Gå til innhold

Blodspor - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har for første gang sett litt blodspor i truseinnlegget, ikke smerter (ennå), brunt. Noen som vet om dette skjer uten at det er noe galt, eller om jeg mister nå, bare at det ikke er kommet ordentlig i gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har nettopp hatt en MA. Det begynnte med litt brunt på papiret etter dobesøk, hadde ikke vondt men jeg dro likevel til lege. Det viste seg at spiren var død og de foretok en utskrapning.

Sier ikke dette for å skremme deg, men var jeg deg ville jeg tatt en tur til legen. Bare for å se hva som skjer. Det kan også være helt ufarlig.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Oi, kanskje jeg må ta en tur til legen? Hvordan sjekket han at den var død? Blødde du forresten noe mer, eller var det bare litt på papiret den ene gangen som du skrev om?

Skrevet

Noen andre? Jeg ringte legevakta, og fikk beskjed om å ta det med ro og komme med en gang hvis det skulle begynne å blø mer eller gjøre vondt...

Skrevet

ikke vær redd så lenge det ikke blør mer. men begynner det å blø ville jeg dratt til lege ja. ikke vent på smertene for de MÅ ikke komme. men det er visst mange her som har blødd litt og alt har gått bra:-)

Skrevet

Jeg blødde et par ganger i 1.trimester, men så en sprell levende liten gutt (17 uker) på ultralyd i dag :)

Skrevet

Dette fant jeg inne på BIM sine sider ( http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/fra_uke_til_uke/mors_uke_5_og_fosterets_ uke_3_n_lages_navlesnoren ):

"Noen kan ha en mens lignende blødning der du skulle ha hatt mensen. Dette er fordi at det gule legemet i eggstokkene fortsatt produserer progesteron og østrogen til fjerde måned. Da tar morkaken over denne produksjonen. Dette kan oppleves også som stikninger, ganske kraftige, bare på den ene siden nede i bekkenet, det er helt normalt.

Det kan også være en liten blødning fordi det egentlig var flere egg som ble befruktet, men at de andre forsvinner. Halvparten av alle tvillingbefruktninger ender som en liten blødning i løpet av de første 12 ukene. Det går helt fint med det fosteret som er igjen, så fortvil ikke."

Men enig med det andre innlegget. Få sjekket hos lege hvis du er bekymret.

Lykke til videre. Håper alt går bra :o)

Skrevet

Jeg har og opplevet det (brunlig blod) ved MA. Men i de aller fleste tilfeller er det ikke noe å være bekymret for, er normalt og ganske vanlig :o)

Skrevet

Jeg blødde mere ja. Kom litt friskt blod dagen jeg fikk konstatert at det gikk galt.

Veldig vanlig å blø litt under svangerskapet. Mener å ha lest et sted at det er ved friskt blod det er grunn til bekymring.

Håper alt går bra med deg, unner ingen dette:-)

Klem

Skrevet

Nei, uff så trist for deg å gå igjennom noe sånt. Her har blødningen stoppet, og legevakta vil ikke ha meg ned dit fordi de tror alt er fint - men jeg er nå bekymret uansett jeg da. Skal til legen på fredag uansett, og får kanskje en avklaring da...

Skrevet

Så fint at det har stoppet, da er nok alt i skjønneste orden.

Ønsker deg uansett lykke til på fredag.

Vil veldig gjerne høre hvordan det går.

Lykke til. (send meg litt babystøv da) :-)

Skrevet

Takk for lykkeønskninger! Og selvsagt, MASSE babystøv til deg!!! **********************************************************************************

Skrevet

Suger det til meg.........

Takk og takk:-)

Skrevet

Ville bare si at jeg har vært til kontroll nå, og at alt var fint!! Hjertet banket, og den lille beveget seg der inne, nesten 28 mm lang! Legen trodde mine beregninger i forhold til termin stemmer, og sa at fra nå av var sånne blødninger ikke noe jeg skulle være bekymret for. Utrolig deilig!!! Jippiiiiiiiiiii! Jeg er så lettet og glad nå.

Skrevet

Så bra. Er glad på dine vegne.

Ønsker deg fortsat lykke til.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...