Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #1 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg og barnefaren bor ikke sammen og har ikke planer om å flytte sammen etter barnet er født pga forskjellige grunner, men vi er kjærester. Jeg er ikke i jobb, går siste året på videregående no, det samme gjør barnefaren. Har jeg rett på overgansstønad da? Barnefaren vil selvfølgelig har en del kontakt med babyen siden vi er kjærester, men i søknaden til å søke om overgangsstønad står det: Hvis barnefaren har utstrakt samvær mellom barnet og den andre av foreldrene slik at samværet vesentlig overstiger vanlig samværsrett (som altså er en hverdag i uke, annenhver helg og 2 uker i jul eller påsken) så kan dette medføre at du ikke anses for å være alene om omsorgen for barnet, og dermed ikke få overgangsstønad. Hvor mye kan meg og barnefare være sammen etter barnet er født for at jeg ikke skal miste retten til overgangsstønad? Og har jeg rett på overgangsstønad? Får jeg ikke overgangsstønad så sliter jeg virkelig, har ingen penger. Prøvde å snakke med en på NAV men hun var skikkelig sur og mente jeg kun var ute etter penger, noe jeg ikke er, men trenger hjelp for at meg og bebisen skal klare oss liksom.. Håper på svar.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8999794-ang%C3%A5ende-overgangsst%C3%B8nadlitt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 17. april 2007 #2 Del Skrevet 17. april 2007 du må bare krysse av for nei på allt der når det gjell barnefaren.. viss ikke mister du allt.. æ veit... derfør måtte jeg å kjærsten min flytte fra hverandre viss ikke hadde jeg ikke fått noe annet en barnebidrag.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8999794-ang%C3%A5ende-overgangsst%C3%B8nadlitt-langt/#findComment-9005283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå