Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #1 Del Skrevet 17. april 2007 Syns det er helt forferdelig det jeg tenker på, men jeg greier faktisk ikke mer, snart. Kvalmen har kommet for fult, igjen. Var slik med førstemann også. Ikke greier jeg å få i meg mat, og drikker jeg kommer det like fort opp igjen.Det verste av alt er at jeg har så dårlig samvittighet pga sønnen min. Er jo knapt istand til å ta meg av han. Akkurat nå angrer jeg NESTEN på at jeg ble gravid igjen. Syns ikke det er en fin tanke av meg i det heletatt, når man tenker på det fine og gode som kommer ut av det. Men akkurat nå greier jeg ikke å tenke slik. Jeg skjønner at jeg blir bedre av å spise, men når maten ikke har kommet nedi magen, før den kommer opp igjen, så er det ikke så lett. Får også vondt i hodet fordi jeg ikke spiser, og er svimmel og rar. Huset ser ut som en svinesti, og sambo klager over hvordan det ser ut her. Men jeg har ikke energi til å gjøre noe med det. Jeg har nok med meg selv for tida, men det er ikke alle som skjønner det. Skal til legen i morgen, og håper han har noe som kan dempe kvalmen. Noen som har erfaring med sånne tabletter, og evt hva som fungerer og ikke?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9003205-er-s%C3%A5-kvalm-at-jeg-har-ingen-glede-av-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. april 2007 #2 Del Skrevet 18. april 2007 Kjenner meg igjen i masse av dette.er i 11 uke nå og har kastet opp hver dag i over en mnd og det tar på.Noen ganger opptil flere ganger pr dag.Helt for jævlig.Ikke noe som frister av mat,men trapper i meg noe likevel i håp om at det ikke kommer opp igjen,noe som det for oftest gjør.Er så grusomt slapp om dagene at jeg gidder knapt å bevege på meg.Svinesti til tider her også,har fått hørt kommentarer av samboeren.Men han må finne seg i det eller ta i et ekstra tak selv mener jeg når det står på som verst.Akkurat det med tabletter mot kvalme vil jeg helst ha prøvd å unngått.Hørt det ikke skal være så bra.Føler ikke så mye glede jeg heller,men det kommer vel etter hvert som kvalmen avtar.Denne perioden er man mest fokusert på seg selv hvor elendig formen er og føler et enormt behov for å syte mest mulig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9003205-er-s%C3%A5-kvalm-at-jeg-har-ingen-glede-av-dette/#findComment-9019091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 23. april 2007 #3 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg føler med deg! Har det akkurat på samme måte... Er nå i uke 9, og kaster opp flere ganger om dagen. Mitt problem er at jeg må jobbe frem til 21. juli, for å få rett på svanerskapspenger. Jeg har prøve alle råd jeg har kommet over, uten at noe hjelper. Eneste jeg ikke har prøve er akupunktur, det skal jeg begynne med i morgen. Ønsker deg bare masse lykke til med svangerskapet, og god bedring. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9003205-er-s%C3%A5-kvalm-at-jeg-har-ingen-glede-av-dette/#findComment-9074870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livje Skrevet 13. juni 2007 #4 Del Skrevet 13. juni 2007 uff if uff! Føler med deg.... er i slutten på 9 uke nå,og sliter m d samme. Har null overskudd og null matlyst,kaster opp hvertfall 4 ganger om dagen. Blir kvalm bare av å lukke opp kjøleskapet elr tenke på maten. Samboer støtter meg fullt ut og gjør alt han kan stakkars. Får dårlig samvittgihet,noe han sier jeg ikke trenger å ha,men det er ikke så lett. Skal til legen i morra håper på å få noen gode tips der. Har også hørt om tabletter men jeg har blitt rådet til ta minst mulig av sånt under svangerskapet. Fått beskjed om å prøve kjekser og te uten at det hjelper. Eneste jeg får lett i meg er frukt. Lykke til! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9003205-er-s%C3%A5-kvalm-at-jeg-har-ingen-glede-av-dette/#findComment-9570252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #5 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg er i uke 29 nå....har hatt det slik siden uke 5... Er helt enig i at man ikke har så mye glede av det... Desverre er det lite som virker mot kvalme...er jo ikke alverdens vi kan ta heller for det er eller kan være skadelig... Huset mitt er ett bombet horehus, men heldigvis er mannen min snill og gjør det han rekker etter jobb....men er ikke retferdig at han skal gå på jobb 12 timer så komme hjem og vaske klær og ta huset! gjett om jeg har dårlig samvittighet da!