Matja Skrevet 17. april 2007 #1 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg holder på å bli gal og er 37 uker på vei!! Har termin 9.mai. Å være gravid alene tror jeg må være enda tøffere enn å være mor alene! Jeg har slitt med smerter siden jeg var 10 uker på vei, og har ikke kunnet sittet siden jul. Jeg har derfor vært sykemeldt 50% siden januar, og 100% de siste 6 ukene. Jeg sover dårlig fordi jeg har så vondt, klarer stort sett ikke å gå, har vanskeligheter med å handle, vaske opp, vaske klær og plukke opp ting fra gulvet, og klarer kun å sitte i min egen sofa når jeg har bygget den opp med puter på en helt spesiell måte!! Jeg er jo alene, og kan ikke be vennene mine om hjelp til alt mulig heller!! Smertene kommer fra bekkenet, men det er ikke bekreftet bekkenløsning. Jordmor mente på fredag at jeg burde ta kontakt med legen min for å få en henvisning til fysioterapeut. NÅ?!?? Burde jeg ikke hatt det for lenge siden? Jeg har jo gått ut fra at det ikke hadde noen virkning siden hverken lege eller jordmor har nevnt fysio i det hele tatt!! Siden jeg er alene og sliter så mye som jeg gjør vurderer jeg å mase meg til å bli satt i gang ved termin. Jeg orker ikke tanken på å gå 2 uker over tiden en gang. Det kan selvfølgelig skje noe i morgen, men likevel... Hva tror dere? Noen med erfaring? Det var faktisk en sykepleiermor på jobben (jeg jobber i barnehage) som sa at jeg burde mase om å bli satt i gang. Det hadde vært så deilig å vite at jeg hadde MAX tre uker igjen!! Fikk vite i dag at babyen lå med hodet ned, så da blir det jo ikke keisersnitt heller... Huff, jeg er bare så lei!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9007354-igangsetting-av-f%C3%B8dsel-ved-termin/
Gjest anouschka with Love Skrevet 17. april 2007 #2 Del Skrevet 17. april 2007 Hei Matja, Høres tungt ut!! Jeg sliter med høyre side fra kjeven og ned i hofta (ikke bekkenløsning), med låsninger i ryggraden. For dette så går jeg til kiropraktor. Hjelper ikke på natten for da stivner ryggen fortere. Du burde nok starte i behandling. Forstår at du vil bli satt igang, men det er jo dermed ikke sagt at smertene forsvinner etter fødsel! Anbefaler deg å høre snarest med en kiropraktor evt. Vet ikke hvor du bor. Selv så går jeg hos Klinikk for Alle. De er veldig dyktige. Har ikke bekkenløsning jeg heller. Masse god energi, og lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9007354-igangsetting-av-f%C3%B8dsel-ved-termin/#findComment-9008676
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå