puusekatt Skrevet 15. april 2007 #1 Del Skrevet 15. april 2007 Skriver et innlegg her og håper at det er noen som har noen fine tanker/ råd å dele med meg.. : ) Er ei jente på 18 år som nettopp fant ut at jeg er gravid. Dette var absolutt ikke planlagt, er ikke sammen med faren. Vi har vært sammen før, ble slutt i fjor høst men har holdt kontakten etter det, og etterhvert fått et fint vennskap. Hans synspunkt på graviditeten er ikke veldig positivt - han sier at han har verken ønske/tid/ økonomi til å bli pappa nå. Dette er jo greie argumenter som jeg lett kan skjønne - men det er ikke bare bare for meg å si at "greit, jeg tar en abort". Men, han sier også at detter er MITT valgt, det er jeg som skal ta avgjørelsen. Har også fortalt dette til mine nærmeste venner, samt mamma og stefaren min. Selv om nok de også mener at en abort kanskje vil være det "lureste" for min egen del, så vet jeg at hvis jeg velger å beholde så vil alle støtte meg - er veldig heldig sånnsett. Er så utrolig i tvil om hva jeg skal gjøre. En del av meg sier at det mest fornuftige er å ta en abort nå, jeg går jo på skole og skal ta en utdannelse, og er midt i ungdomstida. Men så er det jo også en annen del som sier at jeg skal få barnet, dette kan jeg greie, jeg vet at jeg fortsatt kan greie å ta en utdannelse og alt det der. Håper noen orker å lese dette innlegget, ble litt langt kanskje.. men det er vel fordi man gjerne har mye på hjertet når det kommer til noe slikt : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8987163-for-tidlig/
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #2 Del Skrevet 16. april 2007 Heisann .. =) Kan vel egentlig dele mine erfaringer da kanskje. Jeg ble gravid når jeg var 17 år og barnefaren var 18 år. Jeg hadde egentlig veldig lyst og beholde barne og jeg hadde sagt det til hele fam min og de støttet meg 110%. Men barnefaren ville ikke ha ungen han sa det var for tidelig og jeg var for ung osv,, Da begynner man jo og tenke på va han vil også, men det er jo din avgjørelse ikke hannes. Jeg tok abort jeg og har angret på det siden, føltes rett der og da men tenker ofte på det enno. Og barnbefaren har tenkt seg om etterpå og han angrer på den avgjørelsen vi tok i da . :/ Jeg vet at det er en kjempevanskelig avgjørelse, du er jo ung men du får jo kjempe masse hjelp med penger om ikke barnefaren stiller opp. Jeg ville ikke hørt på hva alle andre sier du børe gjøre om det er og ta abort eller og beholde, du bør tenke deg godt om på hva DU vil, hva andre vil har ingen betydning. Så har vel egentlig bare ett godt råd til deg og det er og finne ut hva du selv ønsker og ikke la noen andre påvirke hva du vil . =) Lykke til =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8987163-for-tidlig/#findComment-8988036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå