Gå til innhold

sover nesten ikke om dagen!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det hørtes slitsomt ut med så mye våken, ja. Min sovner også i 22-tiden og våkner hver 3.time om natten for mat og "står opp" i 7-tiden. Men vi pludrer i sengen og samsover en times tid frem til 10-11 da vi står opp. Heldigvis har han et par gode soveøkter om dagen. Spesielt når vi er ute og triller sover han godt, gjerne i 3 timer sammenhengende. Pleier være mellom 11 og 16 en gang. Så sover han en time rundt 18-19 tiden også.

Annonse

Høres ut som du bekymrer deg for mye ja :) Høres utrolig slitsomt ut.. Du har ikke vurdert å kjøpe sånn babysense (eller hva de heter), så kanskje du slipper sjekke hele tiden da?

Hvis det får han til å sove bedre om dagen, syns jeg du likevel skal legge han ut til å sove på dagen - og heller gå ut og sjekke hvert 5. minutt. Så slipper han å miste søvn (som nok er sårt trengt), fordi mammaen hans er overbekymra :)

Jeg sover egentlig godt om natten, men det første jeg gjør når jeg våkner er å se til at lillegutten har det bra.

Ja,er utrolig slitsomt. Skal liksom kose seg når man triller tur,men jeg må stoppe hele tiden og sjekke at han puster.Men nå som han er blitt større føler jeg meg mindre og mindre bekymra, så håper det går over snart.

Så er jeg jo også redd for at det skal komme noen galninger å ta han når han ligger ute da,hehe.Ligger en psykriatrisk institusjon + psykriatri boliger oppi veien her... :)

Jenta mi sover kjempegodt ute i vogna. Frisk luft gjør tydeligvis underverker for henne - når hun får utesoving har hun lengre dupper, sover bedre om natta og er blidere når hun er våken :)

Hva med babycall? Kan det få deg til å være litt roligere ang. utesoving? Har du kanskje mulighet til å ha ham stående rett utafor et vindu eller ei verandadør eller noe så du kan ha ham innenfor øyensyn?

Annonse

Hei. Du må ikke bekymre deg for mye. Synes det høres stressende å sjekke pusten hele tiden. Var litt sånn selv i begynnelsen, men ikke nå lenger.

Etter at det har blitt bedre vær ute har jeg begynt å legge lillegutt ute i vogna på trappa. Han sover to dupper ute i vogna per dag. En dupp på 2.5-3 timer og en dupp på 1-2 timer. Han er våken ca 2 timer mellom hver dupp. Noen ganger bare 1.5 time. Men han er mye blidere og tilfreds. (Eller det har han egentlig vært hele tiden da.) Har babysitteren stående på ute. Den synes jeg er veldig betryggende.

Nå har vi begynt å få faste leggemønster. Han våkner kl seks om morgenen etter å ha sovet siden kl sju kvelden før. Så får han pupp og sover 1.5 time før neste pupp. Da er det bare å stå opp.

Så er han våken en time før han sover i vogga i stua en time. Så er det to dupper ute i løpet av dagen. Og når kvelden kommer er han stuptrøtt.

Synes det er veldig greit både for han og meg når vi har faste soverutiner. Det blir letter for meg å planlegge dagen min her hjemme.

I morgen skal vi på 3-måneds kontroll. Det blir spennende. Så da spørs det hvordan resten av den dagen blir etter at han har fått vaskine. Ikke sikkert det blir så mye soving da :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...