*snartklar* Skrevet 16. april 2007 #1 Del Skrevet 16. april 2007 Velkommen skal du være i tråden: "Solskinnssnuppa'er med babylyst" Her startes det hver mandag en ny tråd, med - uke ... - bakom navnet slik at vi alle kan følge med på de nyeste innslagene! Målet med tråden er at vi kan samle en gjeng solskinnsjenter med babylyst som likevel må vente til "tiden er inne". Her går det kanskje å finne noen venner å bære med seg videre??? Kanskje vi etter hvert ordne treff så vi kan sette fjes på våre nick (om det ikke hadde vært skummelt!?!) Håpet er at vi uansett kan dele ventetiden sammen og prate om litt løst og fast - det trenger ikke bare være babyprat (men her kan du komme med det i bøtter og spann også!) - bekymringer, gledesnyheter, filmer man bare må se, en kafé som er verdt å besøke, morsomme historier, hverdagshistorier - samme hva det skulle bli... Bare kom med! Her får du utløp for hva det måtte være du trenger å si, og svar får du nok i mengder! Et par ønsker: - Vennligst bruk nicket deres i innleggene (da vet vi hvem vi svarer, hvem som er med og hvem vi skal takke for trøsten/latteren/tårene) - Ikke kritiser, henge ut eller avslå her inne er dere snill (det sitter ekte mennesker bakom disse nick'ene som kanskje blir knust av det du lett hiver ut i sinne eller frustrasjon) - Vennligst bruk det siste innlegget å svare på - systemet lager fort rot hvis du klikker på andre innslag... Hvis du vil referere til et tidligere innslag - bruk nicket på personen og gjerne kopiere deler av det du ønsker å svare på. Hittil har vi samlet en god gjeng solskinnssnuppa'er: Maggimor, 23, Drammen *MIAMI*, 23, Lommedalen Barnkanskje?, ..., ... LittleMermaid, 29, ... Dekita, 22, Trøndelag Rosered, 23, Skedsmokorset *siv*, 23, Haugesund Bellababy, 26, Oslo Kathrine, 21, Porsgrunn Fint at vi etter bare en uke har fått til en fin gruppe! Og flere kan vi bli, så ikke vær redd for å bli med - her er det plass til mange! Solskinnsklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 16. april 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 16. april 2007 Så da var det mandag igjen. Utrolig hvor fort ukene går altså. Men det er vel ikke akkurat så negativt for oss som er ivrige etter å starte prøvingen;) I dag må dere ønske meg og sambo lykke til...vi skal på visning og se på "drømmehuset", og ønsker så sinnsykt mye å få det huset!!! Jeg er kjempenervøs, har vært det hele helgen...har et håp om at de vil godta vårt bud, men regner med at det er mange som kan by høyere...og da nytter det ikke vet du. Kanksje jeg skal sette en bil midt i veien og late som jeg har fått motorstopp, slik at ingen kommer frem. Hahaha, det skulle tatt seg ut:) Nei, jeg får vel finne på noe slik at jeg får tankene over på noe annet mens jeg venter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-8988126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeligheten Skrevet 16. april 2007 #3 Del Skrevet 16. april 2007 Hei! Jeg har følgt med dere solskinnssnuppene en stund men ikke helt turt å hivd meg inn i debatten. Det er enda tidlig i prosessen og snart er ganske relativt i forhold til når jeg er klar. Men det blir prøving i løpet av høsthalvåret går jeg ut i fra. Har P- stav i overarmen, den skal ut i Mai. Kort om meg:Er 23 år og snart ferdigutdannet. Har vert sammen med kjærsten i fem år. Han er tre år eldre enn meg og har jobb med bra inntekt. Søker for tiden jobb og driver med bachelor oppgave. Siv: var det ditt hus det lå link til her inne?!. Det så kjempe lekkert ut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-8988318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 16. april 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 16. april 2007 Hei hei og velkommen skal du være:) Her er det bare å hive seg på, enten du skal starte prøvingen i år, neste år eller året etter der igjen...hehe:) Jeg og sambo starter ikke prøvingen før sommeren 2008, og det er ALTFOR lenge til:( Men vi er nå innstilt på det, så jeg skal klare å smøre meg med tålmodighet;) Ja, det var "mitt" hus det lå link til. Men regner med at det mange andre også som kaller det "mitt" hus, så jeg prøver å ikke håpe for mye liksom (Ikke så lett men). