Gå til innhold

Utredning - gynekolog eller lege??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kommet til det punktet hvor jeg har bestemt meg for at nå er det på tide at vi får sjekket opp om det er noe galt som gjør at jeg aldri blir gravid. Etter å ha prøvd i 15 mnd begynner jeg å bli veldig lei. :-(

Det jeg lurer mest på er om jeg skal gå til legen først, eller om jeg skal bestille time direkte hos gynekologen? Jeg har vært hos gynekologen ved en tidligere anledning, så tror jeg kan komme inn ved å bestille direkte.

Dere som har startet/har hatt utredning - hva gjorde dere? Og gjør legen noe første gangen, eller får man bare henvisning videre?

Skrevet

Det letteste og mest behagelige er å få mannen undersøkt først :o)

Han trenger en henvisning som kan fås hos din gynekolog. Når han er ferdig utredet og evnt. "friskmeldt", bør din utredning begynne.

Lykke til!

Skrevet

Gynekolog er best å gå til da fastlegen ikke er spesialistog ofte ikke har nok kunnskap. Til ogmedmange gynekologer har ikke nok kunnskap, for barnløshet handler om både mannen ogkvinnen,mens mange gynekologer kun har peil på kvinnesykdommer. Så bare bestill hos gyn og liker du h*n ikke bare finner du en ny. Husk å alltid lytte til magefølelsen.

enig med anonimo, start med sædprøve og vil legge til blodprøver for å sjekke hormon nivåene... de er de mest behagelige :-)

Lykketil!

Skrevet

Ok, tusen takk, begge to! :-)

Da får jeg prøve hos gynekologen og se hvordan det går.... :-)

Skrevet

Så du holder hus i Vestfold, så jeg anbefaler deg å ringe fertilitetsklinikken i Porsgrunn og be om å få tatt en sædprøve. Dere trenger ikke henvisning fra lege eller gyn for å komme dit. Bare å ringe å avtale!!!! Veldig greie folk der:-)

Hvis jeg var deg hedde jeg tatt en tlf til fastlegen å bedt om henvisnig til gynekolog. Ikke nødvendig å snakke med allmennlegen om dette her. De har lite peiling.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...