Gå til innhold

forsamtale dagen...

Anbefalte innlegg

Var på forsamtale idag på Haukeland og ble møtt av en kjempehyggelig gynekolog. Kan vel ikke nevne navn her inne, men det var ei dame som var seksjonsoverlege

Fortalte henne med en gang om SA'en og at vi skal utredes for habituell abort. Hun foreslo da at vi kansje ville vente med ivf behandlingen, noe vi vil, og hun foreslo 1 år. 1 år høres jo lenge ut men jeg har dette håpet om at vi skal klare det selv, så jeg sa ja til det. Hvis jeg blir utålmodig etter en stund kan jeg jo alltids ringe dit å få en ny samtale for å diskutere det håper jeg? Hun ville gjerne finne ut hvorfor det tar meg så lang tid å bli gravid, og hun sa at iflg prøveresultatene fra blodprøvene jeg tok på volvat ifjor så var LH for høy. Den skulle være lavere enn FSH og det var det ikke. SÅ jeg skal inn å ta nye blodprøver på dag 3 i neste syklus (hvis jeg får mensen da...vil jo gjerne bli gravid med en gang *:-)*) Så kansje det kan være en grunn til at det tar så lang tid. Fortalte også om insulin resistansen og hun virket skeptisk til detsiden jeg ikke hadde tatt prøver for å påvise det. Jeg sa at det ikke alltid kan påvises med prøver. Så tok hun UL og siden det ikke var noe tegn til pcos eller pco på eggstokkene så var hun ikke helt sikker på den insuloin resistansen min... men jeg vet jeg har det, for jeg har veldig sterke symptomer på det og jeg har gått ned i vekt på metformin og lavkarbo diett, og jeg har aldri klart å være normaltvekt ved å telle kalorier og spise det som mange tenker på som sunn mat. Selv om mange med pco(s) har insulin resistanse så betyr det ikke at det må værre sånn motsatt. Jeg vet jo veldig godt jeg ikke har pco(s). Men når jeg kom med symptomene mine og forklaringen min på hvorfor jeg har det så virket det som om hun godtok det. Spiller forsåvidt ingen rolle uansett for gynekologen min er enig med meg og det samme var legen min i england.

Hun sa også at neste gang jeg blir gravid så vil hun at jeg skal ta Albyl-E og crinone. Min gyn mente det ikke var nødvendig men jeg har hele tiden følt at det burde jeg, så hun sa jeg kunne bare ringe til kontordama så skulle jeg få resept på det når jeg ble gravid. Og så slipper vi å søke igjen om ivf hvis jeg ikke blir gravid, jeg kunne bare ringe inn så skulle jeg få ny forsamtale.

Jeg er veldig fornøyd med dagen, føler jeg fikk akkurat det jeg ville ha. Syns det er deilig å ikke skulle gå igjennom behandling i sommer. Så har egentlig gått rundt med et smil om munnen i hele dag. Og det beste var at hun sa jeg ikke er overvektig og at jeg er enda ung :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8997962-forsamtale-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

så bra at du er fornøyd med samtalen!

og at dere ble enige!

det værste er å gå halvfornøyd fra et legekontor og

komme ut med flere spørsmål enn du gikk inn med...

håper det klaffer for dere snart igjen,nå får dere til og med

hjelp til å beholde,og det er jo en positiv tanke å ta med

seg:-)

masse lykke til videre!!!!

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8997962-forsamtale-dagen/#findComment-8998122
Del på andre sider

Åååhh Så bra at du kom fornøyd ut fra forsamtalen!

Håper dere lykkes selv i løpet av det neste året (hvis ikke har dere jo muligheten med ivf).

Klem fra

tidl. mamma mia xpp, som nå håper å være i gang med icsi i løpet av året.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8997962-forsamtale-dagen/#findComment-8998139
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...