Gå til innhold

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre på

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...men her kan jeg hvertfall finne mennesker som er/har vært i min situasjon.

Har en følelse av at jeg ikke er den eneste som stadig er innom bim, enda det begynner å bli en stund siden jeg tok abort.

Uansett - for å gjøre en lang historie veldig kort:

Jeg tok abort i november, veldig vanskelig avgjørelse, men vi kom altså frem til at vi ikke skulle beholde. Ukene etter aborten gikk greit. Jeg var lettet for at det hele var over, og glad for at jeg ikke var en av dem som fikk problemer. Men så kom det. Sorgen. Angeren. Usikkerheten.

I dag synes jeg grunnene til at vi valgte å ikke beholde er helt idiotiske. Fatter ikke hva jeg tenkte på. Det var jo som om det ikke var meg som tok den avgjørelsen. Jeg ble en annen i de ukene jeg gikk gravid.

Et av hovedargumentene våre var at terminen falt midt i eksamensperiode og flytting. Vi er begge studenter og dårlig råd.

Men nå - jeg har så utrolig lyst til å bli gravid igjen. Hadde jeg blitt det nå, så hadde det passet bedre. Sambo er ferdig med studiene til våren. Jeg er på mitt siste år, vi eier antagelig noe eget...

Egentlig så sier fornuften av jeg burde vente til jeg er ferdig med studiene. Men da burde jeg jo også vente til jeg har jobbet noen år. Da snakker vi plutselig om 2-3 år, og da synes jeg at vi begynner å bli litt gamle begge to. Særlig siden jeg vil ha flere enn to barn.

Er det noen av dere som vet om noen, eller som selv har erfaring i å bli gravid kort tid etter abort. Hvordan er reaksjonene fra omverdenen? Familie, venner, legen etc? Jeg tør ikke tenke på å dra til legen å si at jeg er gravid...igjen! Noe så flaut!

Er det noen med noen råd, eller synspunkter?

Fortsetter under...

hei!

det er lett å tenke i ettertid at det valget du tok var feil, men det var det rette valget for deg der og da.Det er det som teller!

Jeg har tatt abort, og har ofte tenkt at de grunnene jeg hadde var for svake...men jeg vet alikevel at det var det rette for meg når jeg tok avgjørelsen.

Hvis jeg har et råd da ville jeg si at det passer aldri å få unger. så hvis du vil ha en baby, då gjør du det! så tar en tingene som de kommer.

Når det gjelder å gå til legen så hadde jeg bare gått til jordmor isteden:)

Dritt i hva legen eller omverdenen sier. Det er deg og mannen som skal ha barn, da maa andre synse som de vil.

Jeg tror det er veldig vanskelig aa finne rett tdispunkt aa faa barn, tror alltid det er noe som ikke passer. Selv "slapp" jeg aa ta det valget fordi jeg ble gravid og valgte aa beholde.

Hvis du har lyst paa barn, sett igang. Det kan jo ta litt tid ogsaa. lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...