Gå til innhold

Hørt om dette før?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

I går var jeg oppe på loftet og hentet ned babyklærene fra førstemann (gutt). Han er nå to år.

Tenkte jeg skulle vaske og sortere de. Oppdaget til min store forferdelse at mange av overdelene hadde blitt gulflekkete spesielt ved halspartiet. De var jo nyvasket når jeg la de dit opp.

Håper nå indrelig at det går av i vask, hvis ikke må jeg bleke det eller kjøpe nytt.

Noen som vet hva dette kommer av? Kan det ha noe med at han gulpet en del? Noen råd?

Fortsetter under...

hei! ja, jeg har og sett detta på babytøyet etter lillemann.. og d er gulp.. jeg har aldri fått d av.. jeg tror egentlig bare at jeg ikke har lagt merke til det når jeg la det vekk,,forde da var gulp dagligdags.. så jeg har kasta det tøyet som ser ekkelt ut.. og kosa meg med å kjøpe litt nytt til den nye gutten :) gutten min hadde reflux, og gulpa en del.. spess helt fra magesekken, så der nok magesyre som gir den gule fargen tenker jeg..:)

jeg har ikke noe råd på hvordan å få det vekk, så andre må gjerne komme med det,.:) men gulp er jeg rimelig sikker på at det er:)

Hei.. tenkte jeg måtte slenge inn min erfaring her og jeg... jeg har også hatt baby-tøyet mitt oppe på loftet. Tøyet er litt gulnet og flekkete, men tidligere så har jeg erfart at dette faktisk går bort når man vasker det, iallefall det jeg vet har vært nyvasket da jeg la det bort...

Denne gangen har jeg lånt bort endel tøy til ei venninne som ikke satt så godt i det, og ser at det er endel flekker og sånt på klærne hun har lånt, men jeg tar sjansen på å vaske det før jeg evnt koster på meg å kjøpe nytt, for det går sansynligvis av..

Vasker det meste på 60 grader, og det er ikke mange plaggene som faktisk har vært ødelagt...

Tror de flekkene kommer av at det tidliger er blitt sølt på tøyet der og "støvet" eller hva man skal kalle det bare synes/fester seg bedre der.. ;-)

Jeg har også hatt dette problemet.

Jeg har tatt vaskepulver og blandet med litt vann, til en grøtaktig masse. Smurt det godt inn på flekkene og latt det ligge en dag. Så har jeg vasket klærne på 60 grader. De aller fleste flekkene har gått bort. Det som ikke gikk vekk kasta jeg og kosa meg med å kjøpe nytt:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...