Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ona fyr - et fyr, samt en bok av Ingebrigt Steen Jensen. Riktignok ulike stavemåte, men samme uttale.

Skrevet

Takk, Vannmann. Jeg visste det var noe kjent med det navnet.. Litteraturinterissert skjønner du.

Litt uvanlig å tenke på det som navn, men satt sammen med et annet vil det sikkert bli fint:)

Skrevet

Er det tenkt som kvinnenavn? Det minner om Oda eller Mona..

Ohna Marie

Ohna Kathrin

kanskje..

Skrevet

Liker ikke stavemåten din, men Oona liker jeg! Fin betydning også.

Og det er tull dersom noen sier at man ikke kan bruke det som navn bare fordi det også er et sted. Steder har fått navn etter folk og folk etter steder i all tid. Også på norsk.

Og Ona fyr blir vel ikke akkurat stående som en påle i litteraturhistorien.

Skrevet

Jeg er bondefrue og "oinna" (dvs ona på bokmål) er den tiden før slotten hvor man gjødsler, alså sprer møkker.. Ville ikke kallt barnet for det nei..

Skrevet

Synes det var kult jeg. Minner om Poona som i "Elskede Poona" hvis noen har lest boka :o)

Skrevet

Aldri hørt det før, men likte veldig godt klangen:)

Ohna:)

Gå for det!!

Lykke til!!

Skrevet

ohna dos tres quatro

Har ikke peiling på skrivemåte da. hihi

Skrevet

Gutte eller jentenavn...? Synes ikke noe om det..... Litt sånn afrikansk... hehe

Skrevet

Har ei venninne med ei datter som heter Ona. Og hun har allerede blitt ertet litt for Ona-en, Ona-to, Ona-tre------------Onani!

:(

Personlig synes jeg det er ett nydelig navn!!

Skrevet

skjønner at det ikke er kult å bli ertet for onani, men ei jeg kjenner heter Vigdis og hun ble ertet for Vegg-Tiss av alle ting. Det var det "beste" rimet barna på hennes alder kom opp med. Barn er slemme og finner rimelige og urimelige rimord uansett hva navnet er.

Og jeg er enig i at Ona er et vakkert navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...