Gå til innhold

Er det normalt å miste sex-lysten når en er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vel 5 uker på vei, og i fin form. Men har fått i mot at samboeren min prøver å kose med meg.. Er det hormonene som regjerer??

Skrevet

Det kan være helt normaltt ja. Sånn var jeg i første svangerskap også. Særlig første trimester. Utrolig mye som skjer med kroppen...

Skrevet

Er ca 5uker på vei jeg også og opplever det samme som deg, så det er nok ganske normalt ja =)

Jeg opplevde økt sexlyst rundt EL, men når el var ferdig forsvant også lysten så vi har faktisk ikke hatt sex siden 30mars!!

Regner med at lysten kommer tilbake når lille spire har festet seg skikkelig og jeg ikke bekymrer meg så mye lenger=)

Skrevet

samme problem her og er et sted i uke 6 og har så vidt lyst til å bli tatt på(kysset eller klemt). Tanken på sex er *æsj* og jeg tror det er mye fordi jeg er bekymra! Vente litt til, så kommer det nok tilbake!

Skrevet

Jeg er kvalm, jeg.. Så det legger en liten demper på sengehyggen for vår del. Normalt så ligger vi alltid tett inntil hverandre en stund før vi sovner (fast rutine) men nå som jeg er kvalm stort sett hele tiden, tåler jeg ikke at noe er nær magen min. Savner nærheten til kjæresten min, men regner at dette kommer til å forandre seg.

Det er jo mange som sier at de får økt sexlyst i deler av svangerskapet, også.. så det er jo lov å håpe.

Skrevet

Leser av artikkel her inne på bim at det kun er 15 % som får økt sexlyst under graviditeten. Redusert sexlyst er derimot veldig vanlig, og skyldes i stor grad hormonet progesteron.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...