Gå til innhold

Hvor lenge må man vente ved MA

Mitzy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde brun utflod i ei uke og har lite eller ingen svangerskapstegn. Føler meg ikke gravid og tok en test og den var litt svakere en den før. så er ganske sikker på MA.

Jeg har ringt legekontoret og de sa jeg desverre måtte vente og det var lite og gjøre så tidlig(da var jeg 6 uker) Nå er jeg i "8 uke" og lurer på hvor lang tid det vil ta før det støtes ut. Går snart på veggen her i fusterasjon.. Trodde man fikk hjelp for slikt men tydligvis ikke så tidlig i svangerskapet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert du har hatt en MA.

Jeg opplevde også brun utflod (gammelt blod) i 1 ukes tid ca uke 6.

Jeg fikk sjekket det på ultralyd og det var liv - jeg er fortsatt gravid, nå i uke 9.

Det var enkelt for meg å få ultralyd fordi jeg har mistet før og derfor uansett skulle få litt ekstra oppfølging denne gangen.

Hvis ikke legen vil gi deg henvisning kan du vurdere å gå til en privat klinikk for ultralyd.

Skrevet

Joda sant nok. men har omtrent ikke svangerskapstegn. Og så har testen jeg tok i uke sju blitt svakere enn den i uke 6. Så er sikkert HCG som synker:(

Skrevet

Rart at du ikke fikk hjelp. Jeg har selv hatt en MA,ble oppdaget i uke 12,men døde i uke 9. Jeg var på en tidlig UL,og trodde alt var i orden. Jeg var inne på sykehuset dagen etter for utskraping. Har jeg vært deg så ville jeg ha ringt legen igjen. Legen sa til meg at jeg hadde sqannsynlig ikke gått mye lenger uten at kroppen begynte å kvitte seg med det selv. Nei,ring legen din du!

Skrevet

Ja rart du ikke fikk hjelp ja. Men jeg også føler at en må stå veldig mye på selv for å få komme til undersøkelse. Jeg begynte å blø litt i uke 11. Snakket med legevakt uten at de ville gjøre noe med det. Snakket så med legekontoret noen dager etterpå og fikk etter det igjen snakket med fastlegen min. Han er kjempegrei og henvite meg til ul som øhjelp. Fikk desverre påvist MA da.

Stå på kravene....si at du ikke finner deg i å gå i uvisse i flere uker. Det er jo helt jævlig å gå rundt å ikke vite

Hvis ikke du får komme til ul fra lege, hadde jeg bestillt en privat ul-time

Ønsker deg lykke til og håper dette går bra for deg......

i 20 - 30 % av svangerskapene blør en og det går bra....så det kan gå bra

Skrevet

Jeg også reagerer på at du ikke fikk hjelp.

Jeg har ingen barn fra før og har ingen spesiell grunn til å få mye hjelp men da jeg begynte å blø i uke 7 fikk jeg to UL på sykehuset for å se om det var liv. Første gangen var det liv, men så økte smerter og blødninger og da viste det seg dagen etter at det var dødt. Også ble jeg innlagt for utskraping umiddelbart. Jeg ville ha kranglet meg til en UL om jeg var deg. Bedre å vite.

Krysser fingrene for at du bare har en normal blødning.

Lykke til. KLem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...