Gå til innhold

Solskinnssnuppa`er med babylyst- uke 16

Anbefalte innlegg

*siv* - Så leit at dere ikke fikk huset :o( Har fulgt med, og vært litt spent på dette!

Det er sikkert vanskelig å tenke sånn nå; men det er sikkert en mening med at dere ikke skulle ha det huset. Kan jo være at det plutselig kommer et hus på markedet som er enda mer riktig for dere!?

(Har vokst opp med en far som sier det er en mening med det meste i livet ;o) )

Bellababy - ang. treffet, så passer det vel forsåvidt hele sommeren for meg. Dvs fra 8.juni og utover. Når jeg tenker etter, så er jeg faktisk ganske opptatt før vi reiser til USA. Om 12-13 dager reiser jeg en uke til Egypt sammen med pappan min. Eier en leilighet der nede, så det er bare å hoppe på et fly. I tillegg skal vi mest sannsynlig flytte inn til Oslo igjen.

Forsvaret hadde boligfordeling i går, er SÅ spent. Har et veldig sterkt ønske om å bo i byen den dagen babyen eventuelt kommer. (lettere å bevege seg rundt med bane, trikk etc. Istede for å pakke alt i bil her ute, kjøre inn, parkere, for så å pakke alt sammen ut der).

Ellers håper jeg alle sammen får en fin dag. Jeg skal gjøre litt husarbeid.

Hej svejs

Fortsetter under...

Så utrolig synd *siv*!!!!!!!!!! Vanvittig kjedelig når sånt skjer! Det er vanskelig å la vær å leve seg inn i et fremtidig hus - hvis du ikke hadde vært engasjert, hadde du vel ikke bydd på den!!! Derimot er det nettopp den innlevelsen som gjør det så kjipt når den går til noen andre! Det som hjalp meg videre etter alle de leilighetene jeg tapte ifjor, var å tenke "Nå var det jo det og det og det som ikke var helt som jeg ville ha det da!" og " Skal vi se... (klikker seg inn på finn.no og leiter videre)"! Det er en fattig trøst, men det finnes nok andre steder å bo der ute - og hvis du ikke finne en brukt en, så ta opp igjen planene om å bygge! Det er som oftest billigere enn å kjøpe brukt!

- Og lykke til med vektnedgangen - vil skal ned like mye! Får backe hverandre opp litt og motivere til treningen!

*MIAMI* - Da kan vi vel si en gang i juni da?? Lørdag 16. eller søndag 17. juni??? Er det flere med sterke innvendinger???

Klem

Hehe.. Her skjer det jammen saker og ting til stadighet. Hver gang jeg titter innom er det stort sett 10 nye innlegg å lese. Og jeg som sliter max med hukommelsen klarer jo ikke å henge med alle.. litt småflaut.. men men ;)

Fikk iallefall med meg at du var uheldig med huset Siv og det var skikkelig kjedelig lesing. Har vært gjennom en del budrunder selv og blir like uttafor hver gang man mister. Men er jo som bellababy sa at det dukker nytt opp hver dag på finn. Så plutselig er det et nytt drømmehus der igjen. Er litt skumle tider å kjøpe på. Alle er jo så våryre og glemmer alle økonomiske begrensinger etc. Jeg hadde vært i fare for å blitt med oppover i budrunden. Lar meg lett gripe.. hehe...

Men ønsker deg iallefall masse lykke til videre, og håper virkelig noe nytt dukker opp.

har også fått med meg tankene om treff og syns det er litt skummelt... Er litt trygt å være anonym (og av de eldre her inne...hehe).. Men kanskje jeg kaster meg på etterhvert som jeg blir trygg på tanken etc. Foreløpig er liksom dette et litt hemmelig prosjekt få vet om ;o) Men som sagt, mulig jeg kaster meg på etterhvert dersom jeg er hjemme og føler meg tøff den dagen. men tror desverre ikke dere kan regne med meg. Er litt opp og ned i form osv.. Håper det er greit at jeg vingler sånn...

Ellers håper jeg det er mange som er ute og koser seg i det fantastiske vårværet for tiden. Er virkelig flott!

