Gå til innhold

Gode tips til hva som bør være med i bag'en til sykehuset?

Anbefalte innlegg

Selv om jeg har gjort dette før, er det utrolig hvor fort man glemmer...

Klær til en selv og babyen er pakket, likeså lesestoff, musikk, engangstruser og ammeinnlegg, slippers og badekåpe. Og kamera! og babyens minnebok! Noen kreative og lure forslag til andre ting??

Ikke lenge igjen nå jenter!

Solskinnshilsen,

Fortsetter under...

Hei.

Kansje mobiltlf og lader.(er vel kansje ikkje lov alle plass.Spørs vel kor ein havner.Men det kjem eg til å ta med)

Har du digitalt fotoapparat så husk å lad det på forhånd og tøm minnekortet for "gamle" bilder.(Evt.ta ladaren med til det og)

evt.videokamera for dei som har det.(husk å lad det på forhånd)

Penger til å gå i kiosken eller å ringe med om du ikkje har mob.tlf med.

Ein liten sjokolade i veska om du skulle føde på natta.Kansje godt med litt energi etterpå.Kan bli ei lang natt.

Har også hørt at det er lurt å ta med nåken påsmørte skiver evt.frukt (om man rekker det) Natta kan bli lang både for ein sjølv og mannen.Dårlegt med mat å få på den tida av døgnet har eg hørt.

Det er vel det eg kjem på,utanom det du har skrive fra før..

ps.har heller ikkje født før.Kun av venners erfaring eg har skrive om.Venter først nr 1. 25 mai.:)

Når jeg var innlagt og fødte forrige gang fikk jeg tildelt engangstruser på sykehuset av jordmor, så tror ikke d er så veldig nødvendig akkuratt. I hvertfall kommer ikke jeg til å ta med meg d.

Annonse

Engangstruser!!!? Hmm.... Det har jeg ikke hørt om en gang jeg... Men bra noen har laget en tråd om hva man skal ha med, for driver åh skal pakke en bag nå men er dah så usikker... Hvor mye klær tar jeg med til den lille? Bare til hjemreise? Eller klær til åh ha de andre dagene?

Jeg har også termin den 7 mai ;)

Og toalettsaker må man vel ikke glemme?

Jeg tenkte nå å bruke mammatrusene mine, for magen går vel ikke ned med en gang? De har jeg IKKE tenkt å bruke flere ganger, for makan til sexy vil jeg vel ikke være på en stund ;-)

Jeg var ute åh kjøpte meg noen virkelig så sexy truser på Cubus med tanke på åh bruke etter fødselen....

Har aldri vært sååå fornøyd som når jeg kom hjem med ammebh og gigant svære TRUSER ;) Følte jeg hadde vært ute åh fått shoppa sexy undertøy ;p

Hei! Personlig synes jeg de godt brukte body'ene babyen får bruke på sykehuset var så stusselige, at jeg har med klær til vesla til alle dagene vi blir så sykehuset (regner med 3-4 dager). Så jeg har pakket ned to sparkebukser, 3 bodyer, lue, fleece-dress til hjemreise, og sokker. Det var ihvertfall en erfaring jeg høstet sist gang!

Annonse

Hei! Jeg kopierte dette fra ett annet innlegg en gang. Og brukte det når jeg pakka bagen, men har ikke tatt med alt som står der. Men bagen ble ganske stor da..! Har lang vei til sykehuset, og vet ikke hvor lenge vi må være der etterpå. Vil helst ikke være der så lenge, men kan jo skje noe som gjør at vi må det likevel.

Til meg:

- Helsekort

- Kamera

- Toalettsaker

- Store og gode bukser

- Store og gode topper/gensere

- Undertøy (ammebher, boxere og sokker)

- Ullsokker

- Shampo, balsam, dusjsåpe

- Ammeinnlegg

- Bind med vinger

- Pysj

- Lader

- Mobil og penger tar jeg når det starter

- Lette sko / slippers

- Lypsyl og nesespray

- Morgenkåpe..?

- Krem/salve til å ha på brystvortene....

fåes kjøpt på apoteket

- Hårføner

- Xylocain (bedøvende) salve som fåes kjøpt reseptfritt på apoteket. Smør på underlivet ca 5 minutter før toalettbesøk og det lindrer veldig dersom du har sting etter revning/klipping.

-Mykt dopapir

-Skrivesaker.

-Litt snacks

-T-skjorte til far

-Kleenex

-Vannflaske

-Paracet.

Til babyen:

- Klær til hjemreisedagen (body,strømpebukse, sokker, bukse og genser, dress og lue)

- Smokk

- Teppe

- Bleier til bebisen

- Zink salve/stellekrem

- Bodyer til beibien

..og albueskjell til såre brystvorter. Har god erfaring med det! fås kjøpt på apotek. Og ammeinnlegg. Dei i ull er veldig bra! Då held du brystet tørt og varmt, så du ikkje får brystbetennelse.

Hvis dere har sånn ordning på sykehuset deres at lokalavisene kommer og tar bilder så er det iallfall mange som ønsker å ha egne klær til babyen til akkurat det. Nå vises jo ikke så mye av klærne på bildet da, men har iallfall erfart at mange ønsker å ha egne klær til akkurat det, og ikke de ofte litt "slaskete" sykehusklærne... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...