=( Tror ikke det blir flere barn på meg...9 mnd med dette er for drøyt! Er det noen som vet hvorfor vi er så kvalm og spyr hele tiden? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9003205-er-s%C3%A5-kvalm-at-jeg-har-ingen-glede-av-dette/#findComment-9590607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tullus Skrevet 24. juni 2007 #6 Del Skrevet 24. juni 2007 Uff og uff føler med dere som er sååå kvalme. Jeg er i uke 40 i morgen og har termin til onsdag. HELDIGVIS er kvalmen gått over for meg for en god stund siden. Spydde alt fra 5-10 ganger daglig til jeg var i ca uke 20, men var mye kvalm, spes om morgningene etter det. Har hendt at jeg har brekt meg noen ganger etter uke 20. Når jeg var i uke 9 var jeg innlagt, hadde ikke fått i meg verken vått el tørt siden uke 4. Måtte legges inn med intravinøs behandling. På sykhuset fikk jeg noe kvalmestillende intravinøst, dette hjalp faktisk. Fikk sove om natten, og slapp den ekstreme kvalmen så lenge medisninen virket. Jeg har også prøvd postafen, og stemitil, men disse virket oevrhode ikke. Jeg er gravid for 2 gang, og var akkurat like dårlig den første gangen. Forskjellen var at denne gangen varte kvalmen 10 uker lengre enn første gang. Fikk en gutt da, og venter en jente nå. Jeg har hørt at noe av grunnen til at vi blir så kvalme er at vi får en allergisk reaksjon på HCG hormonet som produserers under graviditeten. Verdiene av HCG er størst de 3 første mnd av svangerskapet. Jeg har fått diagnosen hyper remisis begge svangerskap ( dette betyr ekstrem svangerskaps kvalme) Innleggelse er absolutt å anbefale dersom man ikke får i seg verken vått eller tørt. Legen min har også sagt at de med ekstrem svangerskapskvalm også gjærne har dette ved senere svangerskap og at det da muligens er noe verre for hver gang man er gravid. For min egen del har jeg nå fått nok, så dette er nok siste barn på meg. Føles veldig urettferdig at noen ikke merker at de er gravide en gang, mens andre må henge over do skåla 24-7. Lykke til videre til videre til dere som er kvalme, og klamre dere til håpet om at det skal gå over. For de aller fleste blir bedre etterhvert, selv om det er noen uheldige sjeler som må gå med dette i 9mnd. Ærevære de som holder ut i 9 mnd! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9003205-er-s%C3%A5-kvalm-at-jeg-har-ingen-glede-av-dette/#findComment-9672567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #7 Del Skrevet 29. juni 2007 Hmmm.... Dette med tabletter. Jeg tok masse tabletter da jeg slet med kvalme. Følte vel egentlig ikke at det hjalp så veldig da men... Legen min sa ihvertfall ikke noe om at dette ikke var tilrådelig. Når jeg blir gravid neste gang kommer jeg til å ta tabletter med god samvittighet. Det er neppe noe bedre å spy seg gjennom 2-3 måneder og ikke få i seg et gram næring. Lykke til med kvalmen. Det er jævlig mens det står på, men går heldigvis som regel over. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9003205-er-s%C3%A5-kvalm-at-jeg-har-ingen-glede-av-dette/#findComment-9719413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mita~ Skrevet 17. juli 2007 #8 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg er også utrolig kvalm, er blitt sykmeldt og tilbringer store deler av dagen i senga med en spybøtte ved siden. Men fikk et tips av ei venninde om å enten suge på isbiter eller "pimp" og det funker! du blir ikke bra resten av dagen, men kvalmen døyver litt.. hvertfall så mye at jeg får i meg litt næring.. Fikk tilbud av legen om tabletter som demper kvalmen, men jeg holder meg til mine isbiter.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9003205-er-s%C3%A5-kvalm-at-jeg-har-ingen-glede-av-dette/#findComment-9858926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå