DK+2 Skrevet 15. april 2007 #1 Del Skrevet 15. april 2007 Min sønn e snart 1 mnd, å æ amme han. Men den siste uka har han så å sei vorre limt til puppen å vorre mykje våken. Så fikk æ et tips om å prøve morsmelkerstatning førr å se om han sov meir då å verke meir fornøyd, og det gjør han. Så min teori e at æ har for lite næringsrik melk, eller at æ har så mykje at han ikkje får i sæ den feite melka mot sluttn, så han ikkje bi heilt mett. Vil jo gjerne kun amme, men ser ut som æ må gi litt tillegg og, så æ gjør begge dela no, har gjort det dæm siste 4 dagan. Æ hadde svangerskapsforgifning, så han blei født 14 daga før termin, blei satt igang. Han har lite underhudsfett, så han treng jo verkelig næring førr å få opp vekta. E d fleire som har d sånn? Ska på vektkontroll på tirsdag, så ska ta d opp me dæm då. Har jo hørt om økedaga der dæm krev meir, men d ska no ikkje gå over fleire daga vel E min første d her, så alt e nytt å sånn, e så usekker på ka æ ska gjøre, men må jo få i han nok næring. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8985615-fleire-som-m%C3%A5-gi-morsmelkerstatning-pga-for-tynn-melk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #2 Del Skrevet 15. april 2007 Tror du egentlig gjør dumt i å gi mme, særlig hvis du vil fullamme. Så små babyer kan godt ha flere økedøgn etter hverandre. Min baby blir veldig urolig på kveldstid, det kan virke som om jeg ikke har melk nok for hun er veldig urolig. Til slutt slokner hun å kan sove 5-8 timer strekk før mat. Jeg ville iallefall prøvd å bare amme noen dager, så gått på hs for å kontrollveie.Hvis det viser seg at melken din er for lite næringsrik(noe jeg tviler på:-)) så kan du gi mme. Forresten så har jeg en gutt som ble født 5 uker før termin, han ble fullammet. Han gikk ikke opp noe særlig den første mnd, men når han var 2 mnd hadde han gått opp 2 kg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8985615-fleire-som-m%C3%A5-gi-morsmelkerstatning-pga-for-tynn-melk/#findComment-8987096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå