muskelsykdom, pga det har han tatt et valg om ikke å bli pappa. Dette synes jeg er utrolig trist for han er verdens beste pappaemne !!!!

Ønsker deg og andre her inne lykke til, selv om jeg har litt mer problemer med å forstå de som gjør det fordi de bare vil ha barn av forskjellige kjønn :-)

Skrevet

Så trist at egget ikke ville feste seg. Du skriver at du kunne fortalt så masse. Er veldig interessert i å vite hvordan du opplevde oppholdet i Russland og hva du måtte igjennom. Skjønner det var verdt det, ettersom dere vil prøve igjen. Håper dere lykkes neste gang:-)

Skrevet

Hvis det er fordi det er pga arvelige sykdommer, hadde dere fått det gratis i Norge....

Skrevet

Tviler ganske sterkt på at det er pga sykdommer. Beklager.

Skrevet

huff trist at noen prioriterer det ene kjønn fremfor det andre..tenk om det ikke blir det de ønsker likevel ,-- håper det barnet aldri får vite at det egentlig ikke var ønsket...........snufs........

Skrevet

Så synd at spiren ikke satt....Det var kjempeleit. Håper det går neste gang. Kan jeg spørre hvorfor de ikke satt tilbake 2 embryoer? Eller var det bare 1 jente?

Hvor mye kostet det totalt, inkl. hotell, flyreiser, behandling i Norge og i Russland?

hilsen fra anonym som også vil til Russland

Skrevet

Hei.

Jeg fikk ut hele 20 egg,men kvaliteten var ikke så bra.

13 stk ble befukted,men var kun 5 stk som var egnet til PGD..

Var litt av en nedtur ettersom jeg fikk ut hele 20 egg.

Legen sa at de hadde ei sterk og fin jente som de satt inn.Så jeg vet ikke om det var flere jente-egg,og om de ikke var bra nok,eller om de 4 andre var gutter.Er liksom ikke så lett å skravle så mye når alt må gå på engelsk.

Vi betalte mellom 60-70 tusen kroner for alt sammen.Mye penger da...Men bare om det hadde klaffet så....

Jeg har enda kontakt med legen i Russland,og hun sier at kostnadene kan reduseres mye ved neste forsøk:)

For hun kan hjelpe med billig overnatting.Men selve forsøket koster rundt 30 tusen uansett.Er reise,medisiner og overnatting som er dyrt.

Kunne gjerne tenkt meg å bli kjent med deg!!!!:)

Hvordan skal vi få til det??????

;)

Skrevet

Hei! Ja, skjønner at det ikke er så lett når alt går på engelsk. Hadde gjerne truffet deg, men føler at det ikke passer for meg nå. Jeg har nemlig snakket med mannen min nå. Han har alltid sagt at han kun vil ha 2 barn, slik at nr. 2 skulle lages i Russland. Men nå har han blitt med på å prøve på naturmåten en gang til. Hvis det blir gutt igjen da skal vi reise til Russland for å prøve på 3. "mann" (jente). 60-70 tusen er mye, men jeg synes det er verdt det. Vi må bare spare! Har lyst til at de setter inn 2 egg om mulig. Vil heller ha tvillinger enn et mislykket forsøk. Men, skal følge med her og vil holde meg oppdatert på hvordan det går med deg. Tusen takk for informasjonen, og håper det klaffer neste gang. Vi kunne evt. treffes senere, hvis jeg får gutt nr. 2.

• 4 uker senere...
Skrevet

Synes det er kjekkt å lese jeg.

Søsteren min lurte på å gjøre dette, men de har ikke råd.

Denne klinkken i Russland tilbyr dette også:

http://www.altravita.ru/index-m.html

De snakker også tysk der, jeg spurte på vegne av søsteren in og fikk i løpet av et par dager en hyggelig og informativ mail tilbake.

Stå på!

Skrevet

kan ikke skjønne at kjønnet på barnet spiller så rolle jeg da,men hvis det er en sykdom dere prøver å forhindre kan jeg forstå det.det er deres valg om dere vil bruke så mye penger på dette og respekterer det.

de jeg IKKE har respekt for er dem som tar abort for at barnet har "feil" kjønn.det er så helt på trynet det kan få blitt.

har selv 3 gutter og ønsket meg det hver gang,men min mann ønsket seg jente denne gangen.men hadde han sagt vi skulle tatt abort for at det var enda en gutt hadde jeg klappet til han og reist!!!

Skrevet

Tydelig at noen har begynt å bli stormannsgale... skummel utvikling!! Vil si at du/dere er mer glad i kjønnet enn selve barnet... forferdelig!!

Skrevet

ja og det er spessielt dem som synes det er forferdelig som da senere kryper til korset og sier jeg ønsker meg så sårt...

I stedetfor med kjerringråd, bruker man medisin.. og kan samtidig teste for ulike kromosomfeil.

Hvis man har rpd, produsrer nok egg.. why not?

Skrevet

det er ikke galt å ønske seg noe,men det blir galt når ønsket tar helt av!!det minner meg mistenklig om de landene hvor man ikke ønsker jentebabyer og aborterer dem helt til 9mnd med alles velsignelse....

og jentebabyer stadig blir funnet forlatt eller døde.syntes ikke det blir bedre av at man velger vekk det ene kjønnet før man i det hele tatt er gravid!

men jeg HAR hørt det er en del alvorlige sykdommer som følger moren og som barnet kan være fryktelig sykt og dø etter toppen et par år.jeg kan godt skjønne de som vil spare seg for en sånn påkjenning,men trodde de stort sett vil følge fra mor til datter og disse ville jo på død og liv ha en jentunge så......veit ikke om jeg helt tror på den.

tror heller på en anelse galskap.

Skrevet

Du sammenlikner dreping av babyer med testing av befruktete egg.

Det er som å sammenlikne epler og bananer kjære deg.

Og det fines sykdommer som kun rammer gutter.. faren kan være bærer av gen osv.

Nei informer deg før man uttaler seg...

Skrevet

lindynatt.... Du veit også godt at det er mange som tukler med naturen fordi de VIL HA VIL HA VIL HA akkurat det kjønnet... Støtter de som faktisk gjør det av en medisinsk grunn(!!!!), men alle dere andre... Har jeg ingenting til overs med!! Dere gjør det av egoistiske grunner, rett og slett...

Skrevet

Det å få barn er egoistisk.

Kun rene egoistiske grunner for å få barn..

Synes det er pinlig at man ikke tenker så langt og at man gjemmer seg bak anonym for å tørre å si meningen sin...

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du skal bry deg med hva andre gjør og vil??!!

Synes dette er intressant å lese,og jeg dømmer ingen.

Alle er vi forskjellige.Synes vi må respktere hverandre.

Skrevet

Ja det syns du vel. Hva med å respektere at naturen ordner opp, og ikke en klinikk i Russland?

Skrevet

naturen ordner opp?

ah ja hvis det er så enkelt, gud hvorofr ha ivf/ icsi, ultralyd og alternativer

naturen ordner jo opp ..

Skrevet

Helt enig med lindynatt jeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tenk på de som farger håret fordi de ikke vil ha grått hår så tidlig,..

Er mye som er unaturlig ja,men vi gjør det for å føle oss bedre og ha det bra.

Tenk på alle de som ikke hadde en sjangs,hvis det ikke hadde vært for prøverør!!

lindynatt go go;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...