Gå til innhold

Magesmerter

Coria

Anbefalte innlegg

Begynner nå å bli ganske stor (uke 35), og i det siste har jeg begynt å få rare vondter i magen. Spesielt når jeg har ligget og sovet en stund kommer det. For det første blir jo bekkenet rundt skambenet så vondt at jeg nesten ikke greier å komme meg opp. Men i tillegg så får jeg ofte vondt når babyene da også flytter på seg fordi jeg snur meg. Og det er ikke kynnere. Flere som har det sånn?

Fortsetter under...

Jeg er kun 28 uker, men har samme smertene som du beskriver.

Jeg spurte legen hva det var, og de mente at det er gro smerter. Tvillingene vokser så fort at livmoren må rekkes opp i full fart. Og babyene vokser mest når man ligger, så jeg har faktisk mest vondt på natten. Vokner av smerte hvis jeg bare beveger meg litt. Har også vondt på dagen, så jeg har nå nettop fått 50% sykemelding. Det er deilig

Jeg begynte å lure på om det var kynnere, men det er en smerte som bygger seg opp til et høydepunkt og blir mindre igjen. (har jeg hørt, har aldri hatt det før) Hos meg er smerten der nesten hele tiden.

Men jeg vil anbefale deg å snakke med noen om dette, for det kan jo hende det er noe annet du har.

Lykke til!

Hei Coria

Det er litt av en jobb vi gjør nå på slutten. Kjenner spesielt godt igjen smertene over skambenet. Å snu seg om natta er en gedigen snuoperasjon, hvis det i det hele tatt går. Noen ganger må jeg faktisk stå opp for så å gå på andre siden av senga å legge meg. Så kan jeg tisse samtidig. Når det gjelder disse magesmertene du beskriver kjenner jeg også det igjen. Hadde en annen type smerte(som den svanger beskriver) tidligere som nok skyldtes voksesmerter. De var mer stikkende. Den smerte jeg har nå er mer knipliknende og mer diffus. Tror det skyldes at det er så liten plass nå at babyene klemmer på indre organer, blodårer og nerver uansett liggestilling. Livmoren vår er jo strukket på det ytterste nå så leddbåndene som skaper de stikkesmertene vi har i begynnelsen er så strukket ut nå at det merker vi ikke lenger.

OBS!!! Hvis smertene sitter øverst i magen ring føden!!!!!

Kan være Hellp syndrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...