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-8988482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dekita*2 prinsesser* Skrevet 16. april 2007 #5 Del Skrevet 16. april 2007 siv...gratulerer så mye med huskjøp..håper dere får det "huset" deres:) er så spennende slikt.. lykke masse til... vå vell bare legge til at jeg kansje ikke hører til gruppa her lengre..for nå er vi klare,og har så smått småstarta... men klarer ikke helt gå fra dere forde..om jeg får lov å henge her enda da:)???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-8988777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. april 2007 #6 Del Skrevet 16. april 2007 Siv: Lykke masse til i dag med visningen! Håper det ikke kommer noen andre!!! hehe.... La oss få høre hvordan det går!!! TauZa (?): Velkommen skal du være... Her tror jeg det er folk som er helt klare, til de som ikke er klare før om "evigheter" så du sklir rett inn! Hvor er du fra? Dekita: Gratulerer så masse med prøvingen da! Får håpe det klaffer med en gang! Og det er bare koselig om du henger her litt til... Så vi får høre hva som skjer med deg! Vi er like nysgjerrige vettu! Her er linken: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=8328902&sid=16a6HjbL7K966390&pos=18&tot=71 Det er ikke det huset, men rekkehusleiligheten. Det er bare bilder derfra. Er helt nytt da og det syns jeg er et pluss... Herregud den leiligheten her er jo å hoppe etter Wirkola i forhold til det huset du skal se på Siv... he he... Du får ha et åpent sinn... hihi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-8991297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 16. april 2007 #7 Del Skrevet 16. april 2007 Hei igjen jenter! Takk *siv* for at du startet ukens tråd - har vært bortreist og fikk ikke gjort det selv, men neste uke er jeg nok på plass igjen! c",) Har vært på sørlandet i helgen! Vi reiste nedover på fredag og var da på besøk hos en venninne i Grimstad som har nettopp født en liten jente! Hun var helt nydelig! Fikk sitte og holde henne og kunne virkelig drømme meg vekk og se for meg hvordan det vil bli med egne barn! Sambo var også helt frelst i den lille, og det var fantastisk gøy å se han holde henne så omsorgsfullt! Vi er likevel enig om at vi skal vente til vi har alt litt mer på plass - men ventetiden føltes plutselig litt for lenge - for begge! Men tiden kommer nok til å gå fort likevel - så vi får se! Etter besøket hos venninnen bærte det hen til Mandal og besøk hos pappa! Det ble (som vanlig) mye prat, sene kvelder, litt film, en lang tur med hunden og god mat! Alltid kjekt å dra på besøk, men det blir likevel lang kjøre vei, både dit og hjem igjen. Vi bruker som oftest tiden til å planlegge og drømme litt! Alltid gøy! En stor del av tiden denne gangen gikk med til HUS. Vi har lyst å bygge hus og har prøvd å komme til litt mer hvordan vi har lyst at den skal være! Planer er fine ting - men er ofte til for å forandres, så det blir mye frem og tilbake! *siv* - kjempefint hus dere har lyst på! Håper dere får den! maggimor - hvordan ser deres rekkehus ut?? Kan forestille meg iveren hos både du og *siv*! Og med hus på plass, og baby etterhvert - "familielykke" :-D Tauza - velkommen skal du være! Hva studerer du, eller rettere sagt - hva er snart ferdigutdannet som? Vi har noen spørsmål/svar innlegg i tidligere ukes tråder - feel free å klippe og lime litt om du har lyst å fortelle litt mer om deg selv! Kjekt at du ville bli med, og som *siv* sa, her