Gå til innhold

Trenger ærlige meninger!!

Anbefalte innlegg

Sigurd har blitt storebror til ei nydelig lita jente! Hun har lyst litt rødlig hår og smilehull på det ene kinnet :) Hun har nå blitt over en uke og vi har enda ikke greid å bestemme oss for navn.. Har lenge tenkt at hun skulle hete Margit Olea hvis det ble jente, men får så mye negative tilbakemekdinger fra bl.a.familien... De andre navnene vi har tenkt på er: Johanne/a, Ingeborg og Mattea. Si deres meninger da, og er også åpen for andre forslag!! Stakkars jenta må få et navn snart!! Helst idag ;)

På forhånd takk for hjelpen!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8990986-trenger-%C3%A6rlige-meninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker så godt An-Magritt, det er nesten Margit, men kanskje lettere å svelge for familien?

Olea er nydelig, Mattea er litt oppbrukt (her vi bor er det 3 under 4 år), Ingeborg og Johanne/a er klassiske, stødige fine navn.

Men vet du, jeg syns dere skal gå for Margit Olea dersom dere liker det best selv. Familien venner seg til det, dessuten er det ikke de som bestemmer, og til lags åt alle kan ingen gjera.

Dessuten tipper jeg at om en fem-seks år, når barnehagene vrimler av Thea, Emma, Anna, Ella, Mina, Selma etc, som min mors gamle grandtanter het, så kommer de navna mine egne grandtanter bar, Margit, Else, Ruth, Berit... Jeg har allerede lagt merke til at mange har begynt å nevne Dagny på listene sine, det så vi ikke mye til for tre år siden!

Annonse

Personlig liker jeg ikke Margit i det hele tatt, men for et par år siden ble det ramaskrik i familien fordi broren min kalte datteren Rakel. Alle hatet det! Men en venner seg til det, og nå er alle enige om at det er et kjempefint navn som passer veldig bra til ungen :o)

Hva med Marit? Det er et nydelig og enkelt navn, og ikke like "hardt" som Margit.

1) Ingeborg

2) Johanna

3) Margit

4) Johanne

5) Mattea - de andre navnene er mye finere enn Mattea!

Forslag: Ingalill, Inga, Dagny, Dagne, Margrethe, Agnes, Agathe, Sunniva, Ragnhild og Una.

Margit Olea er helt ok det vel, men av dine forslag liker jeg best Ingeborg, det er kjempenydelig!

Syns Mattea krasja med Sigurd, ville uansett skrevet det Mathea, ser mye finere ut.

Lykke til, og uansett, drit i hva andre sier så lenge navnet ikke er helt spaca. Det viktigste er at du og pappaen liker det!!

Syns forresten Margit Oline er finere enn Margit Olea.

Annonse

Syns Margit er kjempefint, ikke la dere påvirke av familien når det gjelder noe så personlig som navnet til deres eget barn; det får de bare finne seg i!

Men om dere er oppsatt på å bytte, er Ingeborg det beste alternativet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...