Gå til innhold

Farvel jenter. (MA)


løveprinsen <3

Anbefalte innlegg

Da ser det desverre ut til at jeg må forlate dere for denne gang. Min lille spire ville ikke bli med lengre. Han ble bare 10 uker. (en følelse av at det var gutt) De fant ikke hjertelyd så jeg ble lagt inn med en gang og opperasjonen var fort unnagjort. Alt er bare trist nå.

 

Håper jeg er tilbake her om ikke så altfor lenge.

Noen som har vært gjennom det samme her?

Hvor lang til gikk det før dere ble gravid igjen?

 

Jeg ble gravid i 3pp denne gangen og håper det går like fort neste gang.

Hva tror dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, trist å høre.

 

Jeg har hatt en dødfødsel. 1 SP og 1 MA. ble gravid i løpet av de 3 første månedene etter hver gang.

 

Lykke til og stor trøsteklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jonat07

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg for snart en måned siden. MA ble oppdaget etter 9+1 og fosteret hadde bare vært dødt noen få dager da det ble oppdaget på en tilfeldig, privat UL. Jeg hadde også blitt gravid i 3. pp, og satser på at det skal gå minst like raskt å bli gravid igjen. Nå venter jeg bare på at TR skal dukke opp slik at vi er back on track :)

 

Det er forferdelig trist å miste, og jeg sørger litt ennå. Men jeg tenker sjeldnere på det for hver dag som går, og tankene er ikke så dystre lenger. Jeg gleder meg fremdeles til å få baby, og håper det ikke blir alt for lenge til! Alle sier at man har lett for å bli gravid igjen etter en MA eller SA, så vi får håpe det gjelder for oss også.

 

Ta vare på deg selv fremover, og lykke til med ny babylaging om ikke så lenge!!

Stor klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for trøstende ord.

Håper vi lykkes igjen veldig snart begge 2.

Jeg bare lurer på hvor lenge blødningen etter MA varer? Noen som vet?

 

Ønsker oss alle veldig lykke til:-)

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ma i november, og ble gravid i første pp igjen. (ventet over 3 mnd først) Etter utskrapningen blødde jeg nesten ikke, men leste på infoskrivet jeg fikk med hjem at dette var veldig individuelt! Ønsker deg lykke til neste gang, håper den sitter da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper virkelig jeg og...

Blør ikke så mye, bare litt på truseinnlegget. Håper det ikke varer så mange dager.

Hva mere sto det i infoskrivet du fikk med hjem? Fikk ikke noe sånnt jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke så mye av det, var et skriv generelt til dem som hadde tatt abort, og dem som hadde hatt utskrapning. Stod f.ex litt om praktiske ting som sykemld. At man ikke skulle bade i basseng og at man ikke burde løfte tungt på et par (?) uker. Og om blødning da! Slike ting :o) Husker dessverre ikke mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre jonat07.

 

Jeg gikk selv igjennom en SA i dag og skal til legen i morgen for å få noen tips og råd.

 

Jeg kan jo også spørre ang. MA, når jeg først er der. Ellers så er det bare å ringe legen når de har tlf. tid. Jeg rinngte i dag og fikk beskjed at jeg måtte regne med blødninger i en til to uker.

 

Ønsker deg uansett masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jonat07

Jeg ser at du spør om hvor lenge man blør.. Tror dette varierer veldig, og jeg har kanskje vært litt uheldig i forhold til mange andre. Jeg prøvde først å få fosteret ut vha piller som ble satt i skjeden, men dette fungerte dårlig og jeg fikk derfor utskrapning noen dager etterpå. Jeg blødde en del av pillene, men dette hadde nesten stanset opp før utskrapningen. Etter utskrapningen blødde jeg ikke så mye de første dagene, bare litt mens-aktig, men når jeg trodde blødningen hadde gitt seg, så økte det igjen og jeg blødde mørkt blod (ikke så friskt) i et par uker, før det ble helt lysebrunt i en uke. Nå, 3 uker etter utskrapning (snart 4 uker siden pillene), er endelig blødningene helt over. Jeg tipper at det at jeg har blødd så lenge har sammenheng med at jeg fremdeles har hCG i kroppen, jeg tok en test igjen i dag og der er en svak svak skyggestrek. Nå håper jeg kroppen snart nullstiller seg, slik at vi er i gang igjen :) Og så håper jeg at du slipper å blø så lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jonat07, dette var trist å høre...

Har selv vært gjennom en SA/MA (legene greide ikke å bli enige...), og en utskrapning. Det er en tøff opplevelse, jeg kom meg gjennom det ved å prate masse om det som skjedde, men det er jo selvfølgelig individuelt hvor mye en ønsker å prate om det. I hvertfall husker jeg at jeg var veldig opptatt av det etterpå, leste mye og fikk god trøst av samboer og familie.

Håper du har noen rundt deg som hjelper deg, og håper du snart lykkes med å bli gravid igjen!

 

God klem til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er alle så gode.

Jeg er ved godt mot og håper det blir ny spire på oss snart.

Venter bare på at kroppen skal bli "normal" igjen. Håper veldig at den er tilbake så snart som mulig.

 

Send meg masse babystøv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min MA sluttet det fort og blø. Underkant av en uke. En mnd senere fikk jeg mens igjen og 1 og en halv mnd senere var jeg gravid igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...