Her har det skjedd mye! he he. Hatt nattevakter igjen jeg da så jeg er ikke helt på nett. Og i tillegg har jeg fått omgangssyken... Ikke moro!

Jeg er med på treff stort sett når som helst! Jobber hver 3. helg men stort sett passer det bestandig! Jeg er klar til sommeren hvis det er det som blir planen!

Kjipt Siv, at du ikke fikk huset. Men da får du heller tenke at det ikke var ment to be. Si til deg selv: Huset er fullt av feil og mangler og sikkert fukt og andre uhumskheter du slippe unna... he he.. det tenker alltid jeg når jeg ikke får det som jeg vil!

Jaja... Jeg tror jeg skal hoppe tilbake til senga snart jeg da... Første gang på mange mange år at jeg har vært sånn småsyk.. Når jeg først har vært syk så er jeg lissom litt ordentlig syk og det er ikke så moro. Men når man vet det er for en dag eller to så er det litt deilig å krype under dyna med en kopp te og kjeks... he he

God kveld alle solskinnssnuppa`er:)

Som sikkert alle har fått med seg nå, så ble huset solgt for 3 mill og vi tapte budrunden. Jeg og sambo har vært skikkelig deppa etterpå, til og med Victoria var lei seg;) Men er kommet over det nå. Jeg har gjort som flere av dere her inne har sagt; nemlig å tenke over hva som var "galt" med huset. Har kommet frem til en hel haug meg argumenter for å ikke kjøpe det. Hahaha:) Har også tenkt at det er en mening med at huset ble solgt til noen andre. pleier å ha den innstillingen at det er en mening med alt:) Så nå har vi tatt frem ideen om å bygge nytt likevel, og jeg sitter og blar i huskataloger. Har sagt til megler at han må kontakte oss hvis han vet om flere hus i nabolaget, så han har ført oss opp på en liste over folk han skal følge opp. Men akkurat nå er tanken på å bygge nytt veldig interessant igjen;)

Bellababy: Ideen din om å samle masse hus-informasjon i egen perm var kjempesmart. Jeg har tatt vare på en del brosjyrer o.l. over ting jeg kunne tenke meg i et nytt hus, så nå skal jeg gjøre slik som deg. Har sagt at sambo må ta en ringperm med hjem fra jobb i kveld;)

*miami* Hvor er det du skal hen i USA? Jeg, sambo, Victoria, svigers og søsknene til sambo skal til USA i juli 2008. Da skal vi være borte i en måned, og turen går til New York, Los Angeles og Las Vegas. Gleder oss kjempemasse:) sommeren 2005 var vi (samme gjengen som nevnt over) i USA i 3 uker, og da var vi i New York, Florida og Miami. Helt fantastisk ferie, det må jeg bare si. Så utrolig mye å oppleve, og ikke minst; så utrolig mye å shoppe;) Så du har sannelig noe å se frem til ja. Og så skal du til Egypt også, din heldiggris. Kjenner jeg kunne trengt litt sol og varme nå etterhvert ja. hvor i Egypt er det dere har leilighet?

Maggimor: Håper du blir snart frisk. Ikke noe kjekt å ligge hjemme å være syk, spesielt ikke når det er omgangssyken:( *god bedring*

Og til alle sammen: jeg er interressert i å være med på treff, men vet ikke helt om det passer og om jeg er modig nok så tidlig;) men kan dere ikke gi beskjed når endelig dato og sted er fastsatt, så kan jeg se om det passer likevel???

Ha en fortsatt fin kveld jenter:)

Annonse

Så utrolig flott at du allerede har klart å snu på tankene angående det huset Siv! Imponerende! Men sitter selv med en liten knapp på at det meste som skjer skjer til syvende og sist til det beste for en selv så det ordner seg nok ja! Og er masse tomter å ta av der ute fortsatt og nybygd hus er veldig veldig spennende (og dessuten vet man selv at alt er nytt og ingen skjulte skader etc etc.. OG man kan selv tegne huset akkurat som man vil!!!)

Masse god bedring hilsninger sendes også over til Maggimor! Håper virkelig at det snur snart. Omgangssyke er passelig slitsomt når det går over langen....'

Og Miami: UsA er utrolig kjekt land å reise i.. Misunnelig på deg!!!

Heisann, her var det stille idag... Men kanskje greit at det går litt opp og ned, ellers hadde vi vel vært på innlegg nr 100 nå.. hehe..

Har titta innom et par ganger nå på jakt etter folk men kom på at jeg kunne jo bare legge inn et lite innlegg selv og ønske alle en fantastisk dag! Nå nærmer helgen seg!!!

Og forresten.. i min kjedsomhet har jeg vært innom litt andre forum på barnimagen og må innrømme at jeg blir skikkelig skremt av lesningen. Er virkelig ikke et sted for den som prøver. Er kun snakk om alt som går galt, SA og MA og man skal ikke ditt og datt og.. Blir helt redd jeg. Er det virkelig så farlig å bli gravid som det høres ut til.. Fikk plutselig litt lyst til å bli her et år til. For her inne er det jo kjempekoselig!!!

Og jeg som hadde tenkt å fortelle akupunktøren min at vi er litt uoffisielle prøvere etterpå.. SKal SKAL IKKE:.....!!

SIv: Har dere funnet noen tomter/omeråder dere kunne tenke dere å bygge? Er faktisk ofte billigere å bygge selv dersom det er et sted det fortsatt finnes tomter til salgs til overkommelige priser. VI skal bygge hytte nå og har funnet masse masse firmaer som setter opp nye fine hytter til overraskende lave priser.. så... :o)

barnkanksje? Jeg har samme intrykk. To forum for de som ikke får det til og ingen for de som pøver. Er det fordi endten så får du det til med en gang ellers så sliter du?For håpentligvis hopper jeg fra snart klar og rett til en terminklubb.

Var noe slikt jeg tenkte og.. Her inne får man jo inntrykk av at alle sliter max, og dersom de mot formodning skulle bli gravide på sitt 10ende pp så mister de.. Skummelt er det. Ja, takke seg til dette forumet og at alle her er åpne for at man kan titte innom selv om man offisielt er en "prøver"...

Er terminklubbene bedre? Må ta en titt innom og sjekke... hehehe..

i terminklubbene har jo folk blitt gravide så der er det vell lykke for de fleste. Noen mister jo der også men ikke majoriteten. Gleder meg til jeg kan bli med i en temrin klubb. selv om det kanskje blir August 2008 klubben. :)

Der fant jeg terminklubbene ja. Og der var det masse masse hyggelig lesning :o) Så bra!! Genialt tips.- er nok noe spesielt med å ha kontakt med andre som får barn likt. Og kunne dele et svangerskap med flere!

Hehe.. fikk med et lyst til å være med i januar 2008-klubben. Men har lovt meg selv å ikke stresse dette igang... Men frister VELDIG!!!

Enig med dere jenter. Synes det er veldig mye "skummel" lesing inne på Bli gravid. Skulle jeg være så heldig å være/bli gravid, tror jeg at jeg vil henge her inne - og eventuelt på en terminklubb. Koseligere tema som blir tatt opp her inne. Er så veldig fokus på EL, testing, SA og MA på Bli gravid. Skumle saker.

Har dessuten laget meg en liten teori om at man blir raskere gravid om man slapper litt av, ikke fokuserer så veldig på det.

Leser jo om de guttene som ikke engang får den opp, fordi det er så stort press om å bli gravid. Håper jeg slipper å oppleve det.

Snakket litt med sambo i går, og vi ble enige om at fra nå av skal vi ha sex for å ha sex, ikke for å lage barn. Om vi blir gravide får det være et pluss. (Når det er sagt, så føler jeg det sånn i dag - kan jo være at det endrer seg i løpet av helgen. Endrer seg innimellom disse følelsene. Kan ikke være lett for sambo :-/ )

*siv* - vi skal 3 uker til Miami. Har forelsket meg i Miami. (derav nicket) Var der 2 uker i september 06. Foreldrene til samboeren min har bodd der i snart 2 år, men kommer hjem igjen til sommeren :-/

Var i Orlando og besøkte Disneyworld og Universal Studios i fjor. Tar nok turen dit denne gangen også, men da kun til Universal Studios. Disneyworld får vi ta igjen når barna er kommet ;o)

Leiligheten vi har i Egypt, ligger i Sharm el Sheik. Der er det også ganske deilig å feriere. Er jo så grisebillig der :o)

Ellers håper jeg alle får en fin dag. Her blåser det ganske mye i dag. Har faktisk haglet et par ganger også.

