Gå til innhold

Quinny Freestyle 3XL, erfaringer noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe positivt og si om denne?

Eller muligens negativt?

Tror vi går for den, men er veldig interessert i andres meninger før vi tar avgjørelsen...

:)

(Skal brukes både som bag-vogn og sportsvogn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Cillenille.

Vi har Quinny Freestyle 3XL til jenta vår og vi er superfornøyde med den! Hun er nå 7 måneder og vi begynte å bruke sportsdelen for en måneds tid siden. Vi hadde både skinn i bunnen og saueskinnspose i den i vinter så det går helt fint. Dersom du får en stor baby er det ikke sikkert du kan bruke bagen så lenge men vi har kjøpt posen som hører med til vogna og det går veldig fint å legge dem i den i sportsdelen.

Det vi liker med den er at den er veldig enkel å trille, har masse fine finesser, er praktisk og lett i bruk (slå opp og legge sammen) og selvfølgelig at den ser kul ut :o) I tillegg er det veldig praktisk å kunne sette Maxi Cosen rett på vogna når man feks skal en liten tur i butikken og småen sovner på veien. Det er flere av venninnene mine som har andre vogner misunt meg :o) Den første tiden lå lille gull i vognbagen oppi senga si og det fungerte veldig fint.

Den er litt bredere på bakhjulene enn mange andre vogner men det har ikke bydd på noen problemer for oss. Hjulene er enkle å ta av og på dersom det trengs.

Vi er som sagt veldig fornøyde med vogna vår men det er sikkert andre her som kan fortelle deg ting de ikke liker med den,

Lykke til med valget! Det blir uansett veldig stas å ta i bruk den nye vogna deres :o)

Skrevet

jeg har bestillt meg en nå,og gleder meg til å bruke den!!Har hatt lyst på den helt siden jeg så den på messe for 2 år siden:-)Kjempegod å trille ja,og kul-syns jeg ja:-)Her jeg bor koster den vognen-bare sportsvogna-4000,-Så jeg bestillte min på lille-trille.no der koster den 2990,-Et tips hvis den koster 4000 der du bor og:-)

Skrevet

Jeg har også denne vogna,er helt topp.

Veldig god å trille over alt.

Skrevet

Hei!! Jeg var å kjøpte vogna i går. har jo ikke prøvd den enda... men har flere bekjente som har den og de er super fornøyde:-) Jeg valgte å kjøpe softbag istedet for dreamybagen. dette fordi jeg får barn i beg. av mai og da går vi jo en varm fin tid i møte. dessuten er det mye lettere å bare bære med seg bagen ut av vognen hvis jeg går tur feks innom ei venninde.... da slipper jeg liksom å løfte av hele overstellet.... har to barn fra før, hatt både brio kombi og simo kombi... så nå ser jeg frem til å prøve denne med softbag i. søsteren min har også softbag og er storfornøyd, mye mer enn når hun hadde bagvogn til forrige unge;-) men det er smak og behag. Er også veldig kjekt at man kan feste maxi cosi på den;-) Lykke til da!!! blir stas å gå på tur!!!

Skrevet

Ja,jeg har den og har brukt den i 17 mnd:)

Jeg har ingenting å utsette på den faktisk,det eneste er Dreami bagen er liten! Lukas var en knøtt da han ble født,men bagen ble for liten da han var ca 5 mnd.Jeg anbefaler deg å ikke kjøpe bagen,kjøp heller en soft bag fra eks.Teutonia.Sportsdelen kan legges helt ned (liggestilling) oppi sportsdelen er det akkuratt plass til en slik soft bag.Bagen ligger godt nedi sportsdelen så det er ingen risiko å bruke den,da varer vognen mye lengre da barnet ikke sitter:)

Jeg måtte kjøpe en slik bag da Dreami bagen ble liten.

Dessuten er en slik bag enklere å bære,Dreami bagen er litt klønete fordi den er tung og vanskelig å bære opp trapper hvis du f eks bor i blokk.

Eller så vil jeg anbefale denne vognen på det varmeste!!

Skrevet

Deler ruster lett (har jeg sett og hørt)

Hengslete vogn (har jeg testet i butikken)

Trang sittedel, spes. ryggplaten er smal (har jeg sett, hørt og testet)

Stor sammenslått, nesten større enn en simo kombi (testet)

Vi valgte den bort (hadde først veldig lyst på den) og kjøpte teutonia y2k i stedet.

Skrevet

Hei du anonyme:-) dette med rust, aldri vært noe problem hos oss. det spørs vel litt hvordan man oppbevarer den kanskje. Jeg syns det er en fordel at sittedelen ikke er så bred, da sitter barnet mere lunt enn hvis de sitter i en stor bred feks tfk.... Jeg er ikke enig med deg i at den er hengslete, den er faktisk ganske fast og fin. dette er min 4 unge og jeg har prøvd mye forskjellig ... men dette har jo med smak og behag og gjøre også:-) Har man en stor, kraftig unge er det mulig at sittedelen kan oppfattes som liten, men har man en "normalt stor unge oppi der så går det meget fint;-) enig med deg at den ikke er veldig liten saammenslått, emn det har jo også med behov og gjøre som alt annet:-) vognet har foressten fått svært bra resultat i flere tester,... jeg anbefaler den absolutt!

