Gå til innhold

hej, ny her på slitere =)=/=)=/

Anbefalte innlegg

hej alle sammen=)

Jeg vil vel offisielt kalle meg en sliter nå, som jeg og sambo har prøvd å bli gravide i 1 år (april 2006) uten hell.

Jeg har en liten følelse av at jeg kanskje har vært heldig denne måneden, av mistanke om en liten festeblødning( blødde ferskt blod på lørdagskveld/natt t søndag, ebbet ut på søndagen. 4 dager før IKM. Blødde ferskt blod da jeg sjekket tappen i går, ingenting spotting/blødning i dag) Har IKM i morgen, og masse stikninger på venstre side av eggstokkene. kjennes ut som d dras litt i puppene av og til, men kanskje d bare er innbilninger. var kjempekvalm når jeg var sulten i dag morges, men d ordnet seg etter et par knekkebrød. tok en gravi.test i går- negativ. og en i dag- skyggestrek(=deffekt????)

har bare 1 test igjen, og den skal jeg bruke på lørdag tenkte jeg, så lenge tante rød ikke er dukket opp da...

Jeg har bestillt time til GU i neste uke, og skal forhøre meg om pergo, og henvisning til laprascopi. men, jeg har jo egentlig ikke så mye peiling på hva akkurat disse tingene innebærer. og håper noen kunne forklart meg hva d er?

Kan jeg få lap??

kan jeg få pergo?

hej og hå=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9003972-hej-ny-her-p%C3%A5-slitere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen til oss.

Da jeg startet utredning var jeg henvist til en spesialist i gynekologi av fastlegen min. Hun tok innvendig UL. Alt var helt fint :-) Så henviste hun meg til HSG undersøkelse for å sjekke om EL var tette (det ser de ikke på innvendig UL)- Ved en HSG undersøkelse blir kontrastvæske pumpet inn i skjeden og inn i EL. Om de ikke er tette renner det ut igjennom EL. Også alt fint.

Ble også henvist til Fürst hvor de tok masse blodprøver for å sjekke EL verdiene, etc. (Fastlegen hadde også tatt de blodprøvene men visstnok ikke på rett dag i sykuls). Jeg hadde flotte EL verdier.

Samtidig som jeg kjørte dette løpet leverte mannen sædprøve.

Lykke til med utreding og babyprøving. Krysser fingrene for at spiren sitter allerede :-)

hei hei

tusen takk for svar =)

må jeg ha eggløsning når jeg skal på hsg undersøkelse??

jeg fikk desverre besøk av den uvelkomne tanta i går kveld...=(

jeg skal til GU på tirsdag, skal be om videre henvisning til div greier da(UL, hsg o.l....d jeg måtte behøve)

Har forventet EL er 4 mai ( fruktbar periode 1mai til 4 mai) i følge FF.

hvor lang tid tar d før jeg får komme inn til UL og hsg undersøkelse?????

takk for lykkeønskninger=)

lykke til selv=)

håper vi får en tidlig baby i 2008 =D

Hei igjen,

når man har blitt henvist til HSG undersøkelse så skal man ringe den dagen man får tantebesøk for å bestille time. Selve undersøkelsen blir utført mellom dag 7-10 (det varierte faktisk litt fra sykehus til sykehus) - Men den må utføres rett etter menstruasjonen for å være sikker på at man ikke kan ha blit gravid.

Jeg tok innvendig UL hos gynekologen (så om den gynekologen du skal til på tirsdag har innvendig UL aparat så gjør hun det da).

Da jeg var der skrev hun også henvisning til Fûrst hvor jeg skulle gå på en spesiell dag i syklusen min og få tatt blodprøver. Så ville hun at jeg skule ringe henne så snart sædprøveresultatet til mannen min forelå. Det tok vel en tre ukers tid. Da jeg ringte og fortalte at de ikke var helt bra, og at mannen min sble satt på en kur så sa hun at hun ville sendemeg en henvisning i posten til HSG. Deb fikk jeg noen få dager senere. Så skal man da ringe til det sykehuset man er henvist til den dagen man får tantebesøk. Men problemet er at på alle sykehusene så er det bare noen få timer i uken som er satt av til slike undersøkelser. Så da er det førstemann til mølla praksis. Og er de timene fylt opp når du får mensen og ringer, så får du beskjed om å ringe ijen første dag neste gang du får tantebesøk... Det skjedde med meg da... Men neste syklus fikk jeg heldigvis plass. resultatet fra undersøkelsen fikk jeg en ukes tid etterpå.

Har din kjære testet sæden sin?

Pergo har jeg ikke blitt tilbudt, men om jeg ikke tar feil så er detde som har noe trøbbel med EL eller ustabile sykluser etc. som blir satt på det. Jeg har jo fine EL verdier, kan nesten stille klokka etter syklusene mine - så derfor får jeg ikke det.

Spennende å høre hvordan det går til tirsdag da :-)

oi... det var visst litt mer avansert dette her enn jeg hadde tenkt meg.. ==)

Jeg skal til legen og ta GU, og jeg er veldig sterkt i tvil om at de har apparat for å foreta innvendig UL, ettersom alle som er gravide her drar til Tromsø, som er 2 timer herfra, for å ta ultralyd av babyen sin.

så kanskje jeg må be om videre henvisning til det da...

samboeren min har ikke testet sæden sin... ikke har han særlig lyst til det heller... han tror ikke helt på at d er noe galt med hverken meg eller han, han mener vi bare ikke har prøvd godt nok ...

men, jeg skal allikevel be legen om en innvendig UL for å bare sjekke eggstokker og livmor, om ting er som d skal være.. se etter muskelknuter, arrdannelser, cyster o.l.

og så skal jeg spørre om hsg også.... sånn i tilfelle egglederene mine skulle være tette...

kan nesten ikke vente til tirsdag jeg..er så utolmodig =)

Fant dem ut noe på innvendig UL og hsg på deg da????

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...