Gå til innhold

ååå jeg trenger noen råd..har gått opp 2 kg og ammer fullt!

Anbefalte innlegg

jeg er tobarns mor nå, har fått en gutt på snart 2 mnd, rett etter fødselen gikk jeg ned 7 kg, men nå har jeg gått opp 2 kg igjen!og det på 2 uker! er nå ganske deppa og er redd for at jeg kommer til å bare legge på meg mer og mer..

jeg ammer barnet mitt fullt, han legger også på seg ca 500g i uka! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. kan jeg slanke meg når jeg ammer?

Hvor skal jeg starte? har dere noen råd?

Må jeg begynne å røyke igjen..... :(

Fortsetter under...

Du skal jo ikke slanke deg når du ammer da.

Du får sørge for å spise sundt :o) Masse frukt og grønnsaker, grovt brødt etc. Drikk vann. Og gå tur med vogna eventuelt begynn på mor og barn trim på helsestudio eller lignende. Det går nok bra skal du se. Noen går ikke ned alle kiloene før de er ferdig å amme.

Dessuten kan vekten svinge med flere kg. bare på grunn av hormoner, så hvis du vil være sikker på om du legger på deg/tar av er den sikreste måten å måle med målbånd på flere steder på kroppen :o)

Då eg kom heim frå sjukehuset etter fødselen var eg 4kg lettare enn rett før eg fødte (skjønar ikkje korleis eg klarte det, småen var 4,5 kg...). Eg fullamma i 6 mnd - og i den perioden la eg på meg 7kg... Det er ikkje alle som "rasar ned i vekt" når dei ammar.

Tips: Du kan gå på Grete Roede-kurs sjølv om du ammar, så lenge kursleiaren får beskjed om det. Det vert sagt at ein ikkje skal slanke seg når ein ammar, men dersom du ikkje går ned meir enn 0,5 -1kg pr. veke går det ikkje utover kvaliteten på melka!

Det er bedre for babyen å få litt "slankemelk" enn å få "røykemelk"!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...