Gå til innhold

November: I dag prøvde jeg sportsvogna:)


Trønderpia venter nr 3

Anbefalte innlegg

Bare hjemme da. Skulle få bekrefta at det var alt for tidlig. Men så ut som han kosa seg stort;)

 

Har emmaljunga edge duo. Og han sitter mye bedre og stødigere med ryggen ett hakk opp, enn å bruke plata som er i bagvogna. Den er jo kjempebratt.

 

Er det forresten noen som vet om det går an å fjerne selene som er i sportsvogna? Tenkte bare helt i begynnelsen.

 

Skal ikke begynne med sportsvogna ennå da. Hadde tenkt han skulle bli minst 5 mnd først:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha lest innlegget ditt,måtte jeg også sette i sammen sportsdelen og prøve den ut.Selv om han nå er så stor 72cm at han nesten ikke klarer å ligge i bagen,så synes jeg at han var alt for liten til sportsdelen.Skulle ønske jeg kunne hatt en bag som var ja,kansakje 10 cm lengre*ler*men,men jeg så jo at det kommer til å gå greit.Likte sporstdelen veldig godt.Husket ikke helt hvordan den så ut på butikken,men nå som jeg fikk satt den sammen,ja da likte jeg den bare enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes også han var liten i den. Men det ble ike så ille som jeg hadde trodd:) Skal ikke begynne å bruke den ennå uansett. Skulle ønske det var høst, så jeg kunne hatt voksiposen i den og. Da ble han mer stødig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lammeskinnspose til da jeg*s* men er enig med deg og lillegutt her går absolutt ikke bagen så lenge.Så vel om en måned er han nok for liten for bagen.

 

sambo tok med seg gutten på arb.plassen i dag,skulle bare innom en liten tur og da de så ham i bagen var komentaren, ja den er det ikke lenge før dere må bytte ut.Som om vi ikke vet det*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja tiden går fort:) Jeg skal ikke bytte om før han er 5 mnd iallefall:) Er ikke plass for voksiposen i bagen da:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lammeskinnsposen i hele vinter,men nå går jo ikke det,men nå er det jo så mildt uta at vi ikke trenge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei trenger ikke voksiposen lenger, så sånn sett passer det fint å vokse ut av bagen på våren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok,men som jeg har sagt,skulle ønske jeg kunne holdt på bagen enda en del månder,men ser som sagt at det ikke går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg prøvde plata i bagvogna litt mer aktivt i dag;) Og ble litt mer imponert. Så nå har jeg en plan med pledd til morgendagens trilletur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,den er ikke dum den plata,er kjempefornøyd.Støtter ham litt opp da,det gjør jeg,men som sagt,kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt sportsdelen siden Nikolai var ca. 4 mnd. Er det noe jeg har ikke fått med meg? Hvorfor skal den ikke brukes enda? Bagen er for liten og jeg syns at sportsdelen er passe til han. Også liker han å kunne sitte litt og se også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,grunnen til at jeg ikke vil bruke sportsdelen(selv om jeg kan legge den helt ned) er at de skal jo ikke sitte opp lenge av gangen enda,desuten føler jeg at bagen er lunere.Ser ikke noe galt i de som ønsker å ta sportsdelen i bruk,før meg.

 

Hva slags vogn har du??

 

Hvor stor er Nikolai?

 

Her i huset har vi også en stor gutt,han er 72 cm og kan snart ikke ligge i bagdelen*snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Simo kombi-vogn, og har hatt mini i baggen inne, som seng. har aldri hatt den i vogna. Så han har hele tiden ligget i sportsvogndelen da. Nå kan han sitte litt i den, på det nederste hakket på ryggen, da er det ca like mye helling som i vippestolen, så. Hanl iker godt å sitte der da, men han sovner når vi triller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en quinny freestyle. Nikolai er 70 cm, så han er også stor. Basson vognen vi har er større, og der bruker vi fortsatt bagen, men den vognen bruker vi mer til skogturer ol. Skal vi på småturer, shopping osv så bruker vi quinnny med sportsdel.

 

Vi skal til kiel med båten nå og jeg hadde tenkt til å ha med quinny sportsdelen som han skulle sove i osv. Ikke en god ide? Jeg tenkte at det var helt greit siden ryggen kan reguleres og at han klarer å sitte selv nå, men hvis jeg tar feil så vil jeg gjerne vite det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha ham i sportsdelen,hvis du kan legge den helt ned og så kan du ha den i første hakk,en liten stund av og tli,dette fordi babyen skal ikke sitte opp,før den klarer å sitte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ser ikke no problem i å bruke sportsvogna. Ungene sitter mye brattere og lengre i både vippestol og bilstol:) bytt til sportsvogn når man føler det selv!

 

Min er i allefall ikke fornøyd med å ligge i bagen når han er våken i vpgna Da blir det masse hyl. Satt med plata i bagen i dag. Greit nok det. Men synes fortsatt det så bedre ut når jeg prøvde sportsvogna og hadde ryggen ett hakk opp! Det er jo full liggelengde i de fleste vognene så. Og jeg har hørt flere bruke sportsvogn fra dag 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,folk må jo gjøre som de selv vil,og jeg tror ikke du skader barnet med å bruke sportsdelen fra dag en av,hvis du har den helt flat,men tror alikevell det er bedre å bruke bagvogn til å begynne med.Hvis det ikke var det,hvorfor finnes det da bagvogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOzy K og Nikolai Når du setter ham på gulvet,sitter han der helt alene da.Klarer han det nå???Da må jeg si at han var tidlig,men noen er jo det*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, han sitter helt stødig på gulvet alene. Eneste er at han ikke klarer helt enda å sette seg selv opp fra liggende stilling, så jeg må hjelpe han litt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var jo tidlig?! Helt utrolig hvor stor forskjell det er på de små.. Småen min gjør ikke så mye av seg enda, men regner med at det kommer etter hvert.. Har ikke begynt å få panikk enda.. Men ser at han kan være litt treg med enkelte ting..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...