Gå til innhold

Jeg trenger noen råd!

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente på 2 mnd. Ammingen har vært skikkelig vanskelig. Hun var født 24 dager før tiden og hadde såpass med gulsott at hun lå 5 døgn i lys. De to første dagene gikk hun ned 15% i vekt, og jeg har slitt mye med dårlig samvittighet for det. Jeg tenker at jeg ikke forsøkte å legge henne til brystet nok, hun sov jo hele tiden....I hvert fall, etter to dager begynte jeg å pumpe meg og vi gav henne med kopp. Så forsøkte vi hele tiden med brystet, men hun fikk ikke tak. Etter hvert begynte vi med flaske for at hun skulle få nok mat og jeg begynte med skjold for da fikk hun bedre tak. Så har jeg pumpet med, og gitt med flaske etter at hun har ligget til brystet.De første to ukene måtte vi vekke henne hver 3, time for mat. For ca. en måned siden sluttet vi med flaske om dagen, da fikk hun bare pupp, og vi gav flaske med pm den ene gangen hun var våken om dagen. Hun fortsatte med en 7-8 måltid om dagen som hun regulerte selv. Den siste uka har hun fått bare pupp (med skjold), samtid har antall måltid gått ned til bare 5 skikkelige.(Da teller jeg det som 1 måltid når hun sovner ved pupp 1, men våkner ved stell og vil ha pupp 2. ca en halv time etter) Jeg er livredd for at hun får for lite mat. Hun bæsjer seg ut 5-8 ganger for dag og gulper myyye, så jeg er bekymret for vektøkingen. Hun har lagt på seg fra 200-400gram i uka til nå, men vi har ikke sjekket denne uka etter at hun begynte med bare pupp.

Dette ble langt, men jeg måtte nå få ut litt frustrasjon, denne ammingen har ikke vært enkel......Er det normalt med så få måltider? Og er det dumt at vi ikke får til å slutte med skjold?

Jeg hadde satt stor pris på en ammehjelpers tanker og råd om hvordan ammingen vår burde være...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8999879-jeg-trenger-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...