Gå til innhold

9+3 i dag

Gjest

Anbefalte innlegg

Dette 1.trimesteret virker som en evighet, men det går jo framover!

Er realtivt lite kvalm, har ømme bryster (gleder meg over at de gradvis blir litt større da jeg er A i utgangspunktet!) - er selvsagt trøtt og har jo merket litt til de omtalte humørsvingingene.

Så en litt dårlig serie på TV her om dagen med fødsel (en helt urealistsik sådann som var over på 5 minutter) og da ble jeg så rørt at jeg begynte å gråte. Nesten litt flaut....

Denne uken skal jeg ta blodprøven til duotesten, ultralyden er om ca 3 uker, dermed håper jeg resultatet fra blodprøven har kommet så det ikke blir så nervepirrende. Om 3 uker skal jeg også på min 1.svangerskapskontroll hos fastlegen.

Sliter litt med tanker om min MA i uke 18 før jul pgs alvorlig kromosonfeil, selv om jeg prøver så hardt jeg bare kan å tenke positivt. Føler at det er en milepæl når ultralyden om 3 uker er over, med forhåpentligvis godt resultat.

Men klarer nok ikke å slappe av før 18 uker er gått bra i motsetning til sist.

Fortsetter under...

Hei,

det går sikkert bra denne gangen, lynet slår sjelden ned to ganger på samme sted, så det er bare å tenke positivt, men jeg skjønner at du tenker slik. Har ikke opplevd noe så alvorlig som deg, men er stadig litt sånn "ja, ja, vi VET jo ikke om det KAN være noe..." Tenker dere å ta forstervannsprøve også?

Kjenner til de hormonsvigningene, ja, er mye stødigere nå, i begynnelsen var jeg ganske "rar", satt til og med og strigrein av kunstløp(!) på TV, plutselig var det noe av det mest rørende jeg hadde sett..

Håper tiden går fort for deg frem mot prøvetesting!

Kjenner meg igjen i de du skriver, både de litt "slitsomme" tankene rundt tidligere MA, humørsvingningene (som jeg ikke vet om er verst for meg eller han stakkaren det stort sett går utover...), men formen ellers er tipp topp.

Jeg har allerede passert min "milepæl" i forhold til forrige svangerskap, og det hjalp veldig. Så jeg skjønner at uke 18 er viktig for deg.

Sier som "alle andre" at det går nok helst bra for deg denne gangen, sannsynligheten er liten for at noe tilsvarende skal skje en gang til (og håper at det samme gjelder meg...).

Jeg skal inn på sykehuset og ta duotesten neste uke, både UL og blodprøve. Resultatet får jeg da etter ca en uke.

Synes jeg har vært gravid leeeeenge, hodet "husker" liksom ikke de to månedene mellom de to svangerskapene.

November virker veldig langt unna...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...