Gå til innhold

Refusjon av bleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på reklamen til DryNites at de er "Godkjent for refusjon". Hvordan går man frem for å få det - hva er kriteriene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok gjennom fastlegen. Tror de må være over 8 år, men jeg er ikke helt sikker.

Skrevet

De må være over 5 år, og det går gjennom fastlegen.

Skrevet

Hehe, er får du mange forskjellige svar ja :o) Årsaken er nok fordi det er forskjellig praksiss rundt om kring når det gjelder dette med å få bleier på blå resept.

Tidligere har det i hvert fall vært slik at et barn har blitt karakterisert som sengevæter dersom hun/han fortsatt tisser i sengen etter fyldte 6 år, og at man da har hatt krav på å få bleier dekket via apoteket. Men jeg vet også at noen har fått dette tidligere, kanskje allerede fra 5 års alder som en skrev her. Kommer altså helt ann på legen man går til kan det virke som eller i hvilken kommune man bør. Men jeg har også i det siste hørt mange si at det barnet nå må være 8 år før man får blå resept på bleier, i så fall så syns jeg det er en helt håpløs regel. Du får nesten bare ta kontakt med legene deres å spørre om han kan gi dere bleier på blå resept.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Ja du får det,men du må få resept his fastlegen.De skriver ut for et år av gangen.Gutten vår var 6 da han fikk det.Så jeg vet ikke om det er noe aldersgrense.Snakk med legen om det.

Skrevet

Aldersgrensa for bleier på blå resept er 5 år. Dette veit eg av erfaring:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Stemmer nok ikke dette, det er kommet endringer vedrørende bleier på blå resept. Og så er det stor forskjell fra kommune til kommune (eller fylkene i mellom) hva som er vanlig praksis. Noen får bleier av legen, mens andre ikke får det. Synd at det skal være så store forskjeller, noe det jo ikek burde være. Selv har vi vært heldige og alltid fått bleier av legen til barna våre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...