Gå til innhold

November: Hva er neste store milepæl?


Gjest

Anbefalte innlegg

Nå ruller Eir begge veier. Hun ligger på magen med strake armer. Har en ganske stor aksjonsradius selv om hun ruller litt hit og dit på tilfeldigheter og vrikker seg bakover og rundt sin egen akse uten å egentlig ha noe mål.Grepet begynner så smått å bli sikkert, iallefall svært målrettet på hva hun vil ta på.

Hva er det neste "store" de skal lære seg? Kråle/krabbe? Det kommer vel ikke på mange måneder ennå? Ser jo hver dag forbedringer og at hun blir flinkere og sikrere på det hun kan, men det er ikke lengre "oj! det kunne hun ikke i går"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åler seg fremover har vel gutten min gjort snart i en måned,så det kan jo komme snart det også.Babyene utvikler seg så utrolig forskjellig.Noen lærer det fortere enn andre babyer,men andre babyer er foretere på noe annet og så har du de babyene som det virker som om de ikke skal gjøre noe før de er helt sikre på at de får det til.

 

Krabbe gjør han ikke enda og jeg har fått høre at det er mange som ikke kommer til å krabbe,hvis de først har begynt å åle seg fremover.

 

Jenta mi var på dagen 6 mnd da hun begynte å krabbe.Er spent på om gutten min også kommer til å krabbe,eller om han åler seg,til han begynner å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikolai har begynt å krabbe bakover. Han kommer seg opp på alle 4, men han har ikke skjønt hvordan å koordinere armer og ben slik at han kommer fremover. Han blir så sint når han prøve å nå et eller annet foran og han kommer bare lenger og lenger bak! På lørdag skjønte han at han kunne snu seg 180grader og krabbe bakover for å få tak i noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Ble litt satt ut her,jeg nå........Har dere alle novemberbarn?

Selma kan ingenting av dette enda......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe kravling her heller ennå. Men det er nå ikke våre som er sinker jaffal :o) En gjennomsnittsbaby begynner ikke å krabbe før 8-9 mnd alder :-) Ikke noen superbaby i hus her :oP Heeeelt gjennomsnitts......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikolai ble født 4.11 og kom 8 dager etter termin så han er sikkert litt eldre enn de fleste babyer her. Men likevel så vet jeg at dette er veldig tidlig! Jeg svarte kun fordi HI lurte på hva de gjør etter rulling, og det var å krabbe bakover som var neste steg her i huset. Men som vi alle vet så er babyer så forskjellig, noen hopper også over krabbestadiet.

 

Til HI, glemte å si at før han begynte å krabbe bakover på gulvet så begynte han å krabbe baklengs ut av sofaen så pass på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma 73: Småen min kan heller ikke noe av dette, men jeg tar det med knusende ro.. Han lærer nok det til slutt han også.. Noen vil alltid være tidligere enn andre..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma73: Snuppa mi kan heller ikke noe annet enn å pludre og le der hun ligger på rygg, men som tobarnsmamma er det veldig godt med en makelig anlagt liten knert, hi hi. Hun koser seg og er blid som ei sol hele dagen (hadde kolikk, huff), og så sover hun 13 timer sammenhengende uten mat hver natt - så da bryr jeg meg ikke om hun er sein ellers.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...