Nå skal jeg snart dra inn til byen og møte sambo, og så skal vi sammen melde oss inn på Elixia. Her skal det trenes!!! :o)

Annonse

så det er derfor nicket: MiAMi..? Hørtes utrolig deilig ut med en tur nedover dit nå.. Og Egypt for den saks skyld.. hehe.. Reisesyk jeg, også er det jo bare litt over en måned siden vi kom hjem fra Thailand ;)

Et hett tips når du først er i Miami: Kast dere på et cruise til karibien. Er sykt billig nå, og skikkelig avslappende luxus dersom dere liker den type liv (og om dere ikke alt har gjort det..). Har vært på 3 cruise til nå og kommer garantert til å reise igjen.. og igjen...). Man kan jo få overnatting og all inklusive 3-4 døgn for under 2000kr! Også liker vi å bli litt vartet opp da, spise gode middager og bare slafen.. mmm... Cruise hadde vært noe ja.. hehe.---

Jeg har bare vert på Vestkysten. San Francisco er fantastisk. Er aberet ned å få barn det der. Er ikke så lett å bare reise.

Høres kjempedeilig med leilighet i Egypt!

MiAMi Så bra ut er så avslappet jeg tror det er best. Lykke til med treningen. Når en trener får en jo det litt bedre med seg selv og bedre sexlyst? Vertfall funker det sånn med meg.

Weeeeee... tenkte jeg skulle dele det med dere først. Snakket akkurat med samboeren min, VI HAR FÅTT LEILIGHET I OSLO!!!

Forsvaret hadde boligfordeling på tirsdag, så har sittet på pinebenken i 2 dager. I det området vi ønsket leilighet, var det bare 2 ledige, og vi fikk! :o)

Skal bli deilig å kunne ta banen til byen, gå på kafè, gå ut og spise samtidig som begge kan ta et glass vin (borsett fra hvis jeg blir gravid da), og sist men ikke minst, vi trenger bare èn bil. Kan selge den ene, og spare masse penger!

Er så gira nå, at jeg ikke klarer å skrive skikkelig engang:o)

*MiAMi* : GRATULERER SÅ MASSE MED NY LEILIGHET:) Så kjekt at det ordnet seg for dere. Høres herlig ut å alle fasiliteter like i nærheten, og slippe å kjøre så langt for å komme seg ut på kafe og lignende. Er leilighetene nye også, eller? Kan tenke meg at dere har fått et fint sted å bo. Er det dere eller forsvaret som betaler leiligheten? Er ikke helt inne på hvordan slike ting foregår;)

Barnkanskje? : Heisann. Foreløpig er det ingen ledige tomter her i området, men til høsten legges det ut 35 stk. Men dette er et område hvor det er lite sol, så jeg vet ikke om det er det rette. Men til høsten 2008 skal det også legges ut 35 tomter, og her ser det mye bedre ut med tanke på sol og omgivelsene rundt. Så hvert år kommer det til å legges ut nye tomter for salg, og kommunen regner med å legge ut 500 tomter her i området...(men vet ikke hvor mange år dette vil strekke seg over da). Men vi får nesten bare vente og se. Når vi først skal bygge, så vil vi at tomten skal være "perfekt" :)

Men , det har vært veldig mye hussnakk på meg i det siste. Får virkelig unskylde, men jeg har vært litt gira ja:) Sitter å funderer på om jeg skal trene i dag. Er ikke helt i form, men....jaja, får tenke på det noen timer til ;)

Hei igjen..

Hørtes ut som dere har noen spennende år i vente :o) Er helt inn i husverdenen selv for tida så syns bare det er kjempespennende å høre på hussnakk. OGså hører det jo litt hjemme i babyplaner også da.. hvor man skal bo og hvordan osv. Vi har faktisk holdt litt igjen bare pga litt kronglete boforhold i 4 etg (ig jeg hadde prolaps i ryggen i fjor sommer så passer meget dårlig å bære baby+++ opp og ned hver dag!)

