Gå til innhold

F&#¤§§@a NAV!!!


Hermelina

Anbefalte innlegg

Si meg, kan de ikke sitt eget regelverk der på trygdekontoret??!!!

I så fall gir de ut feil informasjon når vi har både vært der og ringt for å spørre om våre rettigheter. Blir så sur og irritert, for ikke å snakke om samboerens humør...

 

Sitter og leser loven og forstår ikke hvordan de kan tolke den dit de har gjort.

Jeg studerer og har nå gått tilbake til heltidsstudie mens pappaen er hjemme med mini. Ifølge reglene har han da rett til 39 uker permisjon når jeg ikke har opptjent rett til fødselspenger. Loven sier helt klart at permisjonen må starte senest 12 uker etter fødsel hvis han ikke skal tape tid i stønadsperioden.

Nav mener i sitt vedtak at han måtte ha begynt sin permisjon 6 uker etter fødsel for å "beholde" alle 39 ukene, sånn at han nå har mistet 6 uker av permisjonen sin, og må begynne på jobb igjen i november i stedet for januar (inkludert 4 uker ferie). Eller noe sånt, for jeg klarer bare ikke å skjønne hva de har regnet og hvordan de har kommet frem til det!!

 

Ta en titt her, hvis du orker, og fortell meg hvordan du leser loven:

 

http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/kapitteloversikt/e05/e05k14?f=templates&fn=main-j.htm&2.0

 

Mulig jeg må ha ting forklart med teskje, men jeg har ikke tenkt å gi meg på dette!!

 

¤sint¤

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, må visst gå inn via nav.no

- familie og omsorg

-> svangerskap, fødsel og adopsjon

-> foreldrepenger ved fødsel

 

og så inn på Regelverk: Folketrygdloven kapittel 14: Ytelser ved svangerskap, fødsel og adopsjon. Se spesielt § 14-14 Særlige regler der bare far har opptjent rett til foreldrepenger, og §14-13 Generelle vilkår for farens uttak av foreldrepenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider