Gå til innhold

Hvor mye sover babyer på 3-4 mnd. om dagen?

Anbefalte innlegg

Lillegutt på 3 1/2 mnd. har begynt å sove lite om dagen nå..kun et par dupper på 15 minutter.Er dette lite? Vi har begynt å legge han ca kl 20 nå.

Før la vi han når vi la oss; kl 23.Og da sov han 2-3 timer om dagen.

Kanskje behovet for å sove om dagen er blitt mindre da han legges tidligere nå?? Noen med erfaring?

Fortsetter under...

Har en på 4mnd.

1900 Legger seg for kvelden

Våkner ett par runder om natten for amming, sovner igjen med en gang

0730 Står opp

0915 Sovner

1100 Våkner igjen, Har da sovet ca 2 timer

1230 Sovner igjen

1330 Våkner igjen, Har da sovet ca 1 time

1500 Sovner igjen

1700 Våkner igjen, Har da sovet ca 2 timer

1900 Legger seg for kvelden

Dette er ca tid. Ting kan forsyve seg litt i alle retninger avhengig av hva som skjer på dagen.

Hvor ofte skjer disse duppene på 15 min. Prøv å holde han våken uten mulighet for dupping i 1.5-2 timer, før du tydelig legger han i seng eller vogn.

Slik gjør jeg det. Legger henne våken i sengen eller vognen når hun har vært våken i 1.5-2 timer sammenhengende. Lar henne så sove så lenge hun vil, men ingen soving etter kl 1700

Min lille gutt sover fra ca 20.00 til ca 08.00,våken max 2ganger for pupp. Våken max 1,5time, så en lang lur på ca.3 timer. Etter dette er han max våken 1,5time, før han vil ha en liten dupp igjen. Alt i fra 20min til 1,5time. sånn fotrsetter det til han skal legge seg igjen..

Kunne aldrig holdt han våken fra 17.00 til han skal legge seg.. Her er det slik at søvn avler søvn:)

Annonse

Her avler ikke søvn - søvn. Prøvd det noen ganger - resultatet blir svært lite søvn på mor.

3,5mnd.

Sovner 22-23-tiden. Mat to ganger, før vi står opp mellom 6.30 og 8.

Sover 30 min etter frokost. Våken 1t, så sover han 3 timer mens jeg triller. Sover litt ved puppen på ettermiddagen, sånn i 17-tiden. Så i seng 22-23-tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...