Gå til innhold

Sliter med for tynn slimhinne ved fryseforsøk. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 2. ul i går på dag 15, har da tatt progynova siden 2.4. Startet med 4 mg og har hatt en opptrapping til 8 mg den siste uka.

Slimhinna har ikke vokst noe siden 1.ul som var på dag 10.

Skal øke dosen ytterligere til 12 mg fram til ny ul på lørdag.

Blir ikke innsetting før tidligst mandag,da har jeg tatt tabletter i 20 dager.

Satte procren inj (depot sprøyte) 12 dager før jeg startet med progynova tablettene.

Er redd for at jeg må avbryte.

Noen som har erfaring (både positive og negative) med å gå lenge på tabletter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at slimhinna var 6 mm både på dag 10 og 15.

Skrevet

Hmm, jeg vet ikke hvor lenge man kan gå på progynova, men vet at enkelte kan risikere å få blødning om de går på de for lenge.

Regner med sykehuset hadde informert dere om det hadde vært fare for det...

Ellers vet jeg at mange har veldig positive erfaringer med akupunktur for å få tykkere slimhinne!

Dette er hentet fra en dagbok på et annet forum:

"Torsdag 1.juni var vi på ny UL

-det ble en tårevåt hjemtur.

Livmorslimhinna var bare 3,5.

Fredag samt idag tidlig (6.juni) fikk jeg akupunktur.

Og i dag var jammen meg slimhinna økt til 5,5

Denne dama fikk satt inn to frysegg selv om slimhinna ikke var helt optimal, under 7mm, og hun er i dag mor til tvillinger...

Jeg ønsker deg lykke til:-)

Skrevet

du vil ikke prøve det greiene de snakker om inne på sliterne da?

hva var det det het...ovolation comp?? noe sånnt...

er hvertfall for å få tykkere slimhinner...

Skrevet

ovarium comp var det ja....

Skrevet

Under mine første forsøk hadde jeg ikke akupunktur. Men etter jeg begynte med det,har slimhinnen vært betydelig større. Det har jeg hørt om av mange andre også. Så bestill en time hos akupunktur,så skal den nok bli større!!!

Lykke til!!!

Skrevet

Hei Brumm - lykke til med rugingen, så fantastisk at det ble befrukning!

Jeg har gått regelmessig til akupunktør i 5 mnd. Har fått bestilt meg time torsdag.

Det dumme var at jeg ikke bestilte time i forrige uke, men jeg var jo liksom i "rute" da med 6 mm på dag 10.. Tanken var en time samme dag som innsetting.

Vanskelig dette med hormoner, kroppen går sine egne veier ser det ut til. Ved 1 forsøk i september var slimhinna 9 mm, det var før akupunktur og vitaminer av ymse slag... (forsøket ble avbrutt pga av ingen befruktning)

Vel, en får bare håpe det beste og tro at nålene og enda mer hormoner gjør susen!

Skrevet

Tusen takk:o)

Uff, dette er ikke lett. Vet akkurat hvordan du har det med tanke på avbrutte forsøk..... Sist vi var her i Danmark, ble heller ikke egget befruktet....Det var tungt...Det var faktisk den eneste gangen vi hadde icsi. Derfor fikk vi ett forsøk til. Ingen fortalte oss at de tok icsi, noe vi ikke ønsket, om det ikke var nødvendig...

Denne gangen var slimhinnen min på 6mm på dag 5. Men alt er jo forskjellig hos oss. Rart den var 9 sist gang? Regner med du har samme akupunktør?

Jeg har byttet akupunktør. Hun første, kjente jeg ikke nålene en gang. Han jeg går til nå, virkelig vrir på dem så det gjør vondt. Er jo litt logisk at det har bedre virkning da. Og han har jobbet mye med livmor i forkant og bedre miljøet slik at kroppen lettere kan holde på et foster. Syns jo det er viktig. Så føler jeg får bedre behandling hos han:o)

Lykke til videre og håper slimhinnen vokser litt til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...