Gå til innhold

16.uke...kjenner ikke liv...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner ikke liv ennå, enda dette er min tredje graviditet og er nå 16 + 2. I første graviditet vet jeg at jeg ikke kjente noe før etter at jeg hadde vært på ultralyd, for det var først da jeg så babyen røre på seg over ultralydskjermen at det virkelig gikk opp for meg at jeg hadde en baby i magen som var i full fart.

Annonse

Heij... Kjenner ingen tegn til liv enda jeg heller... men snakket med en venninne av meg som skal ha i juni, og hun kjente akkurat som luft bobler i magen, når hun var ca like langt på vei som jeg er idag (16+3) Da hun sa dette til jordmor, fikk hun beskjed at det var babyen=) Så tror det har litt med å gjøre at man ikke helt vet hvordan det kjennes , hvertfall for 1.gangsfødende! Synes jeg har liten mage jeg, går å venter på at den skal vokse. men føler det går sakte=)

Når ein er førstegongsfødande er det heilt vanleg å ikkje kjenne liv før ca veke 20. "Regelen" seier at ein skal kjenne liv dagleg frå veke 25, alt før det er vel egentlig bonus :o)

Då eg venta førstemann kjente eg liv då eg var ca 17 veker på veg, men fekk beskjed om at det var ganske tidleg.

For fleirgongsfødande er det vanleg å kjenne liv litt tidlegare enn for førstegongsfødande, i og med at det er lettare å kjenne igjen bevegelsene når ein har kjent dei før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...