Gå til innhold

Har du erfaring med vognkjøp når man har et toåring og venter en liten til?

Anbefalte innlegg

Er veldig usikker på hva vi skal kjøpe. En ekstra separat vogn? En søskenvogn med bag i den ene siden?

Jeg tenker

1. Jeg bruker den vi kjøpte for 2 år siden til den lille når jeg er hjemme på dagen.

2. Når sønnen min hentes i barnehagen er det mye direkte hjem, middag og lek før legging kl 19 - så på hverdagene skulle vi ikke trenge

så ofte en vogn til begge to samtidig.

3. I helgene er jeg og min samboer sammen om barna, og da håndterer man greit en vogn hver evt.

...så hva skal man gå for? En ekstra enkelvogn? En søskenvogn? Hvor lenge er 2 åringen egentlig interessert i å sitte i vogn i det hele tatt.Han er jo veldig på beina om dagen.

Gi meg gjerne noe råd!

Hilsen termin1106

Fortsetter under...

Min eldste var 2,5 år da vi fikk nr to. Han begynte å bli temmelig lei av å sitte i vogna han da... Men siden vi mammaer ofte har det litt mer travelt enn en toåring som går selv kjøpte jeg et ståbrett til han. Det fungerte helt topp hos oss. På søndagsturen gikk han litt selv og sto litt på brettet, alle fikk litt mosjon og frisk luft, alle fornøyd!

Jeg tenker akkurat på samme måte som deg som har hovedinnlegget. Vi får 2 år og 2 mnd imellom. Gutten vår bruker bare vogn når han sover midt på dagen. Da kan han sove i en enkel sportstille som vi har brukt på ferie etc. tidligere. Den vognen vi kjøpte for 2 år siden kan minstemann få. Vi kjøper altså ikke flere vogner, men kanskje et ståbrett.

Hei hei!!

Jeg har ei singelvogn til begge jentene mine pluss ei dobbelvogn!

Synes d er utmerket slik, for når eldste jenta er hos besteforeldre kan hun ha med sin vogn, for turer og duppen sin:-) Så da kan jeg dra på tur me babyen i egen vogn!!! Og skal jeg ha med begge er d kjekt at begge kan sitte og hvile seg, d blir lang tid for en 2åring å stå om dere enentuelt skal gå langt ell handle ell noe...

D er 16mnd mellom mine barn da, så kanskje behovet for dobbelvogn er større da! Minste er 1år nå og elste 2år, 4mnd, men har fremdeles meget stort utbytte av vogna.. Jeg trener en del, kjekt å få med begge ungene på trimrunden.

TAUTONIA TEAM ALU... Anbefales!!!

Lykke til med valget ditt;-)

Heisann!

Vi får 2 år i mellom våre. Bruker qvinnyvogna til mini på dagen, men ved henting i barnehagen av den eldste/helger kommer vi til å bruke søskenvogn. Begge sover jo på dagen så det er godt å ha dette tilgjengelig når man er ute/borte. Ikke alle barn vil stå på søskenbrett så lenge og datteren setter seg gjerne ned på bakken og blir sittende.

Orker ikke tanken på å bære en ved siden av å trille vogn. Søskensete er ikke aktuelt-der kan de jo ikke sove.

Annonse

Hei!

Vi får akkurat 2 år mellom våre (termin 3. juni). Vi har også grublet veldig på hva vi skal gjøre mhp vogn, og har nå landet på en phil and teds sport vogn med søskensete (www.philandteds.com). Denne vognen er designet for to barn (enten en som ligger og en som sitter, eller to som sitter samtidig) eller et barn, og søskensetet er veldig enkelt å klikke av eller på. På den nye modellen kan du også legge søskensetet litt ned hvis den største skal sove litt (jenta vår har liggeskrekk i vogna på dagtid og nekter å sove hvis vi legger henne ned uansett, så...).

Har ikke noen erfaring med vogna ennå, men har stort sett bare hørt positive erfaringer fra de som har denne vogna. En kjempefordel er jo at den ikke er bredere enn en singelvogn!

Og det er tilbud på den nå på barnevogna.no (jeg jobber ikke der!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...