Skrevet

Kjempe fin vogn. Kan absolutt anbefales.

Siden du spør vil jeg likevel nevne hva jeg ikke likte fullt så godt, så du også kan ta det med i betraktning. Både bagen og sportsdelen er litt åpne, dvs at det ikke er en spesielt lun vogn. Dette er selvfølgelig smak og behag, og jeg vet om andre som har den som ikke bryr seg om dette. Kan jo løses med tepper osv, men greit å være klar over før man kjøper. I tillegg lager kalesjen lyd når den tas opp og ned, og det er dumt dersom barnet sover. Handlekurven under er liten i forhold til at vognen er såpass bred som den er. Utenom dette er det en super vogn sånn som jeg ser det. Veldig smart også som nevnt over at den kan kombineres med maxi cosi bilsete når man er på handletur, så slipper man å flytte barnet. Super å trille. Jeg synes den er enkel å legge sammen og vi fikk den veldig lett i vår bil som ikke er spesielt stor i bagasjen.

Lykke til med vognvalg.

Skrevet

Hei!

Vi har brukt denne som sportsvogn og har vært kjempefornøyd. Vi skal ha en ny nå i August og jeg har vært veldig usikker på om jeg skal kjøpe dreamibagen. Etter å ha lest denne tråden, tror jeg at jeg skal velge softbag istedenfor. Skal bruke softbag i søskenvogn, så da kan jeg jo bruke den samme. SÅ tusen takk til alle her for ideen! Da sparte jeg en 1000-lapp:)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, blir satt utrolig stor pris på!!

De har et tilbud her i Haugesund nå; sportsvogna, dreamibag og maxi-cosi sete til 6500,-

Går for den!!

Skrevet

6600,- var det.. Er det en ok pris?

Skrevet

Nei, dette er dyrt. Babyshop selger maxicosi til 1000kr og Comfort + dreami til 4000kr, altså 5000 til sammen. Mulig dette var en kampanje som ikke gjelder lenger, men..

Skrevet

Jeg synes også det var dyrt... Da er det bedre å importere, eller vente på nytt tilbud på Barnas Hus... Ville aldri kjøpt den vogna uansett, den er grei med bag på, men med sportsdel er den HÅPLØS! Kalesjen bråker som et uvær, så ungen våkner hver gang man skal ha den opp eller ned, handlekurven er knøttliten og vanskelig å komme til, vogna tipper utrooooolig lett med sittedelen vendt fra deg, sittedelen er veldig smal og trang, veldig mange vogner knepper i forhjulet/klikkelyd, og det blir innmari lett riper i understellet. I tillegg er den er dråg sammenlagt, vanskelig å slå sammen og veier et tonn å løfte inn og ut av bilen...

Skrevet

Du har sikkert rett i mye av dette mammamia, men det er jo en av de få med snurrehjul + vendbart sete da:)

Skrevet

Vi har den og har brukt den i 14 mnd. ettersom det er sagt mye som jeg er enig i over her.

Vil jeg bare si en ting: Jeg vil ikke bytte vogn om jeg så får en annen slengt etter meg.

Er superfornøyd.

Det med tipping har vi ikke hatt problemer med enda hun har sitett fra oss nå i ca 4 mnd.

Skrevet

Jepp, men jeg ville soleklart gått for Teutonia Spirit S3 allikevel - uten tvil! :-)

Skrevet

Har ikke heller sett noe til rust på disse vognene,vi er 3 venninner som har lik vogn,ikke noen av oss som har rust nei.

Skrevet

Jeg solgte min Quinny X comfort, og er veldig glad for å bli kvitt den.

Du kan, som oss, få en del problemer med den.

Negative erfaringer:

- knepping i kallesjen (er på alle. Virkelig irriterende når gutten sover, og du skal justere.)

- Knepping i hjulene ( måtte stramme eikene flere ganger..)

- liten sittedel (gutten vår ar 8 mnd, og satt trangt)

På grunn av at kallesjen var "åpen" på sidene, greide gutten vår å dytte hendene gjennom sidene når han satt i den. Når jeg da skulle ta ned kallesjen måtte jeg dra ut henda hans først så han ikke klemte dem mellom stengene. SE på kallesjen, så forstår du va jeg mener.¨

Dette var den MEST negative tingen med vogna.

Quinny XL comfort er pen å se på, men ALDRI MER!!!

DRITT VOGN.

Skrevet

Det er mange som sier seg fornøyd med denne vogna, men se over det negative om den. Og deretter vurder om dette er en vogn dere kan leve med...

Jeg skjønner ikke at folk kan være fornøyd med denne vogna.

Ryggen er liten. Spes. kallesjen er farlig for små barnehender!!

Skrevet

det er vel med vogner som alt annet-smaken er som baken..

Grunn til at jeg vil ha quinny freestyle er at du kan snu sittedelen,og selfølgelig at den er kjempegod og trille med det hjulet!Er fornøyd med den jeg,det er vel enten eller..F.eks teutonia s3 eller hva den het den som ble anbefalt her oppe,ville jeg ALDRI hatt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...