Gå til innhold

Erfaring med bugaboo cameleon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Vi bestilte bugaboo cameleon for en stund siden, men har hørt noen synspunkter i ettertid som får oss til å muligens revurdere kjøpet vårt. Håper dere kan hjelpe oss:

1. Dypvogn -delen varer kun til babyen er 9kg, da blir den for trang til babyen. Stemmer det, er det så veldig mange andre vogner hvor babyen kan ligge etter 9 kg?

2. Sportstrillen har en knekk i seg så den lille blir liggende med hoftene noe opp, og får ikke strekt seg helt ut. Har hørt at dette skaper ryggplager hos babyen.

3. De små hjulene foran fungerer ikke på grus.

4. Er vognen mindre i bredde en andre vogner, har man god plass til voksipose og babyen til vinteren?

Takker så mye for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: Bagen er større enn til de aller fleste andre vogner. De fleste bytter til sportsdelen når babyen er ca 6-7 måneder, og da veier de ikke så mye som 9 kilo. Jeg hadde ønsket meg en ekstra ramme, slik at jeg kunne bruke de to om hverandre, feks ha bagen til overnattingsbesøk.

2: Det er i knærne det blir bøy, ikke i hoftene. Kan ikke skjønne at det har noe negativ innvirkning på ryggen. De fleste sover godt i denne stillingen, som likner den naturlige ( babyer sover gjerne med beina trukket litt opp).

3: Tja. På løs grus med store steiner er det best med store hjul. Du må regne med å kjøre med de store hjulene fram, i hvert fall når barnet blir tyngre (ellers kan du låse de små hjulene).På vanlig grusvei går det helt fint. Jeg opplevde at på turstiene rundt her som er litt bratte, så var det mine Briotrillende venninner som ga opp pga tunge vogner, mens Buggisen kom seg fint fram.

4: Vet ikke om den er smalere. Gutten vår har hatt Voksi i vogna i vinter (han er 15 md), så det går greit. Det er litt vanskelig å få posen ut og inn fordi spennene til sikkerhetsselene er litt brede, må lirkes gjennom hullene i voksien. Det ser jo absolutt bedre ut med fotposen til Bugaboo, men jeg hadde voksi fra før, og syntes fotposen var for dyr. Men hører folk er fornøyde med den (må ha pledd/dyne i tillegg,da).

Vi har vært kjempefornøyde med vogna, det blir sikkert dere også. Hvis ikke, går det alltids an å selge så og si uten tap! Lykke til

Skrevet

1. Dette stemmer IKKE. Bagen til buggisen er en av de absolutt største på markedet, men som ine73 sier, er det de færreste unger som gidder å ligge i bag så veldig mye lenger enn 6-7 mnd..!

2. Knekken i sittedelen er anatomisk veldig bra for barnet, de har bare godt av å ligge med litt knekk i knærne, veldig mange voksne med ryggproblemer må ligge akkurat sånn for å stabilisere :-)

3. De små hjulene kan være kronglete på grus ja, men så får du jo også kjøpt vinterhjul til vogna nå da, litt støre lufthjul som du kan bruke på vogna hvis du f.eks. skal trille i skogen eller på slaps/snø :-)

4. Vogna er mindre, men ikke sittedelen :-) Voksipose får fint plass, hvertfall i bagen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...