Gå til innhold

April: En ny "hit" på kakefronten!

Anbefalte innlegg

Hadde familieselskap for Matilde i går og lagde bursdagskake. Fikk en ide, og jammen smakte den deilig!

1pk Toro langpannesjokoladekake, stekes i to runde former

1pk bringebær moses sammen med litt sukker og mynteblader

Legg bringebærmosen over den ene, ferdigstekte kaka og legg den andre oppå. Noen få, hele bringebær til pynt og et dryss av melis/sukker. Genialt! Og dritgodt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8987971-april-en-ny-hit-p%C3%A5-kakefronten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det hørtes sinnsykt godt ut! Tror jammen den skal testes til selskapet i helga! Men siden jeg ikke er noen god kokk må jeg bare være sikker at jeg forstår det rett, hehe, kan jeg bruke frosne bringebær fra slike poser? Og hvor får jeg tak i mynteblader? Skal de moses hele sammen med bringebærene?

Hilsen superkokken, hehehe... ;)

Det er så enkelt at det kan ikke gå galt enten man gjør det sånn eller sånn, men jeg brukte friske bringebær fra butikken (kan helt sikkert bruke frosne også, bare tin dem), klippet mynteblader opp i småbiter (kjøpes enten som plante på dagligvare ala obs/mega/de med litt utvalg, eller i plastpose i grøntavdelingen) og hadde oppi samme bollen som bringebærene og litt sukker. Moste sammen med stavmikser, men du kan sikkert bare bruke gaffel også om du ikke har. Stakk litt hull i den nederste kakebunnen også sånn at saften kunne trekke litt nedi. Nam nam! Men ikke ha på bringebærene og det før bare en liten stund før servering. Ser at det ytterste har tørket litt inn i dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...