Gå til innhold

hei igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det en stund siden jeg har svart på innlegg her inne og jaggu har det blitt stille...

det jeg lurer på er hvorfor dere hetser folk som skriver fakta her inne???

og hvorfor jeg får så hatten passer bare fordi jeg har en mening om at det er kun deg selv og din egen vilje det kommer an på om du klarer å slutte eller ei???

og hvorfor blir jeg karakterisert som en ikke røyker som tråkker på de som røyker????

jeg har røyket selv i mange mange år, og jeg ser på meg selv ennå som røyker, men jeg har valgt å ta en laaang pause mens jeg er gravid og kanskje jeg ikke begynner igjen...

dette ble litt langt, men tenk etter... det beste for barnet er vel å ikke røyke??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei har ikke skrevet her inne før men har vært inne å lest en del, jeg har selv røyket frem til forrige uke(kan vell ikke kalle det å ha sluttet helt ennå, men snart) og jeg er helt enig med deg, vi har planlagt barn over sommerferien og det finnes INGEN unnskyldninger eller gode komentarer for hvorfor det er greit og røyke når man går gravid, jeg er ikke den som kjefter når jeg ser gravide røyker, men jeg tenker MANGE sure tanker. uansett unskyldingene man kommer med så er det et uskylding lite barn som ligger inne i magen og jeg kan skrive under på at det barn ikke ønsker den røyken de trekker inn, husker de ikke sin første røyk(var den god???) det er nok mange friske barn som blir født av foreldre som har røykt, men det er også mange som får mange plager og man vet jo aldri hvem som får disse plagende og hvem som ikke får dem, røyken er jo ikke sunn alikevell så da må jo det at man kan skade sitt ufødt barn være en god nok grunn for å slutte og ihverfall gjøre alt som står i ens makt for å slutte. Det finnes mange måter og prøve og slutte på, man må bare finne den rette for seg selv. Denne debatt siden bør jo være en side hvor man kan prøve og dele måter man letter kan kvitte seg med denne pest pinnen.... Jeg har selv røykt siden jeg var fjorten og kan ikke tenke meg noe jeg har mindre lyst til enn å røyke med mitt barn i magen (og ikke minst oppdra et barn i et røykfult miljø, da kan jeg skrive under på at det er minst 50% større sjanse for at de barn begynner selv når han/hun kommer i riktig alder). Jeg dømmer ingen ut ifra det, jeg har venninner som røyket mens de gikk gravide og de er fremdeles mine venner, men jeg mener det ikke finnes noen god unnskylding for at et er greit....! Om ikke annet så får man klare seg uten denne røyken i 9 mnd av sitt liv da så får man røyke så mye man vil ellers..!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...