Og Miami, hadde vært veldig spennende å høre om deres nye bosted :o) Slenger meg på Siv sine spørsmål.. hehe.. Får dere like stor leilighet som dere hadde nå, og til samme syke billige pris?

Og dere andre, beklager at jeg også maser fælt om hus for tida.. det og baby er topp på samtalefronten her i heimen,, Fortalte forresten akupunktøren min at vi er litt i startgropa til babyforsøk idag og det var kjempekoselig :o) Faktisk litt rart å dele det med folk utenfor barnimagen..hehe.. Og hun ble så glad på våre vegne! (måtte nesten si det også, er noen nåler hun bør unngå om man er/vil bli gravid.. så var ikke bare av fortellertrang..hehe..=)

Gratulerer med leilighet miami!!! Moro det! he he... Skal i banken i morgen jeg da og høre om jeg værsåværsåvæææærså snill kan få låne litt penger... hihi... Kan jo ikke si nei da! Smisk hjelper har jeg funnet ut... he he.. Fikk en lege til å legge inn veneflon for meg på jobben i dag rett og slett fordi jeg ikke gadd (pleier ikke være så lat på jobb altså). Han sa det var greit hvis han fikk en klem! haha... Gutter altså...

Er sååå babyskjuk om dagen jeg dere.. Men samtidig så.. uff... mai/juni virker så lenge til... Har liksom ikke en fastsatt dato ennå, og da føler jeg det kan bli mye lenger til... Er så lei av all denne ventinga. Jeg er sånn som bare må komme i gang med en gang når jeg først har satt griller i hodet på meg selv... Blir litt utålmodig da kan man si... Jaja... Det får bli lallings på meg nå... Tidlig opp å jobbe igjen i morgen*gjeeeespe*

Natta snuppene mine!!!

Hei og god formiddag jenter.

I dag skal vi mest sannsynlig dra og se på leiligheten. Så spent. Vi må jo ta den uansett, men er jo alltid spennende å se noe for første gang. Har sett plantegninger, og liker den ut ifra det, men det kan jo være store forskjeller fra plan til rom :o)

Jeg er utdannet og jobber som interiørdesigne, så gleder meg til å ta fatt på utformer leiligheten sånn som vi liker det!

Leiligheten er 82m2, så vi går jo ned ganske mye i størrelse. Bor i et hus på 126m2 i dag, men tror ikke det skal by på de største problemene forde. Går jo også litt ned i husleie. Betaler 1500-2000 i dag, og går vel ned til 1200 eller no sånn. Forsvaret vet å ta seg betalt ;o)

Når jeg tenker på alle godene min samboer har gjennom jobb, tror jeg nesten jeg har valgt feil yrke! Men men, skal jo ikke klage. Får jo de meste av hans goder siden vi er registrerte samboere. I tillegg få jeg jo hjem en mann i uniform hver dag. Hvem kan vel klage på det?! ;o)

Har dere planer for helgen jenter?

Vi skal bare være hjemme, får vel begynne å pakke ned litt ting og tang. Sambo drar på øvelse til uken, så da får jeg ingenting hjelp.

Ha en fin dag alle snupper :o)

God ehhh... ja del er vel formiddag snart så, God formiddag jenter!!!!!!!

Tenkte flere ganger igår om at jeg måtte stikke innom BIM men fikk rett og slett ikke annleding - Litt abstinenser! c",) Men det er kjekt å lese over alt som er blitt skrevet siden sist jeg var her!

Gårsdagen gikk med til møter og behandling og kafé besøk med en venninne! Fikk en hel masse å tenke på og en del "oppgaver" som må gjøre idag! Hvordan går det med dere?? Planer for helgen?? Vi skal prøvekjøre en Toyota RAV4 imorgen og på kvelden skal vi ha venner på middagsbesøk! Og ellers blir det endel lesing - studier og eksamen vettu!

