Gå til innhold

UL? hvor lenge før er det vanlig å få innkalling?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, har termin 20 oktober jeg, og har ikke fått time til ultralyd jeg heller.. Vet jordmor sendte henvisning da jeg var hos henne sist uke, var da 12+6. Så håper jeg snart får brev i posten... Sånne ting må jo gjerne planlegges litt og, sånn i henhold til pappaen og fri fra jobb f.eks om det må til.

Jeg venter og venter...

tror det kommer helt ann på hvor du bor. jeg fikk vel innkalling ca 2- 3 uker etter at jeg hadde vært hos legen første gangen. har foreløpig termin 7 oktober. ring til sykehuset eller dit du er blitt henvist og purr på svar....

Hei,

jeg har termin 11.oktober og har fortsatt ikke fått time. Var hos lege 21. mars og han sa at henvisning da automatisk ble sendt både om UL og fødeplass.

Siden jeg nå er i 16. uke ringte jeg i dag sykehuset for å forhøre meg. De sa at de ikke hadde fått noen henvisning. Jeg ringte deretter legekontoret mitt og de skyldte på posten (?!!). Men damen var hyggelig, da. Hun sa at hun skulle ringe sykehuset og bestille time til meg og deretter ringe meg tilbake.

Siden posten spiser brev for tiden;-) er det kanskje greit å ta en sjekk. Det er jo kjekt å få datoen i god tid, så er det lettere også for partner å booke inn timen i avtaleboka.

Lykke til til alle som venter i spenning!

Annonse

Hei.

Jeg har termin 4. oktober og fikk time da jeg var i uke 6. Jeg var tidlig hos lege for å bekrefte graviditen og på grunn av at jeg mistet forje gang. Jeg kom med ønske om hvor jeg ville på ul allerede da, og etter ca en uke låg brevet i posten om at jeg skulle til ul 10. mai. :)

har termin 1 november og skal på ul 28 mai. og min innkalling er datert 27 mars, så en stund siden nå. legen sendte brev om fødeplass og ul da jeg var uke 6 ca og innen en uke hadde jeg fått både time til ul og info skjema om føden der jeg skal. kommer helt sikkert an på hvor man bor det her, men enig med de over som sier at det skader ikke å ringe å purre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...