Gå til innhold

noen som har både OTH UJ og bugaboo cameleon eller kjennskap til disse som kan gi meg råd????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvilken av disse vi skal velge til datteren vår på 10 mnd.

Vi har en trille som har permanent tilholdssted i bilen, den nye vognen skal hovedsaklig brukes til trilleturer, en tur i butikken av og til. Går mest på asfalt men av og til på stier i løpet av en tur, dette er stier som er relativt hardpakket, ikke mye røtter ol. Vil aller helst ha en vogn som er skikkelig god å trille for meg og god å sitte i for datteren min. Vil gjerne ha henne vendt mot meg men kanskje ikke så viktig når hun har blitt 10 mnd???? Tar imot alle råd og meninger med stoooor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...jeg kan ikke si at jeg er ekspert paa Bugaboo Cameleon, men proever saa godt jeg kan. Vognvalget vaart sto nemmelig lenge mellom Bugaboo Gecko og OTH UJ. Vi valgte til sist OTH, og tror det var det riktige valget for oss...men det kan godt hende deres prioriteringer er annerledes. Her er en liste over de positive og negative utslagsfaktorene for oss:

Bugaboo

Positivt:

-liten og enda lettere enn OTH (selv om OTH bare er 10 kilo)

-lettere aa faa med seg inn i trange butikker, o.l.

-lettere aa faa inn i en liten bil (OTH er ganske lang sammenslaatt)

-kan vendes begge veier

Negativt:

-de smaa hjulene foran var vi litt skeptiske til paa annet en asfaltkjoering.

-vinterhjulene man kan bytte de ut med er faste og kan ikke snus

-lav bag (men dersom jenta er 10 mnd er jo ikke det noe problem)

-kan ikke brukes som joggevogn (var en faktor for oss)

-og sist: PRISEN (Bugaboo var ganske mye dyrere enn OTH)

OTH UJ:

Positivt:

-Vogna snur like lett som Bugaboo selv om den er litt stoerre (kan til og med snu den 180 grader i den trange gangen vaar)

-Solide hjul og god fjaering

-Forhjulet kan laases dersom det er oenskelig

-Kan brukes til jogging

-God og solid, men likevel lett

Negativt:

-fotbrettet kan ikke reguleres (vet ikke hvordan dette er med bugaboo)

-ungen kun vendt en vei

Det er det jeg kommer paa i farta. Vi landet som sagt paa OTH, men dette er noe du faar vurdere avhengig av hva du har behov for. Og husk--selv om jeg sier at bugaboo er mindre og lettere er det ikke snakk om mye forskjell. Lykke til!

Skrevet

Sjekk på barnevogndebatten på NybaktMamma.com. Der er temaet debattert opp ned og i mente!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...