Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er jo kjempeferskt enda for meg dette, og første gangen jeg er gravid. Foreløpig i sjette uke. Men lurer på når jeg skal fortelle det til familie og venner? Noen vil jo gjerne vente til første trimester er gått, mens andre ønsker å dele det tidlig. Vi er usikre på vi vil. Hva tenker dere? :) Noen som har fortalt det til verden?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8999897-n%C3%A5r-fortelle-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei=)

Jeg valgte å fortelle det til de jeg følte for egentlig..skulle det eventuellt ikke ha gått bra, så vet jeg ihvertfall at de ville støttet meg..

Jeg var vel 6 uker på vei når jeg fant det ut, og moren og faren min fikk vite det på dagen..+ 2 venninner=)Følte det ikke gjorde noe..

Men det er jo veldig inviduellt da, så dere må bare gjøre dere føler er rett for dere=)

Jeg er i femte uke nå og vi har tenkt til å fortelle foreldrene våre det om to uker. Jeg skal til legen i dag, så jeg ville gjerne ha det unnagjort først. Mine beste venner får vite det om et par uker også. Litt spesielt for oss fordi vi gifter oss 24. mai. Jeg tror de fleste ville gjettet det uansett hvis jeg kom i mitt eget utdrikningslag og bryllup uten å ta et glass vin eller to:-) Jeg syns man skal fortelle det når man selv føler det er riktig.

Eg e jo bare fire uke på vei, men har jo løst å fortelle det til hele verden! En notis i avisa feks:) Hehe! har fortalt det til et par av mine beste venna, rett og slett fordi eg ikke klarte å la vær! Skal prøve å vente to mnd til før vi fortell det til familien, men spørs om eg klare... :)

Takk for tips og tanker! Lurer enda jeg. Bare vi som vet det foreløpig, og tror kanskje vi må venne oss litt til tanken sjøl før vi forteller det! Er i den situasjonen at vi foreløpig bor langt unna gamle gode venner og familie, og merker det godt nå! Har jo mest lyst å fortelle det ansikt til ansikt. Noen som har noen tips om hvordan de har fortalt det? Har hørt om mange som sender brev eller melding "fra" den lille i magen! :) Lyst å gjøre noe ekstra ut av det også for besteforeldrene siden de er såpass langt unna...

Annonse

Tja, si det- veldig individuelt tenker jeg, Vi har ikke fotralt det til noen enda, men regner med å bl avslørt av noen gode venninner når det nærmer seg denne helgen som har mange "ta et galss vin eller to sammen"-anledninger. Vi avslørte en venninne på den måten for ca et år siden, og tror det samme skjer med meg nå, men det er greit. Familie har vi tenklt å vente med en stund, gjerne slutten av mai eller deromkring, selv om vi vet at begge sider vil bli ekstatiske.

Er i uke 6, og nå forteller jeg/vi det etterhvert som jeg møter venninner og familie. Fortalte en venninne senest idag. De som ikke bor i Oslo, drøyer jeg med. Foreldre forteller vi i helgen. Mister vi, så er det godt uansett at de nærmeste vet og vet hvorfor vi er lei oss.........men dette er veeeldig individuelt vet jeg.

Jeg har termin 7.des, og målet mitt er å prøve å holde det hemmelig så lenge som mulig. En av grunnene til det er at det er mye usikkerhet rundt det med jobb for meg, og da vil jeg ikke stille meg selv automatisk bakerst i køen med å fortelle det ut på bygda.

Hvis jeg greier å holde det hemmelig så lenge, så er planen min å fortelle det på bryllupsfesten vår i juli. Men det blir vel vanskelig å holde på det så lenge.

Første gangen fant jeg ikke selv ut at jeg var gravid før jeg var ca tre måneder på veg, så da fortalte vi det rundt omkring nokså fort.

jeg har fortalt det til de fleste av mine venner og familie. Jeg tenker som så at går det galt, noe som hadde vært trist, ja så har jeg iallefall venner og familie til støtte.Hadde dem ikke visst om det hadde jeg måtte fortelle det etter at jeg evt mistet for så å få støtte.men det er min mening.Gleder meg mest mulig over det fantastiske tiden som kommer.

Vi oppdaget nå på søndag at jeg var gravid. Det er vanskelig å holde seg uten å fortelle det til noen. Men, vi har bestemt oss for å vente med det til de tre første månedene er gått. Jeg er ca. 4 uker på vei.

Sist jeg var gravid, så fortalte vi det med en gang. Men, i oktober aborterte jeg, og da visste jo alle at jeg var gravid. Derfor har vi bestemt oss for å vente litt denne gangen. Og håpe at denne gangen går det rette veien.

Har to barn fra før da, og har også hatt en abort før.

Jeg fikk vite at jeg var gravid i går. Hadde da følt meg litt rar den siste tiden og bestemte meg for å ta en test. Tok en for to uker siden også, men den var negativ. I går viste den positiv, og streken var helt klar. Helsesøster mener jeg må være minst en måned på vei. Dette fordi streken var så tydelig.

Jeg er bare atten år, og kjæresten minmener vi er alt for unge. Men jeg vil ikke ta abort. Han sier at han vil støtte meg uansett hva jeg velger. Men jeg gruer meg sånn til å fortelle familie og foreldre at jeg er gravid. Både mine og hans foreldre vil at vi skal ha en god utdannelse, og vi gjør det begge godt på skolen. Er så redd for reaksjonene fra dem.

Når bør jeg fortelle dem det? (Hvor lenge kan jeg gå før de merker det? Skal på familietur til syden i slutten av juni)

Tusen takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...