Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Min lille datter på 5 uker har hatt en del vondt i magen--tror det er kolikk... Veldig ofte når hun spiser begynner hun å "slåss" med puppen... Dvs det virker som hun er sulten---gaper etter puppen, men samtidig gråter, slår og klorer hun!!! vet ikke hva jeg skal gjøre, for ammingen blir n skikkelig stressfaktor!! Kan dette ha med vondt i magen å gjøre???
mamsentilprinsen Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Dytter-lurer på det samme og opplever det samme her, min gutt er 4 uker.
m@rie82 Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 hei! det kan selvfølgelig være at datteren din har vondt i magen, men når man stresser når man skal amme er det med på å redusere utdrivingsrefleksen og melkeproduksjonen reduseres (pga stresshormonene). dette kan igjen gjøre at barnet blir ytterligere urolig og "slåss" mer med puppen, som du også beskriver. barnet merker også fort når mammaen er stresset og urolig. det gjelder å være avslappet og rolig og ha en god porsjon tålmodighet. minner også om at babyer får perioder med "rotedager" der de skriker mer enn vanlig og er mer urolige. håper dere finner ut av det, og at det vil gå bedre med ammingen etterhvert. lykke til videre!!
m@rie82 Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 kan også tilføye at babyer ofte har "rotetid" til en fast tid på døgnet. min jente på 4 uker har sin rotetid nå, hun "henger" i puppen på meg omtrent hele kvelden!... slitsomt, men men... heldigvis roer hun seg til vi legger oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå