Gå til innhold

Åssen er blodtrykket deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt går bare nedover..

uke 6: 135/80

uke 10: målte ikke

uke 14: 120/80

uke 21: 120/75

uke 22: 110/60

De to siste kontrollene kom litt tett på hverandre da.. Uke 21 var jeg hos JM og uke 22 hos legen(i går).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare vært hos legen to ganger jeg. og jordmor (UL) en gang. men begge gangene hos lege sa hun at det var normalt så jeg regner m det er det.

Hhadde forgiftning og økt blodtrykk sist så jeg må følge det opp litt trur jeg..

Skrevet

Begynte vel på 110/70?

Så 100/60...deretter 90/55 (lavt og ble sykemeldt)...så igjen 100/60

Du har fint blodtrykk 0;)

Skrevet

Jeg er fornøyd så lenge det ikke går enda lavere. Er ikke akkurat gøy å bli svimmel for ingenting.. Hender at blodtrykket mitt plutselig faller,men heldigvis retter det seg fort opp igjen når jeg får hvilt meg litt:)

Skrevet

mange gravide får laver blodtrykk uten å kjenne noe spesielt. Noen får også veldig lavt blodtrykk og må leve med det i svangerskapet. Men det er ikke for lavt det der.

Skrevet

Jeg har ligget på 90/50 i hele svangerskapet som har nå vart i 22 uker. Mye trøtt og noe svimmel, men kan ikke deppa av den grunn:) Slapper av når kroppen sier fra, og er i farten når jeg orker det..

Skrevet

Ligger også på 90/50, besvimer omtrent annenhver dag.

Kan ikke sitte/stå for lenge stille, spesielt ikke om jeg har vært i aktivitet først, er littegrann tørst e.l.

Er også kvalm fremdeles, går på kvalmestillende medisiner og er 100% sykmeldt.

Skrevet

Jeg startet på 120/80 og gått ned til 100/60 på siste kontroll.. Da ble jeg sykemeldt for jeg gikk rett i bakken.. Fortsatt svimmel, kvalm og kaster opp. Er nå i uke 23.. Litt lei kan man si når jeg var så heldig å få bekkenløsning også!!! :o(

Skrevet

Hei. Jeg har også veldig lavt blodtrykk, men er ikke så svimmel. Jeg har egentlig ganske lavt til vanlig også ;0)

Skrevet

Mitt begynte på 90/40, nå er det 105/55. Stiger litt, men det er jo absolutt ikke høyt:)

Skrevet

Startet på 110/76, og hadde i uke 16 122/78.

Har ikke målt siden.... Men JM sier det er flott og normalt!

Skrevet

det er mye bedre å ha lavt BT enn høyt! Å ligge på 100/70 pluss/minus er helt vanlig for jenter i vår alder. Noen ganger synker BT i beg av svangerskap pga hormeonene, men det viktigste er at BT ikke går opp for mye. det er langt mer summelt enn lavt BT . Høyt BT, proteiner i urin og ødemer er symptomer på pre-eklampsi!

Skrevet

uke 10 120/75

uke 16 115/72

uke 19 127/72

uke 22 120/78

Så det ser bra ut...

Skrevet

Var på 120/70 idag, og har ligget rundt der hele veien...

Skrevet

Har hatt lavt med alle 3, men ikke så tidlig som nå.. Ble målt sist i uke 20 og hadde da 100/55.. Er ikke kvalm lenger og ikke svimmel, men er mye trett! Men d kan jo liksågodt være pga full jobb, to små hjemme, jernlager på 8, lav blod%:-) Bekymrer meg ikke! Regner med legen sier i fra dersom jeg må si stopp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...