er plassen for dem som er snart klar samme om det er imorgen, til høsten, til neste år eller om mange år! Vi skal bare tilbringe ventetiden sammen enn så lenge! Dekita - gratulerer med at du nå er blirr "prøver"!!! *Misunnelig med glad* Du blir herved første "æresmedlem" og vi blir glad om du holder følge her videre og melder fra litt her i ny og ne om prosessen videre! Så får vi litt "Insider details" Skal ut i solen nå og nyte varmen! Kos dere! Solskinnsklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-8991320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 16. april 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 16. april 2007 Maggimor: Fy søren, rekkehuset du ser på var jo kjempeflott:) Lyse, deilige farger og alt helt nytt:) Håper det går i orden for dere, det var virkelig flott:) Bellababy: Så du har hatt en fin ferie:) Kjekt å ha deg tilbake blant solskinnssnuppene;) Så dere går med husplaner dere også? Så kjekt da:) Var egentlig vår plan å bygge nytt også, helt til vi kom over dette her. Det er jo noe annet å bygge nytt da, for da får du det helt sånn du selv vil ha det. Det er liksom det vi har hatt som argument for å bygge istedenfor å kjøpe brukt. Men nå frister det veldig å kjøpe brukt, for da er alt ferdig liksom:) Men men....nå er det 3 timer igjen til visning, så det kribler skikkelig i magen:) Snakkes da jenter:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-8992056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. april 2007 #9 Del Skrevet 16. april 2007 Åssen gikk visninga Siv??? Veldig nysgjerrig her nå! Fikk mail fra megleren.. Hun påstår at det er to andre som vurderer å legge inn bud... Jeg tror hun bløffer fordi jeg har vært veldig interessert... Så jeg skal la det ligge noen dager og høre hva hun har å si da... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-8996778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*MiAMi* Skrevet 16. april 2007 #10 Del Skrevet 16. april 2007 Hei på alle sammen :-) Har vært litt inaktiv noen dager. Min kjære smittet meg med en ulumsk sykdom (sikkert halbetennelse), så har liksom ikke hatt så veldig mye overskudd. Har fulgt med på tråden da, og ser det er mange husplaner rundt om. Blir litt misunnelig må jeg si. Vi bor for tiden i et hus vi leier av forsvaret. 126m2 for 1500,- pr.mnd. Skal vel ikke klage, men det er liksom ikke vårt. Vi snakker om å kjøpe, men litt usikker på hva og hvor. Har jo veldig lyst på eget hus, men får vel kanskje begynne med en leilighet. Til *siv* og maggimor, husene så kjempefine ut! Greit å kjøpe noe man kan flytte rett inn i. Så kan man heller gjøre endringer etterhvert, hvis man ønsker det ) Ellers vet jeg ikke helt hvor jeg hører til om dagen. Vi har prøvd 4-5 ganger nå, så på en måte er jeg prøver - selv om jeg ikke ser på meg selv som det enda. Håper det er greit at jeg blir her inne en stund til?! ) Det er så veldig fokus på eggløsning, prøveperioder etc på "Bli gravid", og jeg prøver å IKKE bli så opphengt i dette. Men jeg må innrømme at jeg teller syklusdager, og i dag kjøpte jeg faktisk en eggløsningstest. I følge utregningene skal jeg ha eggløsning i disse dager, men den slo ut negativt i dag. Kjente jeg ble litt lei meg, så tror jeg skal holde meg unna disse testene en stund til. Får bare kjøre på som vanlig, kommer TR, så kommer den. Kommer den ikke, så er jeg vel gravid. Ellers, hvordan går det med håndarbeidene deres? Er enda ikke smitt av basillene deres ;o) Bellababy - Antar det begynner å bli fint nedover sørlandet nå, du som var der i helgen?! Har forelsket meg helt i sørlandet. Tilbragte noen uker der i sommerferien, det var bare helt fantastisk. Sambo er fra sørlandet, og det blir vel til at vi flytter ned dit etterhvert. Jeg har i allefall et stort ønske om det. Det var litt som skulle ut i dag ;o) Skrivekløe! Begynner