Gå til innhold

Nydelig fødselsvideo!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg vet ikke hvilken sang det er, men skulle gjerne visst det...

Det er sant som du sier Eventyr, men jeg synes den er fin jeg...vil heller se sånne filmer enn sånne me masse hyling og skriking! hver sin smak!:) gleder meg til det er min tur!

Enig med Eventyr.. Veldig amerikansk, kunne like gjerne sett en fødsel på en Hollywood film. Heldigvis er det ikke så "klinisk" på norske fødestuer. Og heldigvis er fødeseng bare ett alternativ av mange! Og jeg er mektig imponert over den fødende, som såvidt kom med et lite, forsiktig au i det babyen kom ut, hihi:)

Men uansett en nydelig film (selv om jeg ikke kunne relatere meg til den type fødsel), fin måte å ta vare på minnene.

Typisk kristen-republikansk amerikansk patriarkisme. Den fødende kvinnen er nærmest bare en statist i videoen og alle andre hysjer og overkjører henne der hun ligger på rygg godt tildekket med en mannlig lege (selvfølgelig) mellom benene og hun knapt tør ytre et ord.Eller kanskje det en scientologi fødsel alla katie og Tom Cruise hvor moren ikke har LOV til hyle og uttrykke smerte fordi hun kan skremme barnet. Fysj! På toppen av alt kommer musikken med budskapet om at ja, det er jo faktisk GUD Faderen i himmelen som har skapt dette barnet.Haha! Foreldrene er bare et av hans mange værktøy. Nydelig, virkelig nydelig video. Er ihvertfall et veldig godt eksempel på den type fødsel jeg IKKE ønsker. Men babyen var fin den.

Synes den var fin jeg da,men fikk ikke hørt lyden pga ødelagt høytaler her. Så ut til å være ganske lik min første fødsel,bare at i Norge er d jo ikke veldig vanlig åbruke de for holderne føretter at ungen faktisk er født da... jeg synes d var helt greit å føde sånn sist og kommer nok til å gjøre d den gangen her oxo. Orker jo ikke stå på beina da jeg har dårlige knær.... Og det med at de mulig ber henne omåvære stille synes j var helt greit j,for da må hun bruke alle krefter på å presse ut ungen....... men alle må jofår gjøre som de vil da...

Synes også den var litt klissete...men tårene trillet nå allikevel!(skal ikke så mye til desverre)

Reagerte også litt på at man aldri så mor og barn hud mot hud rett etter fødselen osv..og at hun var så søt og stille hun lille søte mamma'n der..nesten ikke et klynk engang!

Er ikke sånn jeg minnes min forrige fødsel som også var normal og uten komplikasjoner og en fantastisk fin opplevelse.

Men joda, ble litt rørt av denne filmen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...