Har dere med katter opplevd at de leker med lekene sine, for deretter å bringe dem til deg, slippe de ved føttene og vente på at du skal hive det for dem??? Det gjør nemlig mine (akkurat nå faktisk) - er det meg som har oppdratt "kattehunder" eller gjør andre katter dette også?? Har hatt en del katter og aldri opplevd det før, også er det heller ikke bare en gang de kommer og skal ha leken hevet (sånn at det blir tilfeldig) de kommer tilbake gang på gang på gang!

Ellers må jeg gratulere *MIAMI* med leilighet i Oslo!!! Er ganske greit å bo her syns jeg!!! Når blir dere å flytte??? Og hvordan blir det med jobb til deg?? Og er litt misunnelig på det at du får hjem en mann i uniform hver dag - alle jenters drøm det der! (Er det noen som vet hvorfor egentlig???)

Maggimor - håper du smisker nok til å få lånet!!! Skal krysse fingrene for deg!

Barnkanskje? - Gratulerer med status som offisielt prøver! Kan skjønne du vil bli her hvor solen skinner når det høres så mørkt ut andre plasser! Her er jo bare godhet!!!

*siv* - du nevnte at dere kikket i huskatalog, kan du fortelle hvilket firmaer da?? Vi har ikke kommet så langt ennå - og litt tips er jo greit å ha!!!

Må også meddele at vi har nå kommet inn på "Mest populære tråder" her inne! Godt jobbet snuppa'er!!!

Så får jeg stikke og få unna litt styr jeg nå da! Tlf og mas... og så litt rydding! Musikken på full guffe også er det gjort i en fei!!!

Solskinnsklem!

Hei solskinsnuppaer!

Mange der ute som gleder seg til helg? Utrolig at det alt er fredag!! Men sambo jobber hele helgen så for oss blir det bittelitt stusselig, men fest imorgen kveld da så noe får vi gjort! Ellers blir det det vanlige, slappe av og sosialisere litt :o) Hva med dere andre? Noen spennende planer?

Så gøy å høre om leiligheten din Miami, hørtes jo ut til å være greit med plass der og, selvom dere går ned litt i størrelse.. Og mann i uniform.. Isj da.. hehe..

Bellababy, du var savnet igår. Er litt rart å ikke få dine koselige daglige kommentarer! (og takk for gratulasjonene, fortsatt litt uvant å tenke i de baner men vi får se hva det blir til.. skal IKKE STRESSE!!!) Man blir jo den gjengen her inne og er litt artig hvordan man blir avhengig av å titte innom.. Som nå.. På vei ut døra men bare måtte se om det var litt liv her. Var i litt dårlig form igår og hang på BiM hele kvelden, og det var skikkelig dødt. Kasta meg til og med inn i et par kranglediskusjoner ang debatt for å ha noe å gjøre.. Hjelp jeg er TOTALT avhengig.. hehe..

Og gratulerer alle sammen, visste ikke at det fantes et sted der de rate'a slike innlegg :o) Men er jo stort sett MYE aktivitet her da!

GOD helg folkens!

Og Maggimor, glemte helt å svare deg (jeg har verdens verste hukommelse, nevropsykologen ble til og med overraska...hehe)... Men skulle kommentere babysjuk og utålmodig.. du ser jo hvordan det gikk med meg. Skulle være så flink å vente til jeg kom i jobb eller på en eller annen måte løste økonomisituasjonen.. og se hvor jeg endte opp.. Tidenes mest utålmodige!!!

Men våren er håpløs dere, spesielt når man har 4 helt nye babyer i vennindegjengen, en som prøver og prøver helt "obsessed", og en samboer som har mast om en liten en i et halvt år.--- Men vi storkoser oss nå som vi endelig har gitt oss selv halvveis klarsignal (har mye å gjøre med at jeg må vente nok et år før jeg får vurdere jobb og da bare ga jeg opp... hadde håpet å komme i jobb til høsten, men hodet henger fortsatt litt for langt etter).. hehe.. lenge leve tålmodighet. Men håper at jeg kan fortsette å "henge" her inne imens vi prøver å ta ting rolig. Er så utrolig mange koselige folk her :o) Og dessuten hjelper det på å vite at det sitter flere i startsgropa som forstår oss som ikke bare setter i gang...

hehe.. så det var mitt lille innlegg, kommer sikkert plutselig tilbake igjen...

shalabing!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...