Gå til innhold

akupunktur mot eksem??

Anbefalte innlegg

Dattern min er seks måneder og har hatt atopisk eksem siden hun var seks uker. Hun klør og klør og det er ingen ting som hjelper. Har nesten brukt kortison konstant føler jeg. Har nå en pause for å hvile huden og nå ser hun ut som en kjøttkake stakkars liten. Nettene er helt forferdelige for hun klør så fryktelig. Jeg gå¨r til spesialist men han vil ikke gi meg phenami. Nå har jeg faktisk tenkt til å prøve akupunktur. ER det noen som har erfaring med akupunktur mot eksem? Jeg er villig til å prøve alt for at hun skal få det litt bedre, det begynner å tære på og ikke sove om nettene både for henne og for meg.

mamman til to

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8985011-akupunktur-mot-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Uff, så leit å høre om jenta di. Vet selv hvordan det er å ha en som er plaget, og det gjør vondt å se at de klør så mye. Min lille krabat hadde votter på hendene hver eneste dag til han ble ca 6 mnd :(

Det var mye kløe, lite nattesøvn og mye gråt.

Men jeg har så lyst å dele med deg vår "vidunderkur". Vår spesialist klarer å hjelpe 9 av 10 tilfeller av barn med eksem, og når jeg leser innlegget ditt, har jeg så lyst til at du skal prøve vårt opplegg. Vår spesialist klarer å hjelpe barn som selv voksentoppen ikke klarer å hjelpe.

Kort fortalt:

Bad jenta di i oljebad 2 ganger daglig. Ha i 1 dl NAF-badeolje (fås på apoteket) pr 10 L vann. Barnet skal være i badet i minst 10 minutter.

Hvis eksemet er infisert (åpne sår) skal du i noen dager vaske jenta i i grønnsåpebad (medisinsk grønnsåpe fås kjøpt på apoteket). Såpebadet skal være før oljebadet.

For å virkelig "ta" eksemet skal man bruke sterkt kortison (gruppe 3 -> Elocon). Men man skal smøre kun på eksemflekkene, og stoppe når eksemet er borte.

Smør med Eucerin 10 % karbamid etter oljebadet, morgen og kveld (husk å la kortisonen virke litt før du smører med kremen).

Sjekk om jenta di har noen allergier.

Behandlingen er veldig tidskrevende, men det virker og det er verdt det. Husker vår lege lovte "fløyelshud" etter bare noen dager, hun hadde rett.

Vi bader fortsatt gutten vår hver dag. Slitsomt, men absolutt verdt det og mindre slitsomt enn søvnløse netter og gråtkvalte barn.

Jeg svarte vel egentlig ikke på spørsmålet ditt. Jeg har ingen erfaring med akupuntur, men vår lege har sagt at i de studiene som er utført, har ikke noen typer for alternativ behandling hatt noe effekt på eksem.

Håper virkelig jenta di blir bedre.

Lykke til!

Hei anonym...

bare t raskt spørsmål om Ecerin med 10 % karbamid. Aksepterte gutten din denne kremen med en gang. Karbamid er jo selvførgelig veldig bra når det kommer til tørr hud, men her i huset hyles det så fort denne kremen kommer på huden.

Bruker dere denne kun når han har hel hud eller også når han har eksem utslett ?

Tusen takk for svar.

Hei mamma til to,

vi har prøvd ak... eller punkt - / og varme massasje i en periode over 5 måneder.

Jeg følte at begge barna ga god respons på behandling allerede etter de første gangene. Vi hadde behandling en gang i uken og bare et par dager etter behandling ble det verre, og så dempet det seg til neste besøk. Men det utviklet seg ikke noe mer enn dette, og jeg syntes ikke det hadde noen effekt på oss. Kanskje vi kunne tatt oss bedre tid, kanskje en annen gang.

Barna fikk ikke nåler. I begynnelsen punkt massasje og etter hvert varme på de forekjellige punktene

Alt er verdt å prøve, plutselig finner man noe som passer.

Hei Paddin,

Vi har brukt Eucerin 10 % karbamid to ganger daglig siden gutten vår var ca 6 uker (han er nå 14 mnd), også i dårlige perioder med eksem. Mulig han har blitt "immun" mot svien siden han "alltid" har blitt smurt med den, for han reagerer ikke på kremen... Vet at noen også sier at Elocon kan svi, men gutten vår har heller ikke noe problemer med den...

Veldig bra og interessant blogg du har forresten. Jeg følger med i din kamp mot eksemet, og kjenner meg veldig igjen i dine tanker og skildringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...