heldigvis å gi seg nå. Ønsker alle solskinnssnupper en strålende uke. Måtte alle få like fint vær som Oslo/Bærum hadde i helgen. Solskinnsklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-8998639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 16. april 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 16. april 2007 Hei alle sammen:) I dag var vi altså på visning, og vi likte huset kjempegodt. Som forventet var det mange andre der også, men ikke alle hørtes like interesserte ut (heldigvis for vår del) Skrev oss opp på en liste, og megler skal kontakte oss så snart et bud kommer inn. Vi har tenkt å legge inn bud selv, men vil vente til i morgen. Tenkte som så at hvis vi var de første som ga bud i kveld, da vil kanskje flere tenke at de også "må" gi bud...venter vi til i morgen har de fleste fått tenkt seg godt om, og da er det kanskje noen som trekker seg også?! Så vi lever i spenning fremdeles:) *MiAMi*: Kjekt å ha deg tilbake igjen. Kjedelig med den influensaen som herjer rundt om. Og du må bare holde deg her inne på forumet så lenge du selv ønsker. Her er alle velkomne vet du:) God bedring:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-8999736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeligheten Skrevet 17. april 2007 #12 Del Skrevet 17. april 2007 Takk for hjertelig velkomst! Navn (bare hvis du har lyst): -ikke helt klar for det- Bosted:Oslo (i to mnd til) så et sted på Møre Alder (din og kjærestens): Jeg er 23, han er 26 (snart 24 og 27) Yrke/utdanning (din og kjærestens):Jeg: Spesialpedagog om 2 mnd. Han: Styrman på båt laangt borte Hvor lenge har dere vært sammen: 6år i juli Interesser: Sang, teater,dans. Strikker og hekler. Sivilistatus: Fraboende (i to mnd til) Vi har tidligere vert samboere i 2 1/2 år. Barn fra før (hvor mange, barnas alder): Nei Hvor mange barn ønsker du/dere: Jeg vil se hvordan de er:) men minst 2 Når har dere "planlagt" å bli gravide:jeg stemmer for oktober 2007.(kjærsten er forsatt litt kostbar) Navn hvis det blir gutt: Odne, Kristian, Elias Navn hvis det blir jente:Hanna, Ella, Siri Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9002526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. april 2007 #13 Del Skrevet 17. april 2007 Hei alle sammen! Det er alltid så koselig å være innom her og lese på solskinnsnuppa'er med babylyst!!! Men som miami ble jeg også smittet med noen ulumpskheter i påsken så har liggi rett ut mede bronkitt og feberfantasier en stund. Har spionert litt her på forumet men stort sett fallt ut av disse lange flotte innleggene på solskinnsnuppaer... Det har jo blitt skikkelig mange her inne! Masse velkommen til TauZA. Er så topp at det er så mange som titter innom og forteller om seg selv. også er det jo koselig å høre alle fortelle om huskjøp og andre planer. Man blir akkurat som en nett-vennindegjeng! Håper virkelig dere får husene dere har sett på Maggimor og Siv! Er utrolig spennende med huskjøp og budrunder og hele sullamitten. Er midt oppe i det hele selv. Eller... det vil si... bor i 4 etg uten heis nå.. og må ha større plass og bør bo et mer egnet sted dersom vi skulle bli fler... Så vi følger iallefall med på markedet og venter på drømmehuset! Igjen masse takk til bellababy som startet hele linken, er skikkelig artig detta. Og veldig gøy å lese om turen ned til sørlandet. ER skummelt å besøke sånne søte små babyer, har selv to venninder som fikk nå i mars og merker virkelig at det smitter over på tankegangen min for tida. Går MYE i baby. og man blir jo litt småmisunnelig på Miami som alt er igang med prøvingen. Håper virkelig du holder oss oppdatert! Og ønsker deg all lykke i forsøkene Kanskje kanskje kanskje.. vi også setter igang snart.. *drømme* Småsykesolskinnsklemmer fra Barnkanskje Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9004618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 17. april 2007 #14 Del Skrevet 17. april 2007 Tirsdagshilsen til alle snuppa'ene! Her på majorstua skinner sola (var helt blå himmel, men nå er det litt overskyet, men men)! Ute i bakgården vår har trærne begynt å få løv og skal si det begynner å bli fint! Hvordan går det med budrunder og den slags *siv* og maggimor?? Er spent på om dere får deres hjem! Var i samme situasjon selv ifjor og tapte og vant flere budrunder. Av de jeg vant (3), tapte jeg samtlige senere pga. forkjøpsretten - som forresten suger!!! Til slutt ga jeg bare opp og kjøpte meg inn i et nybyggsprosjekt, som ingen kan ta på forkjøpsrett! Den er ennå ikke ferdig bygget - og nå trenger jeg den ikke, siden jeg og samboeren har kjøpt sammen. Så det blir vel til at vi selger den tenker jeg - men vet ikke når... Kjekt å vite litt mer om deg TauZa! Måtte le litt av svaret på "Når har dere "planlagt" å bli gravide! Er ikke enkelt det der... *MIAMI* - Sørlandet var nydelig! Vi går også med tanker om å flytte ned dit! Vi er bare litt usikker hvor - med tanke på jobb! Men det finner vi nok ut av til slutt! *siv* - Ja byggeplaner har vi - og nettopp pga det du nevnte - vi vil veldig gjerne ha det som vi selv vil! Men skal ikke være enkelt det! Vi kommer nok til å bruke en god del tid med å planlegge det! Vi har begynt å lage et album av alle tankene og ideene våre, med utklipp fra blad og slikt så vi får en slags samlet inntrykk av hva vi vil ha! Det samme gjør jeg forresten med en babybok! Alt jeg kommer over av utklipp, info fra nettet, ting vi har hørt, tanker, ideer og mye mer går inn der! Så har jeg all infoen jeg trenger lett tilgjengelig! Også er det gøy å styre på med klipp og lim og les! Kan anbefales! Stikker ut i solen jeg nå! Får kose dere alle som en! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9004620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 17. april 2007 #15 Del Skrevet 17. april 2007 Hehe... vi var visst inne og ferdig med innleggene omtrent samtidig vi Barnkanskje? Ikke så gøy å høre at du også var blitt syk i påsken! Håper formen bedre seg etterhvert! Så du bor i 4. etg uten heis du og!!! Mange trapper det sant??? Vi er fryktelig glad i leiligheten vår, og tenker vi kunne sikkert klart å bo her med en liten baby, men tanken på å måtte gå alle de trappene med handleposer, stelleveske og baby er ikke noe jeg drømmer om! Samtidig er tanken på å flytte alt stasjet vårt ned 4 etg. ikke akkurat en lengsel det heller! Vi vurderer sterkt flyttebyrå til den dagen der altså! Og glemte å si: Jeg er 2/3 ferdig med alle lappene mine - 20 igjen (hvis jeg holder meg til planen om 8x8! Er gøy å legge det ut på bordet og bare se hvor fint det kommer til å bli! Men ting tar tid! Håper deres prosjekt kommer seg!!! Nå skal jeg ut i solen! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9004757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 17. april 2007 #16 Del Skrevet 17. april 2007 Morsom historie fra i går: Bestekameraten til samboeren var innom igjen i går... Han er veldig mye hos oss, bor praktisk talt her. Satt og strikket på babyteppet og pratet om hvordan jeg ville innrede barnerommet i det nye huset (som jeg i hodet mitt allerede eier). Plutselig sier han: Har du vært på UL da? Skjønte jo etterhvert hva han mente... Jeg måtte le også ble jeg litt snurt etterpå... For han har jo faktisk ikke gratulert meg! ha ha. Han fikk høre det for å si det sånn... Så nå skjønner jeg hvor mye jeg egentlig prater om barn... Tror jeg skal forsøke å prate litt mindre om disse små. Holde meg heller til her inne! Ang hus: Pratet med megler igjen i dag og hun sa at to andre vurderer å legge inn bud. De skal legge ut nye annonser og sånn på leilighetene om en uke eller to. Så jeg skal prøve å få kloa i den før den tid... he he Det er så spennende! Jeg har så lyst på den!!!! he he Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9006955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 17. april 2007 #17 Del Skrevet 17. april 2007 Bitte litt sein med hive meg på tråden denne gang har ikke fått lest alle innlegende heller, holder på med en privatisteksamen ved siden av jobb så er eksamen 10 mai så prøver og lese i tillegg til oppussing..huff... men ser det er mye bolig prat fortiden, vi holder jo på og pusse opp vår 3roms leilihet og regner og være ferdig til sommeren. Vi hadde egentlig tenkt å bli boende her til førstemann var blitt et par år, men har nå kommet i et kjempe dillemma. Min mormor har en kjempeflott hus hun nå må selge for å flytte i en leilighet (litt for mye og ta vare på for en gammel enke) også har hun et kjempe ønske om at første barnebarnet(meg) skal overta, da hun tegnet huset selv og bygget det rett etter at min morfar døde. Jeg har utrolig lyst på huset, men det er egentlig litt over hva vi hadde tenkt i pris(sikkert ikke i forholdt til hva man må betale andre plasser i landet da) også er vi jo nesten ferdig med oppusingen her vi bor nå. Vi får jo bare denne ene sjansen til å kjøpe det, hverfall til den prisen vi har fått... huff skikkelig dillema dette her.... så nå har jeg det å tenke på i tillegg til eksamen, oppusing og selvfølgelig minstemann som er planlagt etter sommeren!! ueeee... Noen som har noen innspill, lir det overtagelse kan vi vente til over nyttår da..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9008325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 17. april 2007 #18 Del Skrevet 17. april 2007 Hei *kathrine* Det er aldri godt å fortelle andre hva de bør gjøre, men hadde jeg vært deg, hadde jeg pusset ferdig huset dere bor i (dere får vel en bedre pris for det da??) og takke ja til mormor sitt tilbud! Som du sa, dere får bare denne ene sjansen og du har utrolig lyst på huset. Kan dere klare det økonomisk vil det nok lønne seg senere... Og går ut ifra at det er et større hus med plass til flere barn - da trenger dere ikke å tenke på å flytte på leeeeeeenge - såfremt dere vil bli i området såklart! Lykke til med valget - hva dere enn måtte velge! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9010711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 17. april 2007 #19 Del Skrevet 17. april 2007 MELDING TIL ALLE SOLSKINNSSNUPPA'ER Hva syns dere om å sette istand et BIM-treff??? Ser at det ordnes slike i de andre forum - spesielt de med samme termin - men hvorfor skal det være forbeholdt dem med barn i magen??? Hva med solskinnssnuppa'er med babylyst??? Tenkte det kunne være gøy å møtes med husprospekter og heklerier under armen og snakke og le litt i felleskap!!! Kan skjønne det kan bli vanskelig å finne en tid å møtes der alle har fri og enkelte vil ha litt lang reisevei, men syns likevel det hadde vært gøy å treffes og kunne slå av en prat fjes til fjes! Så var spørsmålet når og hvor?? Tenkte siden de fleste av oss er bosatt på østlandet, at det kunne passe å møtes en plass i Oslo. Enten på en kafé eller restaurant eller ute i det fri til tur eller grilling (Sognsvann eller Frognerparken f.eks). Og når... tja... etter 17. mai en gang?? Det gir vel de fleste mulighet å ordne seg fri og planlegge å reise om de vil det.... Foreslår å møtes rundt lunchtid på lørdag 26. eller søndag 27. mai, jeg! Det kan jo være skummelt for enkelte dette da... du blir ikke bare et nick lenger. Opplever likevel alle her som seriøse og voksne, uten ønske om å verken henge folk ut eller være onde... Så det er nok lite å frykte! Hadde uansett syns det var kjekt selv! Men om jeg er den eneste, gjør ikke det noe - da tar jeg det bare opp igjen siden! Kom med tilbakemelding her i tråden om lyst og interesse, samt andre "hvor" eller "når" forslag hvis dere vil, så skal jeg sette opp treffet under BIM-treff! Solskinnsklem fra meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9011396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosered Skrevet 17. april 2007 #20 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg syns det hørtes ut som en bra ide:) Men nå hadde jeg akkurat bestemt meg for å flytte over til Bli Gravid da:( Dårlig timing.... Men kommer nok til å snike innom dere her allikevel da og høre hvordan det går... Så hvis det blir treff i østlandsområdet og jeg ikke blir kasta ut herfra så tror jeg nok jeg tør å dukke opp:) Er forresten helt greit å treffes i Oslo.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9011587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*MiAMi* Skrevet 17. april 2007 #21 Del Skrevet 17. april 2007 Det høres absolutt ut som en god idè, og jeg kunne veldig gjerne tenke meg å bli med. Før 17.mai hadde passet enda bedre for min del ;o) Reiser 3 uker til USA 17.mai, og ikke hjemme før 8.juni. Dere andre kan jo selvsagt kjøre på, så kan jo jeg bli med på et eventuelt neste treff. Synes i allefall det hadde vært spennende å møte ansiktene bak nickene. Vi er jo alle i samme situasjon, og jeg må si at jeg deler flere tanker med dere her inne, enn jeg gjør med andre venninner. De er jo ikke innviet i våre planer om å få barn ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9011746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 17. april 2007 Forfatter #22 Del Skrevet 17. april 2007 Hei hei alle sammen:) Det hørtes kjempekoselig ut med et bim-treff, men jeg tror faktisk ikke det passer for meg. 26 mai og 2 juni skal jeg i utdrikningslag, 4 og 25 august skal jeg i bryllup, og fra september til desember skal jeg ha sykehuspraksis i Portugal. Har jo selvfølgelig noen ledige helger i sommer da, men da er det ikke sikkert det passer for dere andre?? Men jeg vil gjerne være med på et treff en gang, det hadde vært morsomt:) Blir det ikke denne gangen så får jeg henge meg på en annen gang:) Ellers så har vi ikke fått noen avgjørelse på huset vi ønsker oss enda. Avgjørelsen blir sannsynligvis tatt i morgen klokken 12.00, da budfristen utgår. Det er vi og to andre par som legger inn bud, og det virker som alle er like ivrige. Så nå regner vi nesten med at det ikke blir hus på oss denne gang, men vi har nå et lite håp likevel. Off, det tar på helsen dette her. Har vært så nervøs at jeg ikke har klart å spise skikkelig, så jeg har faktisk gått ned to kilo i løpet av helgen! Aldri så galt at det ikke er godt for noe;) Hehe... Men jeg skal gi en tilbakemelding etter avgjørelsen er tatt, så får dere høre hvordan det gikk:) *natta* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9013074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeligheten Skrevet 18. april 2007 #23 Del Skrevet 18. april 2007 Go onsdag til alle! *siv*Ikke noe er så galt at det ikke er godt for noe? Jeg har selv lyst å gå ned i vekt før jeg blir gravid. 6 kilo hadde vert fint å gå ned. jeg veide meg her om dagen men d var to dager før mens. og da har jeg mer vann i kroppen. skal veie meg igjen om en uke å se hva vekten står på da. Det viktigste er jo ikke å bli så slank men å komme i go form og stramme opp kroppen. Derfor er det supert at sykkelsesongen er kommet i gang. Ang. treff så syns jeg det er litt tidlig for meg. Jeg er ikke klar for treff før jeg er gravid egenltig. men et absolutt hyggelig initiativ. *bellababy- det er sånn det er. Sier jeg, når skal vi ha barn. kan han steile. men plutselig kan han snakke om "når han skal hente barna i barnehagen" Tror han er av typen som ikke blir klar før bebien kan krype. hehe.. Det vil vise seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9014299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 18. april 2007 #24 Del Skrevet 18. april 2007 God morgen godt folk! Så gøy at det ikke bare er meg som kunne tenke seg å treffes! Rosered - Ikke nøl med å bli med videre! Går du over til "Bli Gravid" MÅ du komme tilbake litt i ny og ne og fortelle hvordan det går - så vet vi hva vi går til og kan glede oss over din situasjon! Og som "æresmedlem" da har du full rett å møte på treffet om du vil syns jeg! *MIAMI* - så du skal til USA (*misunnelig*) Vi hadde tenkt oss dit i år engang - broren til samboeren min bor i Los Angeles (Hollywood here I come) - men det blir nok til at vi bruker pengene på nytt kjøkken istedet! Må kose deg virkelig! Når det gjelder treffet - hvis ingen har noe imot så kan vi kanskje flytte det til enten før du drar eller når du kommer tilbake??? Kom med dato du! Og forresten kjekt at du syns du nesten har mer til felles med oss enn med andre venninner! Kan begynne å tenke sånn til tider jeg og! *siv* - Busy, busy, busy du da!!! :-D Kjekt det! Portugal hørtes gøy ut! Hadde min utenlandspraksis i England (på landets 3. største akuttmottak - fart og spenning i MENGDER!!!) Når det gjelder treffet - samme gjelder vel for deg som for *MIAMI* - så bare kom med dato du! Du har nok lengst reisevei tenker jeg! Men om du ikke kan - da blir du med på neste, og neste og neste... Ellers - Er såååååå spent om du får huset! Kan huske selv budrundetiden - den er skummel! Sover dårlig, lite matlyst, ukonsentrert, drømmer deg vekk i alt fra malingsfarger til hvor sofaen skal stå! Føler med deg! Men at vekten går ned - virket ikke som det var noe galt med det! Har du kanskje ønske om å gå ned før en baby øker på mageomkretsen?? I så fall er vi i samme situasjon! Og syns jeg leste at TauZa også var det! Jeg jobber med saken - 2,5kg ned og 7,5 igjen - hjelp! Helsen og motivasjonen steiler litt for min del i ny og ne! Men skal nok klare det til slutt! Og det er ikke bare for vekten sin skyld må jeg nevne, det meste av treningen av forbeholdt musklene i mage/rygg og nakke - for at de skal bli bedre og tåle mer! TauZa - helt greit at det ikke passer for deg - vi er ikke alle i en situasjon der det er greit å levere seg ut til andre! Syns det er tøft av deg å si fra hvertfall! Og skulle du endre mening - da er du hjertelig velkommen! Stikker ut i solen jeg nå! Noen ærend å gjøre unna! Klemmer... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9015806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 18. april 2007 Forfatter #25 Del Skrevet 18. april 2007 Bellababy: Ja, jeg kunne gjerne tenke meg å gå ned i vekt før jeg blir gravid. 10 kilo er et mål jeg har satt meg, og er nå på vei nå hvertfall;) Vi gav bud på 2.875.000 i går kveld, og fristen skulle gå ut klokken 12 i dag. Har ventet i spenning, og tenkte som så at hvis det kommer et bud som er litt høyere enn vårt, da går vi opp til 2.950.000. Dette var vårt maks-bud. Klokken tikket avgårde og vi ventet i spenning. Hørte ingen ting ifra megler og hadde litt tro på at dette ville gå vår vei. MEN, så ringte megleren da, og sa det var kommet inn et bud på 3.000.000. Og da måtte vi gi oss:( Budet på 3 mill. går ut klokken 12, så jeg tror nok at de vinner denne budrunden. Så nå er jeg skikkelig deppa...sambo ble litt lei seg han også Hadde på en måte "flyttet" inn da, drømt meg bort og gledet meg over "vårt" nye hus. Men men...ville ikke gi så mye som 3 mill for det, for det var ikke så veldig stort hus. Er jo mye garasjen som trekker opp prisen også da, men likevel.... Stygt å si det, men akkurat nå unner jeg ingen andre å få det huset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men det roer seg vel etterhvert;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8988085-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-16/#findComment-9016004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå