nr5imagen Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Er 37 år og venter mitt 4 barn. Har hatt en galleoprasjon når jeg var i uke 5. Venter på å få tatt duotest. Er det flere her inne som har tatt den testen og hvor sikker er den?
Motti Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Hei, velkommen og gratulerer! Tror testen er rundt 90% sikker, vi tok den, men også fostervannsprøve for å være helt sikker, du kan få begge deler hvis du ønsker det.
nr5imagen Skrevet 15. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2007 Tusen takk og hyggelig å få svar så fort. Må testen tas i løpet av uke 13 og hvordan foregår testen? Litt usikker på om jeg er i uke 12 eller 13 nå. 22.01.2007 var første mensdag i siste mens, usikker på hvordan man teller ukene?????
Motti Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Duotesten kan tas fra 8 uker til 13 uker og 6 dagers graviditet. Ultralydundersøkelsen skal tas mellom 11 uker og 13 uker og 6 dager. Duotest kombinert med ultralyd innebærer ingen kjent risiko for fosteret. Den gir ikke samme grad av sikkerhet som en fostervannsprøve. Ved denne metoden kan mellom 80 og 90% av fostre med Downs syndrom oppdages (noe færre av tilfellene med trisomi 13 eller 18). Du kan forvente svar på prøven etter ca. 2 uker. Tok dette fra en nettside. Du tar en blodprøve og en utvendig ultralyd. Det ligger en sånn terminkalkulator et el annet sted her på Bim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå